Mezi náma k čemu je Facebok? Každý kdo má nějaký účet IP adresu je sledovaný Gestapem. Je řeknete slovo tma a už si měsíc neškrtnete. Nebo černoch! O škaredých feministkách ani slovo. Pokud se zabýváte národním etnickým spolkem taky šmitec. Opsat dějinné pasáže o židech se také nesmí.Nebo že ČSSD krade.Pomalu je již trestné i oznámení že zrají třešně - jsou rudé. Ne Facebok nikdy!
Pan Dočekal píše: "V pondělí Miloš Čermák tweetnul..."
Po přečtění úvodu odstavce jsem v závěru čekal nějaký cynický komentář od pana Dočekala ve smyslu: "Miloši Čermákovi jaksi nedochází, že na sociálních sítích lze sdílet cokoliv (i původně placený obsah) a když se mu to nelíbí, měl by je radši přestat používat a plošně je zakázat v celé Economii."
Pan Dočekal mě zklamal. Své cynické komentáře přidává pouze u případů ze zahraničí, tedy tam, kde ví, že druhá strana se nebude bránit...
Ano toto by bylo zcela pravdivé a trefné, smutné je že toto by jsme stejně zaplatili jen my. ČTU jako "orgán státní moci" je placen z našich daní. Takže každou pokutu co dostane za něj zaplatíme my. No a tak to je v tomto státě se vším. Tento stát nenese odpovědnost za nic.
Když někdo řekne daň z odkazů, tak to zní celkem hrozivě, ale po přečtení článku, na který vedl odkaz, si nemyslím, že se to nějak závratně blíží. Skupina odpůrců je celkem silná a vede ji Německo, takže to ještě hodně potrvá. Vtip je v tom, že je to zase další změna, která rozhází celý proces. To už je lepší, nechat si seo dělat od firmy, ať se tím pořádně prokouše někdo jiný.
CTU ukradne placeny obsah a zverejni ho. "Pirat" ukradne placeny obsah a zverejni ho.
U CTU staci omluva a je vyreseno. u Pirata je pirat zazalovan za udajny usly zisk.
Pojdme aplikovat typicky dementni argument:
Kolik tak asi navstevniku si mohlo za penize precist placeny clanek a diky precteni zdarma nezaplatili?
Tak ja bych asi vymyslel taky nejakou nesmyslnou pokutu, treba 100000 ctenaru * cena za shlednuti a poradne podojit CTU. Kdyz to jde v jinych pripadech ... :D OSA by mohla vypravet :))) Ze ano ...
PS: Nesouhlasím se zpracováním osobních údajů za účelem přidání názoru do diskuse, checkbox byl odskrtnut kvuli odepreni odeslani bez souhlasu a zadny dokument o zpracovani udaju jsem fyzicky necetl. Toto je protizakonne (odeprit sluzbu pri nesouhlasu se zpracovanim) a podavam tak na lupu stiznost.
Ad původně placený obsah, sociální sítě mají jinou metriku, než klasická média a s tím je třeba počítat a přizpůsobit se tomu.
Zatímco metrika klasických médií vygenerovala seriál, tedy rozkouskování informace a její prodej po částech, aby se zajistila prodejnost periodika tím, že čtenář bude zvědavý na pokračování, tak na sociálních sítích něco takového nefunguje. Mají prostě jinou metriku. Jakou? No a tím směrem by měl být zaměřen výzkum a inovace, nikoliv uzavírání sociálních sítí do metriky tradičních médií.
Metrika sociálních sítí je fraktální, pracuje na principu sněhové koule, proto místo původního placeného obsahu je důležitější vedlejší zpráva, která se díky ní lavinovitě šíří sítí, a která by měla zajistit výdělek producentovi původně placeného obsahu.
Jak? A to už si musí každý vymyslet sám. Jedině tak lze nalézt funkční mediální model budoucnosti.
Například mě z toho vychází, že producenti obsahu by měli svůj obsah prodávat právě původcům té vedlejší zprávy a nikoliv divákům a čtenářům. Účinnost obsahu je prchavá, nelze počítat s jejím trvalým účinkem, proto ani nemá smysl mít nějaká dlouhodobá autorská práva, protože nejsou prakticky vymahatelná.