V článku je ale zmíněn jiný, daleko podstatnější problém týkající se (asi nejen našeho) školství. To totiž vůbec neklade důraz na smysl věcí, ale pouze na jejich provedení. Dnešní technika je totiž pro většinu starších lidí nepřístupná právě díky zcela odlišnému pojetí přístupu. Místo "něco se nabiflovat" jde o "logicky uvažovat, kombinovat". Intuitivní grafická rozhraní (ikony, menu atd.) jsou již pro tento archaický systém poslední ránou, protože se je nelze všechny "naučit".
Pokud navíc přihlédneme k naprosto směšnému finančnímu ohodnocení lidí ve školství (viz klasiská historka - "ještě ti tak dvakrát přidají a pak budeš brát to co uklízečka u nás ve firmě"), z kterého často vyplývá i jejich úroveň, tak je to opravdu katastrofální. Na druhé straně, "digitální děti" mají větši šanci tento zrůdný školní systém naprosto položit a přimět tak odpovědné spící úředníky k nějaké změně.