Další bod: A jak a kdy se "stat" vubec nauci pracovat s informacnimi systemy (pouzivat, navrhovat zadani, zadavat vyvoj nebo vyvijet)?
(Skoro) každá firma dnes informační systémy používá zcela rutinně a vůbec z toho nedělá žádnou vědu. A v porovnání s tím jsou schopnosti státu prostě katasttrofální a příšerné, možná zcela nulové. Nemluvě o tom, jak mají používání informačních systémů vymakané ve velkých firmách, které na informačních systémech stojí.
Způsob, jakým stát informační systémy "pořizuje" a "zadává" (prostřednictvím obskurních výběrových řízeních svázaných nesmyslnou legislativou) je jako když prase drží kost.
Proč by vůbec měly vznikat nějaké státní strategie na digitální velmoc? Je rok 2018 a ne 1970 a informační technologie by se měly rutinně používat, stejně jako telefony, dodávky elektřiny nebo vody.
Kdyz vezmu v potaz dosavadni kroky - portal obcana, ktery mi neni schopen zobrazit polozky z datove schranky a pri pokusu o kontakt se spravci neozyvaji a druha zalezitost, jako elektronicka obcanka s cipem, ktera mi VUBEC NIC praktickeho neprinasi, je mi lito ceskych danovych poplatniku, kteri tyto srandy plati.
Clovek si ma klast vysoke cile, ale mirit hned mezi (digitalni) velmoci bude chtit vic jak pana Dzurillu s vice funkcemi jak ma japonska kalkulacka. Zatim je tu zase spousta popsaneho papiru ve stylu "melo by se" a "udela se", coz neni proti nicemu - necim se zajiste zacit musi. Pochybuji vsak (napriklad), ze stavajici osazenstvo MV CR, ktere uz nekolik let "pusobi", najednou osviti Spiritus Sanctus a vznikne solidni architektura a neporadky v infrastrukture HW/SW zmizi jak mavnutim kouzelneho Dzurillova proutku. Zajimalo by me proto:
1) kdo to zrealizuje - titiz lide, kteri se v tom placali dosud? Pokud nekdo jiny, kde je stat vezme?
2) jaky je harmonogram, a kdy maji byt jednotlive etapy dokoncene a predane?
3) kdo a do kdy stanovi konkretni kontrolni body, a kdo pak ponese osobni odpovednost za neplneni?
V dostupnych zdrojich jsem bohuzel nenasel dostatecne odpovedi.