A průměrné stráří vozu nejen u nás je více než 10let
Ta směrnice z roku 2020 říká, že nové typy osobních vozů schválené po 21. 12. 2020 musí mít DAB+ tuner . Takže se to netýká se to vozů schválených dříve tzv. homologace typu.Starší modely se prodávaly i roky po. Mnoho modelů v roce 2021 a 2022 bylo stále podle "předchozí" homologace. Facelift není hned nová homologace.
Odhadem tedy cca 20–30 % aut prodaných v EU v letech 2021–2023 nemuselo mít DAB+ navzdory "novému datu" . Takže se to týká milionů vozů prodaných po roce 2020, u kterých chybí DAB+ a nelze snadno vyměnit rádio . Jasně řeč nebude o BMW, Mercecedes Audi. Ale Stellantis, Ranault , Toyota, Mazda atd…
A neexistuje pro ně 1:1 náhrada za tovární infotainment a různé adaptéry a bastlení jsou neplnohodnotný funkcí a instalací občas si to koketuje s propadnutím technické. Například nalepovací anténa do\na sloupek kde je airbag, zorné pole, na vyhřívaný sklo .
Ono nějak to jde , otázka jak…. …tady kde je domado součástí kultury mnohdy hodně v A je to stylu.
První roky ? Taky ty druhé, třetí.... ..desáté. Oni lidi mají stále moc špatnou obměnu elektroniky nevyjímaje aut.
Ono se totiž nic zásadně na trhu nezměnilo DAB+ zařízení nejsou za pakatel, žádný velký projekt aftermarket schválených přestav analog infotainmentu v autech za rozumnou cenu taky není.
Takže běžný uživatel to bude natahovat roky možná i více než desítku let.
A co je to "relativne moderni vuz"? Sice nam zde sdelujete, kolik svemu autu jeste davate let, ale nerikate jak stare je. Povine to je od roku 2021, takze mate minimalne ctyri roky stare auto, mozna spis jeste vic - ono se to v autech objevovalo uz driv. A samozrejme zalezi co za model mate... pokud mate nejlevnejsi koncernovy "holobyt", tak tam se to s vybavou take neprehanelo, zeano...