Pominu-li fakt, že jako "dálnice" ono dílo funguje maximálně 10 let po celé délce, tak jen to, že se nejedná o dálnici, ale o rychlostní komunikaci s nálepkou dálnice. Rozdíly mezi zmiňovanými jsou poněkud závažné, ačkoliv pro účastníky diskuzí evidentně nepochopitelné.
Rozdáli mezi oběma typy komunikací nejsou pro Liberec, kam nemíří velká část kamionové dopravy až tak závažné. Snad jen chybí ty rozjízdné pruhy u benzinek a odboček. Tak se tam holt nebude moc jezdit těch 160 ale jen bezpečných 110.
Tak nevím, argumentem typu 160km/h evidentně míjíte pointu konfliktu silniční/vlakové dopravy, v tomto případě osobní. Ono řídit auto pouhých 130 a motat se mezi kamiony je "opruz". Kdyby ty vlaky jely stejně rychle jako autobusy, tak by nebylo o čem přemýšlet.
Zase na druhou stranu, v ČR je prd průmysl a k využití železnice je třeba ji vytížit vlaky a za situace, kdy denní výrobu průmyslové zóny LBC pojme jeden vlak, přístup k výrobě v Mladé Boleslavi se neslučuje s vlakovou dopravou (JIT) a za hranicemi je ještě vetší prd než u nás, není a nebude potřeba nové tratě.
Za této situace vyzní zavedení internetu do jedné linky jako plivnutí do rybníka, jen je třeba se tomu pořádně věnovat v médiích a získat pozitivní PR.
Ano, ale je to o tom, že stát do Liberce postavil dálnici a ne dvojkolejnou elektrifikovanou železnici. Pak by železnice stíhala z centra do centra, co busy z Černého mostu. Ale samozřejmě by někdo musel koupit i ty vagóny a lokomotivy a do nich třeba ten internet.
Nedávno bylo výročí 150 let od postavení železnice Liberec-Pardubice. Trať od té doby stojí bez výraznějších úprav. Dneska to nejrychlejší vlak stihne za 2,5 hodiny jen se dvěmy přestupy. Liberec - Praha 2,5 hodiny taktéž, jeden přestup.
A že ČD nejsou schopny konkurovat v osobní přepravě? Čím to asi bude?
Ikdyby tam byl ultra-quattro-prdo rychlý internet, stejně do Pha/Pce/Lbc vlakem nepojedu.
Holt, když "lejno" namalujete na růžovo, pořád to bude "lejno".
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).