"Zpráva konstatuje, že české školy postrádají učitele s příslušnou kvalifikací v oblasti digitálních dovedností."
"Školy nemají přístup k odpovídající digitální infrastruktuře. Stáří 80 % počítačů, jež mají žáci k dispozici, je více než tři roky a školy nemají dostatek finančních prostředků na investice do moderního digitálního vybavení."
Spolecny jmenovatel: Brutalni podfinancovani skolstvi.
Kdo umi IT, jde pracovat za nasobny plat s daleko mensimi nervy bez stale hrozby kriminalu. Zustavaji jen srdcari, ale i tem pomalu dochazi trpelivost, kdyz se do nich pali ze vsech stran.
Ovsem politici maji reseni - ucit bude moci kazdy, kdo ma maturitu.
16. 6. 2020, 12:05 editováno autorem komentáře
Školství je v tomhle spíš přefinancované. Kdyby tam měli Raspbery Pi, mohli se děti místo Microsoft Office učit programovat.
A kdyby učitelé nemuseli trávit čas zadáváním údajů do extrémě drahých centralizovaných systému, mohli by lépe učit. Dneska dáte ministrovi miliardu a on vymyslí systém do kterého musí chudáci učitelé hodinu denně něco zbytečně datlovat. Dřív taky stačila papírová třídní kniha.
Ale více učitelů a hlavně lépe placených by se samozřejmě hodilo.
Jenže ty školní počítače jsou většinou hrozné. Pokud je nějaký ve třídě nebo ve školním klubu, tak je extra slabý a pomalý. To by jeden doma nechtěl. Jen ve specializovaných učebnách, kam se může jen při hodinách jsou použitelné stroje. A když se žáci chtějí učit spolu po vyučování ve volném čase, zbývají mobily. (Notebooky jsou drahé a křehká a tak se ani do školy nosit nesmí).
Využití počítačů ve všech předmětech? O tom se nám ani nezdá. Max tan chytrá tabule.
IMO tu hlavní díl počátačové gramostnosti nese domácí výuka, spolupráce mezi žáky, kroužky. Chvále, že to bylo a je!