Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Doručení SMS podle Applu stojí na „subjektivní víře“. Co říkají operátoři? od Seti - Když tvrdíte, že jsou to naprosté lži, umíte...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 11. 2014 11:10

    Seti (neregistrovaný)

    Když tvrdíte, že jsou to naprosté lži, umíte taky říct, jak je to správně?

  • 27. 11. 2014 14:19

    a. dlouhy (neregistrovaný)

    Nevím co jste u toho mobilního operátora dělal, ale vaše tvrzení není pravdivé.

    > Konkrétně uživatel platí za to, že jím odeslanou zprávu SMS centrum
    > jeho operátora ODEŠLE dál - TEČKA. Co se se zprávou děje dál, už
    > není v režii operátora a nemůže za to odpovídat.

    Peníze se platí (ať už v mezioperátorském vyúčtování nebo se chargují zákazníkovi) v okamžiku, kdy síť kam je SMSky směrována odpoví, že SMSka byla doručena do telefonu příjemce. (s vyjímkou předpacené karty, kdy se strhává kredit hned při přijetí zprávy SMS centrem, ale pokud se jí nepovede doručit, tak se měl kredit zpětně refundovat).

    Je pochopitelně možné, že síť příjemce odpoví chybně (že doručila zprávu i když to neudělala), ale to znamená, že to někdo má rozbité a měl by si to nechat opravit. V žádném případě to nelze považovat za normální stav.

  • 25. 11. 2014 20:56

    Dan (neregistrovaný)

    Pane Dočekale,

    jsem bývalý zaměstnanec operátora a nezlobte se na mě, ale plácáte tady nesmysly a ještě máte naprosto neobjektivní závěry.

    Co je to za nesmysl "Zjevná chyba na straně těch, kdo toto řešení vytvořili..." ? A jak ho mají asi vytvořit, aby to něco takového dokázalo detekovat bez součinnosti třetích stran? Což mimochodem (i pokud by ty třetí strany jako Google, RIM, Microsoft a operátoři souhlasily), silně odporuje ochraně osobních údajů ve většině zemí světa.

    Ostatně netýká se to jenom iMessege od Applu, ale různých messengerů, které jako identifikaci používají MSISDN (mobilní telefonní číslo) je celá řada - nejznámější je asi Whatsapp a Viber.

    I ostatní messengery fungují naprosto stejně. Pokud uživatel aplikaci jenom odinstaluje, případně jenom telefon přestane používat z rozličných důvodů (upgrade za nový, krádež, ztráta, prodej atd.) a začne používat jiný, na kterém si nenainstaluje a neregistruje opět všechny messengery, tak mu zprávy prostě nebudou chodit a jejich odesílatelé také nebudou tušit, že už je zbytečné mu to tímto způsobem odesílat, protože tyto zprávy nikdy neobdrží.

    Ostatně funguje tak i běžný e-mail. Ten funguje "ještě hůř", protože ani implicitně bez přidaných funkcí neobsahuje potvrzení o doručení nebo přečtení. Pokud uživatel e-mailu se jenom přestane připojovat ke své schránce (ale nesmaže ji), tak e-maily nikdy nedostane a odesílatel to taky nijak nezjistí.

    Právě proto je potřeba iPhone ODREGISTROVAT, stejně jako se dá smazat účet na Whatsapp, Viber nebo u e-mailu. Když to někdo neudělá, nemůže se divit a svalovat vinu na technologické firmy.

    Ostatně fyzická pošta funguje také tak - pokud se přestěhujete, je třeba změnu nahlásit nebo si zaplatit na poště dosílku. Jestli se někdo jenom odstěhuje z jedné adresy a novou nikomu nenahlásí, tak je celkem jasné, že mu žádná pošta nikam nepřijde.

    Ohledně garancí SMS: Uživatel neplatí za DORUČENÍ, ale za ODESLÁNÍ - stejně jako u dopisu, protože stejně jako u dopisu pošta, tak v případě SMS operátor (či jiný technologický poskytovatel) nemá jak zajistit, že zpráva skutečně bude doručena.

    Konkrétně uživatel platí za to, že jím odeslanou zprávu SMS centrum jeho operátora ODEŠLE dál - TEČKA. Co se se zprávou děje dál, už není v režii operátora a nemůže za to odpovídat. Stejné je to i s e-maily nebo poštou - i platíte za ODESLÁNÍ, takže pokud dopis nebude doručen z jakéhokoli důvodu (kromě ztráty poštou), pak prostě nebude doručen a nemáte nárok na jakoukoli kompenzaci.

    Mimochodem iMessege nemusí přestat fungovat jen kvůli přechodu na jiné zařízení. Uživatel třeba může přejít na tarif BEZ MOBILNÍHO INTERNETU, případně si může nechat data blokovat (spousta uživatelů iPhonu - jen v ČR to budou desítky tisíc) má tarif bez dat a data má zablokovaná. Pokud si někdy registrují iMessege např. přes wifi v kavárně a pak už se nepřipojují, tak jim taky zprávy nebudou chodit a Apple to nemá jak detekovat.

    Ano, jde to sice udělat tak, že by "odregistrace" proběhla automaticky po určité době bez připojení k serveru iMessege, ale stejně by určitý počet zpráv mohl být zaslaný "do nikam" (od počátku toho intervalu až do jeho uplynutí) nebo by to naopak mohlo být udělané tak, že iMessege by fungovaly jenom, když by druhá strana byla online. Jenže pak by odesílatel zase musel zbytečně platit SMS jenom proto, že příjemce byl zrovna v tunelu metra, ve vlaku nebo si jen na chvíli vypnul telefon.

    Zrovna od Vás bych čekal, že tyto skutečnosti budete chápat.

    Žaloba je samozřejmě úplný nesmysl a pitomá věta od Reuters taky: "právo neposkytuje řešení pro situaci, kdy technologie nefunguje tak, jak lidé subjektivně věří, že by fungovat měla“

    Protože to je naprosto normální věc a naprosto normální stav :-D. Člověk není "pán Bůh" a nedokáže tvořit pouhou myšlenkou, takže nic nemůže fungovat, tak jak "věří". Navíc lidi věří i ve věci, které jsou naprosto protichůdné nebo nerealizovatelné - například malé děti by chtěly mít dům velikosti paneláku postavený jenom z Pizzy a dospělí by zase chtěli mít třeba velký 60 litrový dřez a přímo pod ním nakládat nádobí do myčky - navíc jak dítě, tak dospělý, oboje vidělo "na obrázku" a "věří, že to tak jde".

    V uvedeném citátu jde slovo "technologie" nahradit úplně čímkoli - léky, lékařská péče, automobily, policie, hasiči. Pro "víru" spousty lidí je také těžká rána, že když po vás jde soused se samopalem, tak zdržovat se voláním policie nemá cenu, protože dojezdový čas a operativní prostředky nejsou takové, aby dokázaly zabránit vašemu zranění...

    Zkrátka lidi nepoužívají mozek a myslí si, že o všechno se mají starat všichni kolem nich - když se jim pak z vlastní blbosti COKOLIV stane, tak hned žalují všechny kolem sebe.

    Ještě závěrem dodávám, že zmíněný problém s iMessege je chyba jak na straně příjemce (který si neodregistroval iPhone nebo jen službu iMessege), tak na straně odesílatele, který, když vidí, že neobdržel potvrzení o doručení, tak se nesnažil příjemce kontaktovat jiným způsobem.

  • 25. 11. 2014 22:09

    666 (neregistrovaný)

    skoncil jsem na 3 odstavci... naproste lzi!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).