Vsak ja to vím, nejsem tak úplně mimo obor. Chce to porovnávát nejen podle ceny a hlavně v business sféře jdou standartní podmínky stranou (dokáží si vydupat garance dostupnosti v řádech 99,985-99,990 %)
jiste, takovato dostupnost se da zaridit, ale to si ji klient take musi zaplatit. nemuzete chtit u adslka takoveto zaruky. je to jednoduche. kup si neco poradneho at z tebe poskytovatel neco ma a on ti bude neco garantovat ;-). je to jenom o penezich - jako vsechno. ale cesi by chteli vsechno zadarmo + 100% garance a servis. to uz je holt takova nase natura. koupime si trabanta, ale chteli bychom se vozit jako v bmw.
kdyz si koupim levnou sluzbu, tak nekafram ze mam obcas problem.
pokud je to pro mne tak zivotne dulezite (mail, linka, telefon, cokoliv) tak za to holt poradne zaplatim, at mam poradne sluzby. protoze ve finale na tom prodelam jenom ja (neuzavru bussiness, atd.) a to co dostanu na reklamaci (kdyz mi ji nekdo uzna) tak je smesne.
A do jaké částky je to laciné a vlastně to nemusí fungovat od jaké částky už ano? Já to naopak beru tak, že jsem zaplatil požadovanou cenu ať už byla jakákoliv a chci aby mi to fungovalo. Ono se z nespolehlivé služby nestane spolihlivá pouze desetinásobným zdražením.
..akorat ze v tomhle pripade se z 99% bavime o BEZPLATNYCH sluzbach...lidi co maji sluzby zdarma obvykle nejvic krici na forech o nedostatecnych kapacitach/podpore/doplnte_co_uznate_za_vhodne poskytovatelu sluzeb. Vzpomente na nedavne problemy Seznamu...
Lupa sleduje tyto věci docela důsledně a tak bylo možné si všimnout, že podobné problémy se staly jak neplaceným službám (seznam), tak placeným (co si vzpomínám - Český telecom, Hyperlink...).
Vždycky se najde někdo "chytrý" se super argumentem, že je potřeba si pořídit služby placené. A ejhle u nich se stává naprosto totéž.
Předpokládám, že pak přijde někdo opět chytrý, že je potřeba super služba se super SLA za "super" cenu.
A ještě dodávám, vždy když takovému průseru dojde, tak je tento PRŮSER ještě umocněn tím, že se emaily ztrácí úplně. Všimněme si že to bývá vždy operátorem poněkud zamplženo a se snahou snížt důležitost.
Kdyby totiž byl mail "jen" undeliverable, nebo delayed /s následným doručením/ --- tak se odesílatel o problému aspoň dozví. Z tohoto pohledu bych měl možná lepší spolehlivost, kdybych si dal mail server na ADSLko :)
Zajímalo, kde zde diskutující berou přesvědčení, že dražší služby služby stejného operátora používají jiné (lepší?) mail servery?
Konečně, na infolince se operátoři ujímají role PR a začnou tvrdit, že služba je 1) zadarmo a 2) negarantovaná. Takže se jasně (a s očekáváním jasné a stručné odpovědi ptám), kde na toto přišli (pokud by snad i mezi diskutujícími byl někdo, kdo s nimi souhlasí)
Zkuste rozlisit sluzby komercni bez garance (napr. smesne ADSL v podani O2 a jemu podobnych) a sluzeb komercnich se SLA. Myslim, ze misit tyto dve skupiny naprosto odlisnych veci je ponekud trapne.
...vazne? a kdo dava garanci na negarantovanou sluzbu? Nebo existuje poskytovatel ktery se zaruci ze dorazi jakykoli mail ktery budes chtit v garantovanem case? Myslel jsem ze se bavime o smtp.. ;-)
Zcela neplodná diskuze. Bavíme se o tom, že se k zákazníkům nedoručí maily a to takové, které UŽ DOŠLI a na straně odesílatele je prokazatelné, že je MTA po cestě od odesílateli k příjemci na cílová MTA zkoušel dorucit.
Servery puvodniho Contactelu jsou spatne nakonfigurovany
a nezvladaji komunikaci se systemy, ktere pouzivaji greylisting (smtp response 541 4.7.1). Behem prijeti posty zkousi overit odesilatele (smtp vrfy), ale nevydychaji odpoved a odmitnou mail prijmout
Takze pokud se neco takoveho stane (a tu a tam se to u exotickych souboru stava každému - obvykle zhavaruje antivir protoze nekdo razi cestu security-by-obscurity a sve souborove formaty maskuje za jine a potom selhavaji dekopresni utility) tak povazuji za slusne prijemci alespon zasilat informace o case a odesilateli podobneho problemu.
Gts by vubec neudelalo chybu, kdyby to zakaznikum priznalo a s omluvou jim vyparsovali jim dorucovane maily aby meli moznost si porovnat ty co byli doruceny s temi co se pokouseli na jejich SMTP prijit. Slusny poskytovatel kdyz zjisti ze ma chybu v dorucovani tak ji nejrychleji mozne opravi a nasledne poskytne tem co je to postihlo (treba i nepenezni) kompenzaci.
A pokud si neumite zajistit prichozi MTA ktere reaguje s minimalnim spozdenim (treba 48 hodin) na zmeny v chovani ostatnich MTA nebo norem a implementaci novych moznosti zmente ISP nebo se stydte ze to neumite zaridit a neohanejte se negarantovanou sluzbou.
Osobne nevidim na SMTP nic negarantovaneho, provider ktery nema garantovane SMTP (a kdyz uz se nejakej mail ztrati, tak aspon byt schopen najit jaky a kdy) si nezaslouzi nic nez zmizet v propadlisti dejin
Samozřejmě že lze získat mail, dokonce i s archivací kdy si řeknete že před rokem jsem si nechtěně smazal mail a potřebuji ho vrátit zpátky. (Vím kde je to možné :o))
Nic není problém, ale není to zadarmo...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).