To se dá naučit, syna od přítelkyně už jsem naučil koukat na google a wikipedii, jenže problém je v tom, že pak neumí vyhmátnout podstatné informace...
A nebude to tím že stárnete a svět okolo Vás se mění? Dnešní svět a informační společnost není o tom mít v hlavě encyklopedii, ale vědět to kde to najdu a umět to najít. Všeobecný přehled určitě ano, ale nesvinit si hlavu kravina a zbytečnýma informacemi, které se dodnes na školách hojně učí. Při objemu informací a podnětů, kdy by si člověk měl vše pamatovat tak brzo skončí na psychiatrii.
Hezký byl příklad na pana Chopen. 99 procentům populace stačí vědět že to byl nějaký fidlal.
jasně, to máte pravdu. Jenže mě přijde, že se říká: NIC SI NEPAMATUJET, VŠE SI VYHLEDÁTE. A podle toho to vypadá. Potom se ale nemusí děti nic učit, stačí jim vysvětlit principy encyklopedie (který tady byly v papírové formě už dávno předtím) a konec. Chopin je jen příklad. Tady jde o to, že si nepamatují už skoro nic. Jasně že jim to na nic není. Mě taky na nic není rovnice od dvou neznámých, ale jsem rád, že ji umím. Ono i s informacema se musí umět zacházet. Nejsem pro biflování všeho jako v Číně a Koreji, ale opačný extrém, který se děje nás přivede na úroveň vzděláni v USA........není to škoda? Který puberťák dneska přečetl nějakou knížku? my v nich leželi. Pak neumí dát dohromady souvislou větu. Podotýkám že nejsem stár, moderní techologie ovládám na velice dobré úrovni, ba přímo se tím živím.
Na tohle téma jsem se jednou bavil s kamrádkou - učitelkou informatiky na základní škole. Vůbec prý nejde o nějakou "elektronickou generaci". Děti umí pracovat s internetem - se seznamkami, ICQ a chaty. Není prý pravda, že si googlují řešení úkolů - nenapadně je to a neumí to.
Len či to nie je tým, že položená otázka im ani nestojí za nejaké hlbšie skúmanie. Ak majú nájsť odpoveď na niečo ako či zemiak patrí do čeľade ľuľkovitých alebo nejakých iných, tak sa im vôbec nedivím.
To bude tím, že k tomu zatím nejsou tolik vedeni od učitelů nebo rodičů. Až bude tahle 'elektronická generace' mít vlastní děti, tak to bude zase úplně jinde.
Však se stačí podívat na školství vyspělejších zemí.
Je to ještě horší. Tam, kde už se studenti (třeba informatických předmětů) naučili opisovat informace z Internetu, Vám všichni jako stádo opisují jednu ptákovinu, který si jeden snaživec chybně dal na home-stránku.
A je jim úplně jedno, že druhý odstavec opisovaný třeba z Wikipedie je s tím zcela v rozporu.
A chcete vědět jaká je jejich odpověď na onen rozpor. "Bylo to tak někde na Internetu napsáno. Kde už teď nevím".
Prostě z nich roste taková mladá e-generace, ze které musí každý novodobý hlasatel nějaké ideologie musí mít nesmírnou radost.