Vlákno názorů k článku „Flowing“: nepříjemnost táhnoucí se už léta bez valného výsledku od magdy - a přece jen ještě do třetice.. tak jako se...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 7. 2017 4:41

    magdy

    a přece jen ještě do třetice..

    tak jako se (dnes) nevyrábí a tedy neprodává pro uspokojení potřeb, poptávky zákazníků, ALE pro uspokojení potřeb výrobců a prodejců a tedy o inkasování zákazníkových peněz, stejně tak se nevysílá pro duševní uspokojení diváka, ALE proto aby stanice mohly pořad proložit (onou) reklamou (nebo reklamu pořadem?) a stejně tak (ten samý) pořad na konci fiknout a dobrá každá sekunda pro reklamu a tedy výdělek

    neboli ani produkty, služby či pořady nejsou na trhu kvůli spotřebiteli, ale pouze pro získání jeho peněz a velká výhoda pořadů proti výrobkům?

    výrobky mohou být a často i jsou š made i čajna, tajwan, průwan a někdy dokonce (nejspíš) přímo (nefunkční) atrapy, pořady (ač by to tedy tak někdo vlastně mohl brát stejně tak, tedy jako atrapy) ne

  • 1. 7. 2017 4:22

    magdy

    P.S.II: a když už sem nakousl tu reklamu, tak přece jen ještě a sice to není úplně k tématu (nebo třeba ano :-), přesto musím:

    já nvm ta sledovanost.. sledovanost pořadu (přece) neznamená sledovanost reklam v pořadu a stejně tak sledovanost (určitě) neznamená/neurčí (následnou) "nakupovanost", tak vocogo

  • 1. 7. 2017 4:06

    magdy

    to je sice hezké a i trefné, že to je výplatní listina, ale

    1. většinu diváků to nejspíš nezajímá
    2. stejně to většinou není k přečtení
    3. uvedeným by mohlo/mělo stačit, že dostali zaplaceno
    4. kdyby chtěl někdo argumentovat, že to někdo z uvedených může brát jako vizitku (jsem tam uveden jako autor hudby) pro případné zájemce o mou práci, tak vážně nepředpokládám, že by divák - režisér jméno autora hudby lovil z titulků, ale zavolal by kolegovi režisérovi (divákem vyhledaným na google) aby mu jméno skladatele prostě řekl

    zkrátka a dobře, aniž bych se chtěl (komerčních) tv zastávat, tak diváka opravdu seznam tvůrců/finančně zainteresovaných nezajímá rsp pokud ano, prostě si to pohodlně vyhledá opět oním googlem :-)

    P.S. spíš alarmující je neustále stoupající četnost a trvání reklam, kdy jednu z mála výhod digi televize - pozastavení vysílaného pořadu - používáme proto, abychom projektor (propojený se satelitem) zapli nejméně 10 min po začátku pořadu a tedy pak všechny reklamy vesele přetočili a neviděli :-) ušetření času a nervů je k nezaplacení :-)

  • 27. 6. 2017 21:46

    Rogue 11

    Asi tak: kdyby to udělala třeba SKY Atlantic, je to problém. Ale naprosto nevýznamná trash-tv někde z nějakého Česka nestojí studiu za výdaje na právníka, navíc při kolikáté repríze. Oni jim příště zvednou cenu nebo něco podobného. Proto taky Nova rotuje pár filmů, přesto že měla k dispozici prakticky celý katalog Warnerů...

  • 27. 6. 2017 21:18

    Michal Kubeček

    Jak nedávno někdo na podobný argument trefně podotknul, na smlouvu jsou vždycky potřeba dva. Ale to se vlastně týká obou částí vaší reakce - jak toho, že v titulcích musejí být (obrazně řečeno) i uklízečky, tak toho, jestli si televize může titulky ustřihnout (ať už úplně nebo de facto). Pokud by televizní stanice k něčemu takovému právo neměly, ale spoléhaly na to, že se to majitelé práv nedozvědí (čemuž moc nevěřím), pak by asi stálo za to je na chování stanice upozornit. Jinak se s tím asi moc dělat nedá.

    Podobné chování je bohužel běžné i v rádiích: buď začátek písničky slouží jako podkres pod vykecávání se moderátora nebo moderátor začne mluvit ještě dřív, než písnička dohraje. Dřív jsem je podezíral, že to dělají schválně, aby si nešlo písničku nahrát bez znehodnocení, ale to už je dneska celkem bezpředmětné.

  • 27. 6. 2017 16:46

    Rogue 11

    Však jistě, máte recht. Použil jsem to k ilustraci a dle mého to už bylo trochu přes čáru, asi jako kdyby vám sebrali poslední dvě minuty zápasu, protože "vo nic už nejde a čas jsou peníze".

  • 27. 6. 2017 16:24

    Martin Ksilt

    Komercni televize bych neresil, tem jde jen o nejefektivnejsi zpusob jak vyuzit kazdou "volnou" minutu ve vysilani k self-promu ci reklame. Ze je to prasarna? Je, ale mam svobodnou volbu se na ne divat ci ne.

    A ze jsou zaverecne titulky mile dlouhe? Museji, vzdyt je to vyplatni listina ;-)

  • 27. 6. 2017 13:59

    Rogue 11

    Pane Kubečku, co my tady v ČR víme o tom, jak to mají nasmlouvané třeba v USA, kdo musí být zmíněn v titulcích a v jakém pořadí? U starých filmů také byly daleko menší štáby.
    Jinak krácení titulků by mohlo být považováno za neautorizovaný zásah do díla chráněného autorskými právy. Občas bývá ve smlouvách klauzule, že film musí být odvysílán v celé délce včetně titulků, tedy od úvodního loga společnosti až do konečného copyright xxx. Obzvláštní prasárnu nedávno předvedla Nova s animákem Auta, kdy byly uříznuty krátká 30s videa vložená do titulků, která k filmu patří.

  • 27. 6. 2017 7:44

    Michal Kubeček

    Kdyby šlo jen o chybějící titulky s informacemi o dabingu... Běžná praxe komerčních televizí je taková, že se nemilosrdně uříznou i původní titulky a nahradí jednou obrazovkou s nápisem "vyrobila TV XXX, 2017" nebo se aspoň obraz zmenší na obdélníček v koutě a pustí se vlastní upoutávka (včetně zvuku, který nahradí původní).

    Na druhou stranu je ale třeba přiznat, že tvůrci k tomu dost provodkují nesmyslným trendem protahování závěrečných titulků do absurdních délek. U starých filmů byly zvykem titulky v délce 2-3 minut, dnes se to běžně blíží deseti (a ještě většinu času tak drobným písmem, že je ho z DVD problém přečíst), protože kdosi usoudil, že je potřeba vyjmenovat všechny zúčastněné včerně osobních řidičů a kadeřníků režiséra a představitelů hlavních rolí (to jsem si nevymyslel, to tam opravdu bývá).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).