Datovou schránku jsem si pořídil pro sebe jako OSVČ. Myslel jsem si, že to tak bude praktičtější, když to bude ta OSVČ varianta, když to primárně mám na komunikaci s úřady právě kvůli sociálce, daním atd.
Ale asi to byla chyba, protože služby jako právě zmiňovaný výpis z karty řidiče nefunguje, moji datovou schránku to odmítne.
Přitom nechápu, proč by to technicky nemohlo fungovat. RČ mám pořád stejné, ať jsem "jen" občan, nebo OSVČ.
A mít kvůli tomu víc datových schránek mi přijde jako dokonalá pakárna. Mohli by to sloučit.
Technicky by to samozřejmě mohlo fungovat, ale organizačně moc ne. Asi nechcete, aby si o váš výpis z karty řidiče žádala vaše účetní nebo ředitelka vaší firmy. Nebo aby z vaší osobní schránky posílaly žádost o rozvod. Naopak asi budete chtít, aby mohly používat vaši podnikatelskou datovou schránku.