S německým odběratelem mám ty samé zkušenosti. Potřebují nový počítač, ale v kolonce "hardware" na něj nemají ani korunu, zato v kolonce "školení" je ještě asi sto tisíc, které se určitě nevyčerpají. Koupit počítač a fakturovat "školení" nejde, protože počítač musí zaevidovat jako majetek do nějakých tabulek a nesedělo by to.
Výsledek je ten, že počítač se nekoupí a čeká se na další rok, až bude v kolonce "hardware" nějaký peníz a sto tisíc na školení "propadne" a odevzdá se německému vlastníkovi.
Mimochodem - taková perlička se šetřením pod německým majitelem. Naše firma potřebovala další obchoďáky na prodej produktů. Bohužel nemohli být přijati, protože na ně nebylo v tabulkách místo. Absolutně neslyšeli na argument, že obchoďák je člověk, který přinese další peníze a bude placen provizí. Prostě na něj není určen žádný výdaj, takže nemůže být přijat. Ať se ostatní víc snažej.
Můžu vám říct, že američané jsou ještě jako majitelé fakt zlatí proti tomu, co dokáže udělat majitel německý či španělský a vše dovede k dokonalosti francouz...
Když předložíte amaeričanům slušný byznys plán (a odprezentujete s pěknými obrázky a minimem textu), tak je velká šance, že do toho půjdou.
Přesvědčit němce o rozvoji je nadlidský úkol. Ti chtějí jen šetřit, fúzovat, konsolidovat... Hlavně se nepouštět do žádného nového projektu - jedině koupit něco rozjetého (a pak tomu ořezat náklady). Španělé jsou zase neuvěřitelní bordeláři, rozhodování je pomalé, každá drobnost se táhne týdny.
A žabožrouti? Darmo mluvit... Od němců převzali tabulky a vyžadují je na každou kravinu, ale pak zjistíte, že je nikdo nečte, z celé tabulky se vyhodnocuje jeden nepodstatný údaj. Navíc nedrží sliby a jejich povýšenost je příšerná...
Zažil jsem všechny čtyři a pokud bych si měl vybrat, tak jdu radši do americké firmy a nasadím univerzální úsměv číslo 42. Naštěstí si dělám v klidu sám na sebe a s velkými firmami pracuji jen externě. Sice nemám zářné vyhlídky postupu ve firemní hierarchii, ale s tím už se nějak smířím. ;)
Zažil jsem několik US firem a stejnou chybu už nemíním opakovat.Nejde mi o létající pečené holuby přímo do papuly,stačí slušný plat za dobře odvedenou práci.
Ale náhled na svět,trh,pojetí marketingu,rozhodování v důležitých věcech atp.,to je jedním slovem katastrofa.Spousta českých firem prosperovala,dokud je nekoupili američani.Ti to pak spolehlivě do 5 let odrovnali.
Jejich filtr nastavený na Money,Money,Sell a Keep smiling už dokáže v EU zabrat jen na totální trotly.Všem už to je k smíchu a už se taky ukazuje,že to nikam nevede.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).