Proč to dělat jednoduše, když to jde i složitě? :-)
Všechny digitální služby s místem plnění v ČR (vč. online reklamy) už podléhají české DPH - u zákazníků=podnikatelů v režimu reverse charge, u koncových zákazníků ve výši jejich domácí sazby DPH odváděné v režimu jednoho správního místa (MOSS, https://www.financnisprava.cz/cs/mezinarodni-spoluprace/mezinarodni-spoluprace-a-dph/mini-one-stop-shop). Už tam musí dneska poskytoval zjišťovat, jaká je ta domácí země zákazníka. Aneb místo využití stávající definice vymyslíme novou. (A IMHO odvody z téhle DPH jsou už dneska řádově vyšší, než kdy bude nějaká digitální daň. Zjevně pořád málo..)
https://europa.eu/youreurope/business/taxation/vat/vat-digital-services-moss-scheme/index_cs.htm#headofficeineu
Po dobu 10 let od konce roku, v němž byla služba poskytnuta, si musíte o svých aktivitách uchovávat záznamy. Na požádání byste také měli neprodleně zpřístupnit jejich digitální kopie.
V záznamech musí být uvedeny tyto informace:
- členský stát spotřeby, do něhož byla služba poskytnuta
....
- jméno příjemce, je-li osobě povinné k dani známo
- informace použité ke stanovení místa, kde je příjemce usazen nebo kde má bydliště nebo kde se obvykle zdržuje
Dan jako takova je vuci dalsim sektorum spravedliva, ale mela ji zavest cela EU. Jenze to by (nejen) Irove prisli radove o stovky milionu EUR a tak se postavili na zadni. Nakonec je vzdy blizsi kosile nez kabat, a vlastni prospech dulezitejsi nez spravne reseni. Penize vladnou, nikoliv ctnostne idee. A 5mld/rok pro CR? Pakatel, ze ktereho by se za zhruba 300let splatil soucasny statni dluh...