Dřív se vyzvedl formulář na úřadě, nebo stáhl z webu vyplnil a předal na podatelnu úřadu. Toť vše
Dnes se musíte zaregistrovat na webu ministerstva, vyplnit složitý a nesrozumitelný formulář, který ani nemá kolonky určené na požadované data protože zadavatel uředník nebyl schopen zadat programátorovi, který je jinak v ostatním směru naprosto negramotný, vše co se bude pro vypalné požadovat. Však to spraví několik hovorů na technickou podporu. Kdo přesto nepochopí co vlastně po něm úředník chce, má sám konzult.firmu a rád vás po pracovní době za tučný peníz na daný formulář proškolí. Jen dojedete do Prahy a zaplatíte je to naprosto jednoduché.Poté když se vám povede formulář vyplnit, vytisknete si ho a na ministerstvo ho máte odeslat poštou. formulář na webu se odesílá kliknutím. Kopii máte uložit a poslat datovou schránkou. Po čtrnácti dnech vám do DS příjde že je tam chyba absolujete tento kolotoč znovu. A to prosím kvůly výslednému poplatku 160,-Kč za rok. a to jsem ještě nezmínil nefunkčnost, pomalost webu,strávený půl den !!! práce a nutnost mít doinstalovanou Javu, microsoftí a adobe soft. Jednoduché, levné a geniální.
No, EPO2 ministerstva financí ukazuje, že to může být příjemné i pro uživatele.
Vyplňuje se to na webu, průběžně to provádí kontroly a upozorňuje na nesrovnalosti, rozpracovaný formulář lze uložit a pokračovat později. Nakonec se odešlou (tlačítkem formuláře) data na server a řeší se už jen podpis. Ten můžete vytisknout (asi čtvrt stránky jakéhosi XML), podepsat a dát na podatelnu, můžete ho podepsat zaručeným certifikátem, můžete ho poslat datovou schránkou a dokonce, pokud máte doplatek daně a zaplatíte ho, tak se to bere jako fikce podpisu a nemusíte nic posílat.
A žádná Java,Adobe, nic.
Takže takto se vyvinulo podání DPFO a kdyby tak fungovalo všechno, bylo by to pěkné.
a dokonce, pokud máte doplatek daně a zaplatíte ho, tak se to bere jako fikce podpisu a nemusíte nic posílat
Nebylo by nakonec nejlevnejsi vse "podepisovat" odeslanim castky napriklad 1 Kc na ucet uradu ? :-) Ve srovnani s naklady na predrazeny elektronicky podpis (400 Kc rocne) nebo Datovou schranku (30 Kc / strana A4) to zatim vychazi jako nejlepsi varianta :-)))