Vlákno názorů k článku Dobročinnost v podání CZ.NIC od Tomáš Kapler - tak to jsem fakt nečekal, ten projekt jsem...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 7. 2002 10:54

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    tak to jsem fakt nečekal, ten projekt jsem tipoval obrácený - max. 10 mio na správu.
    Chápu, že něco muselo stát vyvinout aplikaci, něco stojí servery. Ale HW bych tipnul tak max. na 1 MIO a 100 milionu nestojí snad ani software eBanky!
    Vzhledem k tomu, že se jedná o monopolní firmu vybranou ad-hoc největšími poskytovateli a k tomu, že celý projekt by měl být nevýdělečný, pak tohle mi přijde jako bota.
    Ptám se - bylo vyhlášeno výběrové řízení na provoz a správu? Nevím přesně o řešení, ale viděl jsem pár desítek databází, tahle není o nic složitější, a myslím, že by se našla firma, která by to dělala za 1. milion. nebo třeba 10, jestli je to nějak strašně složité.
    Druhý dotaz je je na provoz za 10 milionů. Existuje nějaký kontrolní mechanismus, nebo mají nějaké limity? A nebo si prostě kupují auta a notebooky, protože prostě můžou?
    Počítejte se mnou - náklady na nájem - řekněme 50 tisíc měsíčně (nejsou v centru) - 600 tisíc ročně.
    3 lidi, na každého náklady 40 tisíc (hodně přeháním, když 2 lidi z toho jsou sekretářky) - 1440 tisíc
    Jsme zhruba na dvou milionech. dejme tomu ještě milion na vodu, elektřinu, internetové připojení, telefony (většinou by se mělo volat stejně dovnitř) bankovní poplatky atd.
    Kde je těch zbývajících 7 MIO?
    Myslím, že bychom měli využít možností, které nám nabízí internet - např. eBanka nabízí pro takovéto firmy tzv. transparentní účty (nebo tak nějak) - kam se může kdokoliv připojit a vidět odkud přišly jaké peníze a kam odešly jaké peníze (velmi užitečné pro politické strany)
    A navíc by firmy, které jsou takto námi placené by měly uvádět min. jednou ročně kompletní účetní zprávu - kolik je majetku v kterých komoditách, za co se utrácí, jaké jsou příjmy atd.
    Myslím, že by se v naprosté pohodě dala ušetřit minimálně polovina peněz (spíše dvě třetiny) jenom díky nějaké kontrole, takhle de-facto dotujeme kpnqest (pro hodně lidí to jsou vlastně konkurenti!)
    A za 60 milionů by se podařilo na českém internetu rozchodit stovku zajímavých projektů - internet pro děti, postižené, nováčky, interaktivní kurzy atd.
    Takže znovu opakuji otázku - může někdo popsat jak se kontroluje nákladová složka a byla vypsána výběrová řízení, případně jsou hledány levnější varianty?
  • 2. 7. 2002 11:53

    Beda (neregistrovaný)
    Stante se "spoluvlastnikem" CZNICu a budete vedet vsechno uplne presne.
    Pak treba zjistite, ze to vsechno neni tak jednoduche, jak vidite. Napr. porizeni HW sice nestoji moc penez, ale nasledny provoz s redundanci, dostatecnym vykonem, servisem, zarukou atd.atd.atd. neco spolkne.
    Nemyslim, ze CZNIC utraci za zbytecnosti, kupuje auta apod. To by pak vysledky vypadaly jinak, nemyslite ??

    B.
  • 3. 7. 2002 20:27

    Ondrej Pejsa (neregistrovaný)
    Dobře, ale 100MKč ročně ???????

    to snad ne :(, to je hodně blbej fór.

  • 4. 7. 2002 0:34

    MK (neregistrovaný)
    Ondreji,
    stante se clenem a budete mit bezprostredni sanci ovlivnovat chod CZ.NIC, z.s.o.p. - vic se k tomu dodat neda.
  • 3. 7. 2002 10:00

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Transparentní účty by měla mít i všechna ministerstva a ostatní státní, samosprávné atd. instituce. To by bylo něco. :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).