Já jsem ta čísla viděl, když je v těch trafikách začali prodávat. U několika titulů jsem se podíval na jejich prodejnost v běžných obchodech, a ten rozdíl byl jak jsem napsal 50-100 násobný. A to už ani v těch obchodech nestály 5 stovek ale míň. Dneska se ta čísla získávají hůř, protože je všichni hrozně tají.
nemam cisla ze shopu, ale jelikoz jsem pred par lety mel moznost nahlednout pod poklicku jihoceske distribucni (byvala pns) tak mohu rict, ze remitenda byla pod 7% pri nakladech 30k+ coz je luxusni cislo, pochybuji ze se po shopech proda 1/4 tohoto nakladu kdyz se davaji zlate desky za 5k prodanych nosicu.
Odbornici si zaplati studie a grafy, ktere jim vrati pozadovane vysledky, ja se podivam k sousedovi a vidim, ze clovek, ktery si vzivote nekoupil DVD za 200+Kc (a v dobach kdy stala placka 800 se dival na kazdeho majitela jako na silence) tak ma doma ted nekolik hromad levnych placek z trafiky. Jednoduse kdyz jde kolem, tak si je probehne a pokud ho neco zaujme, koupi si to.
Trochu potiz je ted uz v tom, ze v nabidce je stale totez.
V článku to smysl mělo, ale praxe je taková, že když si tisíc lidí koupí disk za stovku, za 5 Kč si jej koupí 100 tisíc lidí. Reálně to bylo vidět na skoku ceny z 500 na 50 Kč a 50-100 násobném vzrůstu prodeje.
Ty ceny se drží vysoko uměle, aby se udržoval dojem něčeho hodnotného, co si mohou dovolit jen někteří. Jako by jim vůbec nešlo o to, vydělat co nejvíc, ale jenom o to, udržet cenu co nejvýš.