Taky nepálím, když se to nevyplatí - třeba DVD filmy vydávané jako přílohy některých novin za 38Kč - to přece nebudu kopírovat, tedy pokud to je k dostání. Když se to koupit nedá, tak je to něco jiného.
Další příklad: žena chtěla a tchýni k narozeninám dát CD Jarka Nohavici - po zjištění, že to stojí 450 Kč jsme udělali doma výběr a vypálili. (podotýkám, že tohle není Nohavicova nenažranost, ale vydavatele).
A právě proto Nohavica na konzertech tvrdí: "klidně si moje CD vypalujte, koncert a jeho atmosféru si stejně nevypálíte". A o tom to je. Mám pocit, že dal na internet i celé svoje album Pražská pálená.
Co jsem tak četl, tak třeba U2 už vydělávají více z koncertů než z prodeje nosičů. Myslím, že dost skupin na tom bude podobně. Ostatně, Offsprings už před mnoha lety prohlašovali, že na vypalování *cenzored*, že si vydělají z koncertů dost :-)
Vždyť to ostatně zákazníci dávají hudebníkům HODNĚ silně najevo: Místo nákupu CD za 200 ho radši ztorrentí - a pak na eBayi draží lístky na živé koncerty za stovky dolarů.
Chápu, proč se tuto zprávu snaží přeslechnout vydavatelství. Nechápu, proč ji přeslechli hudebníci.
No 200 mi prijde jako akceptovatelna cena, ani ceske kapely co si to vydavaji sami nemuzou jit o moc niz (i kdyz vyjimky jsou, ale jen v undergroundu).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).