Tak nevím, argumentem typu 160km/h evidentně míjíte pointu konfliktu silniční/vlakové dopravy, v tomto případě osobní. Ono řídit auto pouhých 130 a motat se mezi kamiony je "opruz". Kdyby ty vlaky jely stejně rychle jako autobusy, tak by nebylo o čem přemýšlet.
Zase na druhou stranu, v ČR je prd průmysl a k využití železnice je třeba ji vytížit vlaky a za situace, kdy denní výrobu průmyslové zóny LBC pojme jeden vlak, přístup k výrobě v Mladé Boleslavi se neslučuje s vlakovou dopravou (JIT) a za hranicemi je ještě vetší prd než u nás, není a nebude potřeba nové tratě.
Za této situace vyzní zavedení internetu do jedné linky jako plivnutí do rybníka, jen je třeba se tomu pořádně věnovat v médiích a získat pozitivní PR.
Rozdáli mezi oběma typy komunikací nejsou pro Liberec, kam nemíří velká část kamionové dopravy až tak závažné. Snad jen chybí ty rozjízdné pruhy u benzinek a odboček. Tak se tam holt nebude moc jezdit těch 160 ale jen bezpečných 110.
Pominu-li fakt, že jako "dálnice" ono dílo funguje maximálně 10 let po celé délce, tak jen to, že se nejedná o dálnici, ale o rychlostní komunikaci s nálepkou dálnice. Rozdíly mezi zmiňovanými jsou poněkud závažné, ačkoliv pro účastníky diskuzí evidentně nepochopitelné.
Ano, ale je to o tom, že stát do Liberce postavil dálnici a ne dvojkolejnou elektrifikovanou železnici. Pak by železnice stíhala z centra do centra, co busy z Černého mostu. Ale samozřejmě by někdo musel koupit i ty vagóny a lokomotivy a do nich třeba ten internet.
Nedávno bylo výročí 150 let od postavení železnice Liberec-Pardubice. Trať od té doby stojí bez výraznějších úprav. Dneska to nejrychlejší vlak stihne za 2,5 hodiny jen se dvěmy přestupy. Liberec - Praha 2,5 hodiny taktéž, jeden přestup.
A že ČD nejsou schopny konkurovat v osobní přepravě? Čím to asi bude?
Ikdyby tam byl ultra-quattro-prdo rychlý internet, stejně do Pha/Pce/Lbc vlakem nepojedu.
Holt, když "lejno" namalujete na růžovo, pořád to bude "lejno".
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).