Vlákno názorů k článku Byla "vietnamská" kampaň I-legálně.cz za hranicí reklamní etiky? od Adam - Reklamy na vložky zjevně nejsou cíleny na tebe,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 10. 2008 17:49

    Adam (neregistrovaný)
    Reklamy na vložky zjevně nejsou cíleny na tebe, ale na jiný segment trhu, pro který jsou rovněž zjevně docela efektivní a funkční právě v této "inteligentní" podobě (protože takto evidentně fungují již mnoho let a jejich zadavatelé jsou opakovaně ochotni ty prachy do nich vrážet)
  • 9. 10. 2008 17:04

    Čtenář Lupy (neregistrovaný)
    Reklamní zmetku, bereš dvěstětisíc měsíčně za to že všude cpeš reklamu na vložky a prací prášky. Přestaň tu spamovat a napadat čtenáře. A padla facka že se ti značkový brejle posunuly na stranu.
  • 9. 10. 2008 9:51

    bez přezdívky
    Ne. Pokoušel jsem se pouze vyargumentovaně vysvětlit, oč jde. Spam? Ten článek je přes dva roky starý a na blog mám stejně míň času, než bych chtěl. Hlavní myšlenka vám stejně ušla.

    Takže se omlouvám, má chyba. Apeloval jsem na intelekt. Slibuji, ve vašem případě už to neudělám.
  • 9. 10. 2008 9:43

    anonymní
    Jinymi slovy, prisel jste nam sem zaspamovat odkaz na svuj blog, kde hekate, jak malo reklama nese agenturam a jak jim lezou na nervy zadavatele? No, to me fakt desne mrzi. Debilitu jejich vyplodu vidim dnes a denne v televizi a na billboardech. Za vetsinu tech zhovadilych spotu bych nedal ani korunu.
  • 9. 10. 2008 9:36

    bez přezdívky
    Máte v tom stejný hokej jako ti autoři. Reklama je v první řadě ekonomický nástroj, bez kterého bychom si nejspíše teď dopisovali na papíře. Nápad ani zábava není CÍL, ale PROSTŘEDEK.

    Tato kampaň je typickou ukázkou nadřazení "vtipné" karikatury (jak jinak, nejlépe někoho druhého) nad skutečný cíl - podpora serveru.

    Zárodkem většiny paskvilů je právě podobný paušální předsudek (všechno jsou sračky) s následným porodem nějakého podobně geniálního, převratného ultravtipného supernápadu o jakém je tento článek.

    Ve spojení s ne zrovna osvíceným zadavatelem (jeho teorie o stereotypech opravdu pobavila) je pak neštěstí dokonáno.

    Tím nechci říct, že je v reklamě všechno v pořádku, ale řešení rozhodně není v tom, že to nemá kdo paušalizovat do jednovětných odsudků. Více třebas zde: http://www.pooh.cz/volney/a.asp?a=2013669
  • 9. 10. 2008 8:59

    anonymní
    jděte se dělat ostudu jiným profesím.
    Ostudu si delate dnes a denne sami... neuveritelne debilnimi spoty na jogurty, menstruacni tampony, vlozky, banky "bez poplatku" a tisice dalsich. Nevim, pro koho pracujete, ale drtiva vetsina soucasnych reklam je sracka bez napadu.
  • 9. 10. 2008 8:53

    bez přezdívky
    Asi vám uniklo i v diskusi výše, nějaké spotřebitele to prostě uráží. Berete plat za to, že že nevyrobíte sdělení, které by bylo takto problematické. Dělat v reklamě neznamená dostat licenci na dělání volovin.

    Mě - jako člověka živícího se reklamou bezmála dvacet let - ještě uráží prvoplánovost a primitivismus vašeho řešení. Podstatu jste mohli říct mnoha způsoby a vy jste si vybrali zrovna tohle - je to sbírka profesionálních chyb v relevanci, srozumitelnosti sdělení, motivačních složkách - a ještě je to v křížku etickým kodexem... A ani ex-post neprojevujete špetku sebereflexe, neřku-li pokory, když už jste podle mnoha lidí spáchali takový paskvil. Nesuďte je, nehodnoťte zda mají právo na takové nebo makové názory, zamyslete se v první řadě nad sebou.

    Za těchto okolností můj závěr musí znít: nechte toho a jděte se dělat ostudu jiným profesím.

    Na tu kupu blábolů vám odpovím linkem - neznát souvislosti a brát v úvahu jenom ty animované části - také celkem veselá a nevinná dílka, že? Rovněž pochybuji, že si někdo z dotčených stěžoval... http://www.youtube.com/watch?v=a406qxVPbsw
  • 9. 10. 2008 8:50

    anonymní
    Vam by tedy nevadilo, kdyby treba nejaka rakouska firma prisla se spotem, kde by zobrazovala Cechy jak kradou v obchode, kostele, atd. To me by to tedy vadilo.
    Myslite neco takoveho? :=))) Ne, tohle by mi opravdu nevadilo; potrefena husa nejvic kejha.
  • 9. 10. 2008 7:18

    VfB (neregistrovaný)
    vy asi český internet moc neznáte, že? nevím ale co vím, tak v ČR existuje jeden jediný web (www.indies.cz) kde mohu si mohu legálně stáhnout hudbu v mp3, tak ti tu prosím nic nepovídejte o povinnosti nakupování hudby legálním způsobem, to je jako by Hitler kázal o demokracii
  • 9. 10. 2008 0:06

    anonymní
    Přirovnání jaksi pokulhává. Správně by mělo být, zda by mi vadilo, kdyby ve vietnamské televizní reklamě obtloustlý běloch se slovanskými rysy kradl v obchodě a místní prodavačka by mu řekla: "u nás krást nemusíte, protože u nás máme tak lacino, že si naše zboží může koupit každý!" Tak to by mi fakt nevadilo a hrozně by mě překvapilo, kdyby horliví vietnamští antirasisté začali dovozovat, že to je nejspíš Čech a proto je potřeba takovopu reklamu zakázat, protože je rasistická vůči čechům! Absurdní. Zase je někdo papežštější než papež. Typicky přízemně čecháčkovské. Bože, neřekl jsem něco rasistického o Češích?:-))
  • 8. 10. 2008 14:59

    hexx (neregistrovaný)
    Vam by tedy nevadilo, kdyby treba nejaka rakouska firma prisla se spotem, kde by zobrazovala Cechy jak kradou v obchode, kostele, atd. To me by to tedy vadilo. A hned Vam reknu proc. Co se ma co nekdo navazet do prislusnika me narodnosti, vzdyt preci nejsou vsichni kriminalnici. Takze me by to vadilo. Kdyz tedy analogicky toto prevedu na Vasi reklamu, slusnemu, poctive se zivicimu nebo studujicimu Vietnamci by ta reklama vadila.
    Je to stejne, jako kdyz jsem pri cestovani musel ukazovat zpatecni letenku a dostatecny pocet penez, pritom jediny rozdil mezi mnou a jinymi cestujicimi byl cestovni pas CR. Jo, predsudky...
  • 8. 10. 2008 14:45

    anonymní
    Chtěli bychom vědět, co konkrétně uráží rasové cítění spotřebitelů?

    Uráží spotřebitele skutečnost, že jsou v ČR nelegální palírny CD, které provozují příslušníci asijské komunity? Jistě ne, kdyby je to uráželo, spotřebitelé by u nich na stáncích padělaná CD nekupovali.

    Uráží spotřebitele, že asiati mluví lámanou češtinou? Jistě ne, jinak by se museli zakázat všechny filmy s cizinci v hereckých rolích a polovinu reklam (viz reklama na čaj Nestee, reklama na Sazku atd.)

    Uráží asiaty, že vystupují v reklamě na hudbu? Jistě ne, jinak by muselo urážet Bavoráky, že vystupují v reklamě na Fernet nebo Japonce na Sazku.

    Uráží reklama asiaty? Jistě ne, asiaté jsou také Rusové, Indové, Arabové, Mongolové, Filipínci a mnoho jiných národností, tudíž ani jako celek nemohou být uraženi.

    Uráží spotřebitele obsah sdělení? Jistě ne, věta pronesená kápem směrem k ostatním členům osazenstva palírny zní: „Nic nedělat, nic nepálit, všechno ilegálně!“ Načež výroba padělaných CD ustane. Zde je jasně vidět morální kontext reklamy, která vybízí k legálnímu obchodování s hudbou.

    Uráží asiaty, že je asiat přemluven lámanou češtinou? Jistě ne, jako přílohu přikládáme hrubý střih spotu, v němž je zachován originální zvuk a jak je patrno, mezi dabingem a originálem není žádný větší rozdíl ve výslovnosti.

    Uráží spotřebitele, asiaty nebo kohokoliv jiného, kromě stěžovatele, celkové vyznění reklamy, že není správné podporovat černý obchod s kradenou hudbou a autorskými právy, když má každý možnost, ba dokonce povinnost, nakupovat hudbu legálním způsobem? To snad ne!

    Uráží někoho možnost nakupovat hudbu přes internet? Jistě ne. Jinak by obchodní soudy nemohly zaregistrovat internetové obchodní společnosti.

    Takže, bez urážky, pokud je někdo toho názoru, že je někdo jiný urážen, je třeba také říct, jak? Většina Američanů si myslí, že Darwinova teorie evoluce druhů neplatí a většina Rusů si myslí, že Rusko je světová velmoc. Většina Čechů si myslí, že všichni státní úředníci berou úplatky a že ČR nehrozí nebezpečí terorizmu.

    S pozdravem

    Autoři spotu
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).