Osobně i jako provozovatel eshopu preferuju dobírku a nevidím na tom nic špatného nebo 'archaického'!
Při platbě předem musíme nejdříve pravidelně kontrolovat zda už peníze nepřišly na účet, řešit situace kdy lidé neuvedou variabilní symbol nebo jim třeba jen nedojde email s výzvou k platbě (nebo jim přijde, ale oni si ho nepřečtou). No a pak samozřejmě musíme taky vysvětlovat lidem jak je možné, že když oni ráno zadali ve své platbě příkaz k platbě a peníze jim už z účtu odešly tak že nám na účet přijdou nejdříve až další den...
Naopak když posílám zboží na dobírku, tak mi toto vše odpadá a můžu expedovat hned - takže je to nakonec i pro klienta rychlejší. Jediná nevýhoda dobírky je dražší poštovné.
"No a pak samozřejmě musíme taky vysvětlovat lidem jak je možné, že když oni ráno zadali ve své platbě příkaz k platbě a peníze jim už z účtu odešly tak že nám na účet přijdou nejdříve až další den..."
A druhá nevýhoda je samozřejmě nevyzvednuta zasilka a mnou, obchodníkem, zaplacené poštovné. Kdyz se zaplatí predem, uz si to zakaznik sam ohlídá aby se jeho zbozi nevratilo odesílateli.
Manželka pracuje ve firmě, která má kamenný obchod a eshop. ted absolutně nestíhají, takže pracuje cca 14hodin denně :-( .A hlavně vidím pozadí eshopu..... I na Vašem příspěvku je Petře vidět, že málo myslíte na potřeby zákazníka. Já, jako zákazník potřebuji platit převodem(přece nebudu vybírat peníze z účtu, abych měl u sebe hotovost), to je nákup z domova. Všechny negativa, která jste uvedel se přece dají řešit vhodným nastavením(nebo zkvalitněním) systému, který vám eshop provozuje.ten můžu hlídat platbu zákazníka apod. dokonce můzete uvest funkci, kdy pri realizaci platby z jiné banky, než máte Vy, může jít na klienta automaticky mail, kde mu sáhodlouze vysvětlíte, proč bude 3dny trvat, než platba dojde k Vám. Z osobní zkušenosti mohu říct, že by neskodilo, kdyby se provozovatele eshopů snažili býti více "pro"klienty. O tom je přece nákup z tepla domova a jeho rychlost. Pěkný den.
Nezlobte se, ale z vas uplne tece to ze vubec nevite o co jde. Uz ta poznamka ze poslete "sahodlouhy mail", kde budete neco vysvetlovat o jine bance. Kdyby jste mel praxi, tak by jste vedel ze po takovem mailu at je v nem cokoli, vam tretina lidi zrusi objednavku stylem ze ten prevod nezaplati. Praxe je trochu jina nez vase vysnena virtualni realita. My jsme napriklad museli zrusit kontrolu spravnosti tvaru mailove adresy, kdyz jsme kontrolovali zdali je tvar adresy spravny, prisli jsme tak o 100 objednavek mesicne. Zakaznici jsou ruzni a je treba vazit na lekarnickych vahach co udelate. Castou vlastnosti napriklad je, ze lidi vubec nevybiraji mailovou schranku, mailova komunikace je velky problem. Dalsi fenomen jsou dnesni mladi a jejich vyjadrovaci schopnosti, proste vam prijde mail "uz by bylo kvodeslani XXX?" a podpis "Lukin", kdyz patrame podle mailove adresy co si objednal a nic nenajdeme, tak po 5x reply zjistime ze toto byla prave ta objednavka (zakaznik reaguje na napis u zbozi "nyni skladem") a nenapadne ho ze na adresu "Lukin" nic nedodame. To ze je napsane u zbozi "Expedice 24 hodin", to jsme museli rozepsat, protoze lidi si to v 16:50 objednali a druhy den v 17:00 stali frontu na poste a davali nam mobil s posmistrovou aby jsme se dohodli.
Vhodne nastaveni "zkvalitneni systemu" to je ukol jak pro statni planovaci komisi, my treba nedame rocni zisk na implementaci nejakyho modulu ktery prinese to, ze bude 3% spokojenejsich a ziskame asi tak zhruba 0% novych zakazniku. Nejucinejsi je to co zde psal nejaky praktik. Prijmout objednavku, nejlepe telefonem a okamzite expedovat dobirkou. Je mi jasne, ze kdyby jsme prodavali USB ohrivace na kafe a bavlnene satky s lebkama pro programatory tak tyto problemy nemame a muzeme nasadit cokoli.
Dobírka mi připadá archaická a drahá, tak jsem platil často předem nebo přes kartu Visa... a pak se mi dvakrát stalo že zboží přišlo za déle než za měsíc... Takže od té doby jen dobírka. Bezúročné půjčky nebudu poskytovat.
E-shopy by se měly zamyslet, zda důvod proč lidi mají nejraději dobírku je právě v této špatné "zasilatelské morálce" českých e-shopů.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).