Železniční doprava a její úrověň v Česku je naprostou ostudou. Za dvacet se nenaučili vážit si cestujících, ale ani dopravců. Dráhy slouží trvale pouze k vysávání prostředků ze státního rozpočtu a evropských fondů a k machinacím s cennými pozemky v podnikatelsky zajímavých lokalitách. Přihrávání šťavnatých zakázek lidem blízkým vedení ČD a na politické špičky napojeným firmám nám zářně předváděl ministr Řebíček. Drahé dráhy v Česku jsou naprostý HNUS lokomotivy a vagony v naprosté většině po komunistech a nádraží z první republiky. Prostředky které dostávají prožerou a porozdávají si na odměnách a výhodách pro zaměstnance. Pro dopravce nejsou schopní nabídnout nic zajímavého, natožpak něco garantovat a ještě požadují ceny jako za leteckou dopravu, při naprosté nevstřícnosti a neochotě zaměstnanců. Se zásuvkami je to naprostý výsměch. O napojení nádraží na autobusy mluvili už před padesáti lety. "DRAHÉ dráhy" jsou sto let za opicemi a my jim za to ještě platíme z daní. Zaskoužili by vykopat na hnůj ! ! !
Pane univerzální nadávač na všechno. Zamyslete se, za co mohou státní dráhy nakoupit nové vozy, případně zrekonstruovat nádraží (ty ale nutně nemusí patřit drahám, mohou je třeba vlastnit obce jako vlastní některé autobusové čekárny)? A za co může nakoupit soukromník v Česku? Není na tom o moc lépe než státní dráha, snad jen že nemusí tolik vše zdlouhavě soutěžit. Pak si odpovězte, jak to změnit jinak než nadáváním "na poměry". Tento článek je právě o změnách k lepšímu v rámci dost omezených možností státu a tedy i ČD. Diskutujte k tématu článku.
ČD by to mohlo být nakoupeno za ty miliardy co se do nich každoročně lijí a bez nejmenší přibrždění mizí v tuzných dírách bez užitku pro cestující či ČD vůbec?
Stát má omezené možnosti? To Vám nakukal kdo?
Stát má samozřejmě omezený možnosti a to rozpočet. To je omezení zcela jasné a neříkám že nerozumné. Co se dá za miliardy koupit a nekoupilose zkuste nejdříve tozklíčovat. Jinak je to opět nadávání "na poměry" a tato diskuze bude jen snůška blbejch keců.
Rozpočet je jedna věc a omezené možnosti druhá, jak naložit s ČD nezáleží jen na rozpočtu, ale (hlavně) na politické vůli začít to řešit a pod slovem řešit si představuji něco jiného, než nalít další miliardy.
Nevím co mám klíčovat, tak mi to prosím vysvětlete abych to i já hloupý pochopil, děkuji.
Nikdo žádné další miliardy do ČD neleje. Můžete třeba rozebírat peníze na ZDO, křížové financování, ale peníze na vozový park nejsou ani pro ČD ani pro další privátní subjekty, resp. je jich tak málo, že nestačí na obnovu. Politocká vůle není. Proto se držme tématu článku, zda má v dnešní době ve vlaku smysl zásuvka 220V či konektivita k internetu.
Myslím, že pan řezníček to rozebral dost dobře.
K tématu článku - význam to nemá, protože ta skupina obyvatel, co používá noteboky a konektivitu k internetu, jezdí vlakem minimálně.
Nevím z jakých údajů vycházíte, ale pokud se jedná o dálkové vlaky Praha - Morava (o které je hlavně řeč), tak je zastoupení cestujících s ntb významné, i když ne dominantní.
Dobre, ale kolik z nich pouziva (by pouzivalo) Internet. Mnozi jej vyuzivaji jako prehravac videa/audia. To ze treba ja (nebo i vy) patrime do kategorie lidi, kteri si mysli ze zapinat pocitac bez pripojeni k Internetu nema vubec smysl, jeste neznamena ze to oceni dalsi.
Otazkou totiz zustava i kvalita a cena takoveho pripojeni. Pokud dnes napriklad Vodafone nabizi EDGE za 177 Kc mesicne (omezeni 100 MB / mesic je na obcasne pripojeni jeste snesitelne, pokryti ujde), tak by cena ve vlaku musela byt dost nizka. Coz si v pripade CD neumim moc predstavit :-)
Problém je skutečně o tom, zda ČD mají řešit jen zásuvku, když stejně plošné připojení z Prahu na tu Moravu zaručit nemohou, a tam kde je signál, si ho dnes řeší kdekdo sám.
A v tom pripade nemusi patrne resit nic, protoze alespon trochu normalni notebook na baterku 4 hodiny vydrzi. Coz neznamena, ze by tam ta zasuvka nemohla byt. Rozhodne je asi snazsi poskytovat 230V po dobu jizdy, nez konektivitu do Internetu.
problem je v tom, ze uplnym vybitim baterie, coz lze pri jizde na moravu ocekavat se jednak dost zkracuje jeji zivotnost, jednak nejblbejsi vec je vystoupit s vybitym notebookem/pda, zrovna kdyz treba tam potrebuju neco nutne vyhledat na netu. -- co se tyka ceny za wifi, to by samozrejme melo byt bud zdarma jako soucast jizdenky anebo za minimalni priplatek, napr. jako u mistenky.
Takže pro pořádek. Před časem byly dráhy (zákonem) rozděleny na "vlaky" (ČD a.s.) a "koleje" (SŽDC s.o.) s tím, že ČD a.s. byly oddluženy a dluhy zůstaly SŽDC s.o. Nádraží, která by logicky patřila ke "kolejím" si pod taktovkou odborů (akce ani muže ze závodu) vyřvaly "vlaky" pro sebe, teď jim s výjimkou pár lukrativních lokalit (Praha hl.n. apod.) jsou spíš na obtíž a brzy jim spadnou na hlavu. Loni si část nádraží stát ("koleje" SŽDC s.o.) pod záminkou podpory rozvoje vozového parku kopil část nádraží od "vlaků" zpět za 12 mld. Z těchto 12 mld na modetnizaci vozového parku stihly 3 mld prožrat. ČD provozují dálkovou dopravu za průměrně cca 150Kč na vlakový kilometr (+ vybrané jízdné). Když předloni stát zkušebně vyhlásil na části sítě výběrové řízení, ČD (v nadstandardním, původně neuvažovaném 2. kole) zválcovaly konkurenci cenou 17Kč na vlakový kilometr. Letos vyškemraly (od státu) doplatek 3,2 mld Kč navíc za regionální dopravu, až měly s kraji uzavřené smlouvy na nižší částky. Jsem daleko univerzálnímu nadávání, železnici mám rád (byla to moje profese než sem se dal na IT), ale tady pomůže jedině privatizace, vodní děla, gumové projektily... (i když hlavní chyba není "u dráhy", tak dělá jenom to co jí stát dovolí, ať už ho vedou modří, růžoví nebo oranžovní).
S tou první republikou jste to nedocenil. Ja bych to videl na c&k mocnarstvi. Jinak soucasny stav, kdy byla jednotna a adresna (!) organizace rozbita na radu dilcich celku, nedava nadeji, ze by se neco zasadniho mohlo zlepsit. Je to stejne jako vsude, cilem podnikani je zisk a ne spokojenost zakaznika. Ten je samozrejme zcela nezajimavy doterny hmyz, ktery ma tu drzost za sve penize neco chtit.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).