Tady vidím příležitost pro malé intuitivní podnikatele, kteří mohou tímto způsobem nabídnout upřímný přístup k zákazníkům. Stačí k tomu málo: podnikatel si nesmí hrát na velký podnik, ale naopak využívat osobního přístupu k zákazníkům.
Je velký rozdíl, když nějakou pomoc poskytuje vyškolený operátor anebo majitel samotného podniku. Hezky je to vidět v klasických kamenných obchodech, které obsluhují jejich vlastníci. Vidíte, že jim jde o spokojenost zákazníka a snaží se zcela jinak než obyčejní zaměstnanci (neplatí to vždy).
Oni se musí zaměřit na služby, které velký supermarket nemůže poskytovat. Také by se měli více navzájem podporovat. To znamená, že elektro v Praze 5 bude doporučovat zákaznikům specializovaný obchod na vysavače, který je také v Praze 5.
Mohou si vyměňovat různé poukázky v rámci partnerských obchodů. Mohou vstupovat do sítí, které je zastřeší jednou značkou. Možností je hodně.
Nevěřím tomu, že zákaznicky orientovaný podnikatel bude zapsán do červené knihy ohrožených druhů.
Bingo!...trefa do cerneho...sice mam z Mallu podobny pocit jako autor clanku, nebot pred 2 lety jsem vysostne spokojeny, ted kdyz si neco objednam tak jsem jen spokojeny, ale stejne jako vy se domnivam, ze hlavni duvod bude narust objednavek
Na rozdíl od autora se nedomnívám, že hlavním důvodem poklesu kvality je šíře sortimentu.
Názorný příklad: Jaký bude rozdíl v chybovosti u 2 e-shopů, se stejným počtem položek a zaměstnanců a stejnými dodavateli, když první z nich má 5 objednávek denně a druhý 50?
Nebudu se zastávat velkých obchodníků, je zcela v pořádku, že jste se jako zákazník rozhodl pro konkurenci (navíc jste článkem pro Lupu potvrdil baťovské "spokojený zákazník přitáhne dalších 10 zákazníků, za to nespokojený odradí 100" :).
Z pohledu obchodníka však musíte počítat s Murphyho(?) zákonem "více objednávek, více nespokojených zákazníků". Ač budete pořád firmu ladit a snižovat chybovost, v případě 1 % máte u 100 objednávek 1 naštvaného zákazníka, u 100000 objednávek 1000 naštvaných. S tím se bohužel jako obchodník musíte smířit, ač to nikdy úplně nedokážete.
Mě nejvíce deptá na kolosech typu MALL, že se tam při nákupu ztráci takováta "hřejivá lidskost", která je patrná v kamenné prodejně či v malém online shopu. Člověk pak nemá ani "radost" z procesu nakupování. Jste v kontaktu jen s nějakým "operátorem" , kterýmu je šumafuk co nakupujete a jestli budete spokojen.
Je to podobná averze jako na západě u vyší střední třídy na megaobchodáky typu TESCO.
Taky mam rad male kramky kde mi majitel a prodavac v jedne osobe vsechno vysvetli a predvede. Bohuzel se ale obavam, ze takovi nemohou vydrzet tlak na ceny a pokud neprodavaji na nejakem trznim niche, coz elektronika rozhodne neni, tak tu dlouho nebudou.