no, já tedy nevím, ale ještě nikdy se mi nestalo, že bych platil za vklad v hotovosti na účet u ČSp... Ani svůj, ani nikoho jiného... A to prosím jak v Praze, tak kdekoliv jinde.. Tak je mi to záhadou... je fakt, že to neslyším poprvé...
Za 10mega ti dokazu napsat proxy server, ktery bude posilat prijata data na dve mista (za 20mega na tri). A muze to byt icq nebo rozhrani na bankovni service.
Me prijde, ze jim to takhle prislo jednodussi (coz je), a ze se nikdo z toho pres vikend nepodela, tak zvolili tudle cestu. IMHO je to na tuty spravne, pac je to ekonomicke. Mozna ale podelali informovanost, takze jim to uskodi negativni publicitou, na druhou stranu i negativni reklama je reklama...
nechci se rb zastavat ale asi vubec netusis jak slozity system maji a v nekterych pripadech nezmuzou nic ani penize ani velmi chytri a pohotovi lide. Proste museli udelat neco sloziteho co zabralo spoustu casu i testovani jak pred zmenou tak pri zmene. A pokud nevis jak to tam presne funguje tak tu strilis prakem jak maly kluk:}
Při mém příměru s ICQ jsem ale nemyslel restartování PC, ale provést výměnu klienta tak, aby Váš účet na ICQ zůstal stále ON-LINE!
Je to neproveditelné, protože server nepřijme dva klienty pod jedním UIN zároveň. První musíte jeden vypnout a pak druhý zapnout. V čase mezitím jste OFF LINE!
--
Externí systém je mimochodem EXTERNI - to znamená, že pokud vy něco testujete, tak ale "testovací verze externího" systému NEEXISTUJE!!!! Opět příměr s ICQ - když si budete psát nového ICQ klienta, tak asi nemůžete počítat s tím, že ICQ nechá spustit speciální testovací server jen pro Vás :-D
Pokud si ho chcete vyzkoušet, musíte stabilní verzi odpojit, zapojit novou a testovat - samozřejmě po tu dobu to nelze normálně používat...
--
Ani jednotky JIP v nemocnicích nefungují 24/7/365 neustále, ale jsou případy, kdy JIP nefunguje a příjem se provádí do jiné nemocnice. Dokonce ani Slunce nesvítí neustále každý den na určité území, ale existují pravidelné a plánované "výpadky" v podobě zatmění.
Troufám si tvrdit, že bez jakéhokoli výpadku 24/7/365 nedokáže fungovat nic na světě.
Inteligentní člověk to chápe - navíc tady nefungovalo jen přímé bankovnictví a některé operace. Všechny operace platebními kartami byly třeba OK :-) Navíc se jednalo stejně jen o nepracovní dny.
Hahaha, zrovna AIMTEC, který dělá SW pro Huyndai na jejich linky, v minulosti donutil továrnu v Nošovicích vyhodit všechny auta na jedný lince, protože pokurvili sw robota, který tuším dělal výplně dveří nebo něco podobného. :-)
Nemám zkušenosti s ČS, ale nefunguje to tak (aspoň to tak určitě funguje u KB a když jsem byl ondyno vkládat přítelkyni na účet u ČSOB, taky po mně nic nechtěli), že zpoplatněné jsou jen platby s variabilním symbolem a na účty, ke kterým nemám ani "podpisové právo"? Zpoplatňovat vklady na účty rodinných příslušníku samozřejmě blbost je.
Ad mBank - no jo ale když budu chtít vložit v hotovosti na účet mBank a budu ve středně velkém okresním městě, tak mám pešáka, bo nejbližší pobočka je nějakých 50 km. To je zatím velká nevýhoda mB, na druhou stranu protože si nedrží (neplatí nájem) ve stovkách budov a neplatí pojištění hotovosti a převozů, může být tak levná (pro občana v podstatě zadarmo).
Ne, nechápu to. Když po mě ČSp chtěla 50,- korun za vložení na účet MÉ ŽENY, tak jsem obratem zřídil konto u mBank a dal vale spořitelně. Až se mi tohle stane u eKonta ... a že ho mám někdy od 1999, tak prostě odcházím. Jiný způsob nefunguje.
Tj, ale to je jasne, protoze tu linku predelavaji komplet na novy model. Ovsem pokud je potreba (jako ze to je bezna vec) neco vymenit/aktualizovat, tak se to dela vicemene zachodu.
Tohle opravdu neni zadny chat nebo seznamka. Prirovnani k ICQ bylo sice nevhodne, ale brat prirovnani doslova a dale je rozvijet je, mirne receno, pip.
No zrovna automobilky maji pravidelne kazdy rok mesic a az dvoumesicni odstavky v lete, kdy se opravdu nevyrabi a predelavaji se vyrobni linky (celozavodni dovolena s tim byva spojena). Po teto odstavce se zacina vyrabet novy modelovy rok.
Jasne ... treba to ICQ se da vymenit (a je uplne sumak jaky klient) zachodu naprosto vpohode. Samo, chce to trochu prace a nejake ty znalosti => vetsinou je v takovym pripade rychlejsi a efetktivnejsi to restartnout, protoze to ICQ nepouziva milion lidi. Ostatne zachodu se da vymenit klidne i jadro OS (opet vyzaduje znalosti, takze byva jednodussi restart).
O externich systemech radsi nemluvte, predpokladem jakekoli zmeny je otestovat vse, vcetne komunikace s externim systemem a to rozhodne za vikend (ani prodlouzeny) udelat nelze, takze i ten externi system bude mit svoji testovaci verzi, kde si muzete komunikovat se svoji testovaci verzi ...
By me zajimalo, jak budete napr akcionarum automobilky vysvetlovat, ze musite na 14 dnu odstavit vyrobni linku kvuli aktualizaci nejake krabky.
BTW: V nopuzi nejvyssi nevidim problem v tom, aby bezela webova aplikace s nejakym upozornenim o pozdrzeni operaci a ladovala pozadavky do DB pro pozdejsi vyrizeni.
Ukamenujte mě, ale zrovna tenhle poplatek chápu a klidně bych ho dal vyšší. Pokud mně někdo zaplatil v hotovosti a já jako klient banky si ty prachy jdu vložit na účet, protože na ty 4 případy do roka nemá cenu si zakládat noční trezor, a musím čekat ve frontě, než si 4 lidi přede mnou zaplatí elektřinu, telefon nebo nájem, to by mě šlak trefil. Jsou jiné a nesmyslnější poplatky, ale tenhle bych klidně ještě zvýšil.
Aha :-))) No tak to bych rád někdy v praxi viděl :-DDD Pracoval jsem na oddělení zabývajícím se všemi možnostmi přímého bankovnictví u jednoho konkurenta eBanky a teď pracuju u nadnárodní IT firmy.
Každopádně takhle, jak říkáte, to NIKDY nefunguje! Přímé bankovnictví není chat, eShop nebo news server.
Narozdíl od obyčejného webu, je přímé bankovnictví jenom OVLADACI INTERFACE k dalším (někdy i desítkám) systémů. Takže mění-li banka webovou aplikaci, ano to se dá udělat bez problémů za chodu - právě tak, že si to dopředu odladí a vyzkouší "na druhém železe" :-DDD ale pokud banka mění samotný systém propojení interních ale i EXTERNÍCH subsystémů - tak to odladit nejde a udělat za chodu!
Protože některé systémy nejdou spustit duplicitně - například, když se bankovní subsystém připojuje někam na externí systém a má si s ním neustále vyměňovat nějaké informace. Tento externí systém, ale logicky dokáže komunikovat jenom s jedním subsystémem banky. Takže buď k němu může být připojený POUZE ten stávající a nebo NOVY - druhý musí být odpojený.
Když to přirovnám k uživatelskému PC - tak situace je stejná jako když máte např. ICQ a chcete si aktualizovat klienta, ale bez výpadku - tak aby Vám mohly neustále přicházet zprávy. Jak to uděláte, když on-line může být k účtu jenom jeden?!
Bez výpadku to prostě nejde i kdyby jste na to měl 10 milionů :-)
Myslel jsem, že odstávka byla kvůli sjednocování systémů eBanky a RB. Což pravděpodobně znamená konverzi dat, případně i procesů. To si můžete natrénovat na jiném železe, ale nakonec nezbyde stejně nic jiného, než systém zastavit, udělat zálohu, konverzi, ověření, že je všechno správně, a systém znova spustit. Slučování dvou systémů do jednoho za chodu by bylo extrémně obtížné. Jsem radši, když banka jednou za deset let udělá odstávky na tři dny o prodlouženém víkendu, než kdyby odstávka byla na pár hodin, a pak se zjistilo, že zrovna na mém účtě se to nějak nepovedlo a něco tam chybí.
Banky si hrajou na profíky, přitom jednání v téhle bance třeba na Václaváku, to je něco úděsnýho. Kde je ta proklamovaná bezpečnost nevím, protože tam s několika klienty jednají naráz u 2 metry vzdálených stolů, tudíž každej slyší každýho (+ k tomu všichni ve frontě u pokladny).
Je to mor českých bank. Internetové bankovnictví slušný, zato pobočky parodie na bezpečnost, až by člověk blil.
Jelikoz jak sam rikate ma banka penez dost a sve sluzby si nechava primo kralovsky zaplatit, tak opravdu nevidim absolutne zadny duvod k trideni odstavce. I pokud bych aplikaci menil naprosto zasadne (dost pochybuju) tak si to muzu bastlit na druhem (tretim ...) zeleze, vsechno si pekne v klidu odladit a pak jedinym "kliknem" presunout provoz (klido i tak, ze to zakaznici vubec nepostrehnou).
Nevsim sem si, ze bych napr kvuli aktualizaci ssh musel odstrelit vsechny pripojene klienty, natoz restartovat cely stroj.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).