Za poštovní datovou zprávu lze zaplatit i bez měsíčního paušálu, a to částkou 18 Kč za každou jednu zprávu. A rozdíl oproti emailu je naprosto jasný - email není garantovaná forma doručení, tudíž kterýkoliv příjemce může tvrdit, že mu žádný email nebyl doručen a důkazní břemeno je v tomto případě na odesílateli. A ten má v ruce tak akorát to, že nějaký email odeslal, leč nemůže nikdy prokázat, že byl email druhé straně taky doručen. Fikce doručení pak v tomto případě není relevantní.
To je sice pravda, ale kolik komunikace musi mit tento statut? Co se stane, kdyz neco takoveho ignorujete? My uz asi 5 let pouzivame v rezimech objednavky softcopy a nekdy jenom plaintext v mailu (neco jako "OK objednavamame") a nevim o zadnem problemu. Kdo potrebuje v komunikaci s obchodnimi partnery kazdou zpravdu dokumentovat?
Minulej tyden mi psala manufaktura z Holesova, ze jsem loni v unoru nezaplatil fakturu. Prijel jsem v 2/2018 osobne do firmy, zadal zakazku za 25 000 Kc, oni mi za tyden volali, ze to maji hotove, poslali to spedici a ja to zapomenul zaplatit a zjistili to po roce a 1/4 (jak asi delaji ucetnictvi?). Omluvil jsem se a okamzite to zaplatil. Nemeli v ruce nic. My taky nic nemame a jeste nikdo nemel tu drzost, aby tvrdil nejakou lez.
Asi mame nejake "stesti" na lidi, ale sorry jako, abych potreboval mit u objednavky garantovanou formu doruceni v nejakem vyznamnem procentu, to je asi lepsi se strelit do hlavy, protoze asi delam pro smejdy, kde lidi chteji drtivou vetsinu kontraktu zrusit.