no ja ako z gen. X by som dolozil ze sme mnohi (cez 50%) este schopny byt kreativne tvorivy v technickej oblasti (bastlenie).
kdezto mnohi z Y ci Z su skor konzumenti. Cest vynimkam
na druhej strane som si vsimol ze nie som kreativny (a ani X v mojom okoli) v oblasti marketingu.
Dobrý den,
ano, to že by generace měly být dané rokem narození je pravda, a je tomu tak i u mě. Nicméně pokud se chcete podívat na jejich vzájemnou pozici z hlediska mediální konzumace, musíte to udělat v určitý "okamžik". Tím byl pro mě rok 2015 a v roce 2015 je těm lidem (podle definic, které jsem našel) právě tolik, kolik jsem uváděl.
S tím, že jak budou lidé z generace např. Z stárnout, se bude jejich "mediální profil" měnit, souhlasím také. Je otázkou do jaké míry se vyšší věk a odlišná životní fáze, do které dospějí, na jejich mediální konzumaci podepíše, ale určitě se to stane. Nicméně cílem té prezentace bylo porovnat to, jak si vůči sobě v jednotlivých mediatypech stojí právě teď.
Nakonec ještě k námitkám typu "jsem generace X" a vůbec nekoukám na TV atd. Ano, určitě se najde spousta výjimek, které tomu nastíněnému mediálnímu profilu neodpovídají. Jde o průměrné hodnoty za celou populaci v tom daném věku. Je také potřeba si uvědomit, že "typický" zástupce generace X pravděpodobně nečte Lupu, takže se dá předpokládat, že se tu schází ta část osob z generace X, která internet využívá intenzivněji než průměr. Tím pádem potom pravděpodobně také méně kouká na TV atd.
Tak to jen tak na okraj :). Jinak díky za vaše reakce a postřehy.