Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Datové schránky: jak dopadly první 3 měsíce ostrého provozu? od anonym - Tak za tohle půjdete sedět tak na pět...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 2. 2010 16:48

    Janek (neregistrovaný)
    Rád byc se podělil o výsledky z nmého malého pokusu:

    K datové schránce se lze přihlašovat s využitím přístupových údajů oprávněné osoby.
    Přihlašovací údaje tvoří standardně id oprávněné osoby a heslo.
    V rámci jedné datové schránky je možné mít pouze jednu oprávněnou osobu danného jména a příjmení (a data narození)
    To znamená, že člověk k datové schránce nemůže mít více účtů. To je pro spoustu aplikací nevýhodné.
    Já na to například narazil tehdy, když jsem potřeboval testovat přístup do DS přes webservice. Tehdy jsem si říkal,
    že by se hodil další uživatelský účet bez práva odesílat zprávy. Ve firmě jsem sám a získávat přístupové údaje tak,
    že budu prosit někoho jiného, aby se zaregistroval, vyzvedl na poště obálku s loginem a heslem a
    pak mi to všechno odevzdal, je poněkud složité. Provedl jsem následující test. Zažádal jsem o vydání přístupových údajů
    pro další oprávněnou osobu a při vyplňování formuláře jsem uvedl své vlastní jméno s pozměněným znakem.
    Asi by stačilo vynechat diakritiku, ale zkusil jsem to vostřeji a místo posledního písmenka v mém jméně jsem dal otazník.
    Sežralo to. Jako kontaktní adresu jsem fiktivní adresu ve vedlejší ulici, abych věděl kam zajít na poštu.
    Po pár týdnech jsem si zkusil vyzvednout přístupové údaje. Bohužel na poště nebyly. Zkusil jsem tedy czechpoint.
    Tam jsem si nechal zneplatnit stavejici (fiktivni) pristupove udaje a vydat nove. Povedlo se a o par minut pozdeji
    jsem jiz prostrednictvim emailu obdrzel heslo k fiktivnímu účtu.
    To že se na czechpointu podepisuju na formulář, kde je zkomolené jméno, tamní pracovnici nevadilo (ve fontu, když jsem vyplňoval formulář mi to
    tak nepřišlo, ale po vytištění to bylo do očí bijící).
    Po té půlhodině tápání v systému byla jen ráda, že jí čumím do monitoru a radím na co má kliknout.
    Nyní mám tedy dvoje přístupové údaje. Jedny s plným oprávněním vlastníka datové schránky, druhé s oprávněními,
    která si mohu nastavit. Oboje na mé jméno.
  • 11. 2. 2010 14:28

    Janek (neregistrovaný)
    To je taky zajímavá varianta. Nepochybuji o tom, že systém umožňuje jednu osobu vícekrát u datové schránky. Bouhužel ale webové rozhraní to nedovolí zadat a vyřve vás, že zadaná osoba už tam je. (přes ws jsem to nezkoušel) V pořadí, kdy druhá osoba byla vytvořena jiným kanálem to zřejmě nevadilo. To by skoro nahrávalo tomu, že přes ws to zadat půjde. Vyzkouším to. Tři uživatelé jsou sice rozmar, ale ... Jdu psát obslužnej program :-)
  • 11. 2. 2010 10:46

    Jason (neregistrovaný)
    Rozhodně jsem viděl případ, kdy tatáž osoba měla k jedné schránce 2 přístupy s různým ID - jeden jí byl zřízen na žádost (z rozhraní ISDS) coby administrátorovi a druhý automaticky, protože se mezitím též stala oprávněnou osobou. Takže jsem přesvědčen, že i bez manipulace se jménem více účtů ke schránce existovat může.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).