Slevy nemají smysl a obchodník si s nimi jenom škodí!
Já osobně slevy nedávám, nikdy, nikomu... Nedával jsem je, už jako obchodník-zaměstnanec a nedávám je ani jako podnikatel. Protože když má mít zboží nebo služba opravdu tak vysokou hodnotu, jak by z ní někdo mohl dát několik desítek procent slevu??? Slevou tak obchodník sám popírá, co o zboží nebo službě prohlásil, stává se nedůvěryhodným a zákazník mu už něvěří, tímpádem nevěří produktu a nekupuje ho!
Sleva je něco jako žolík vytažený z rukávu v kartách - je to prostě podvod na zákazníka a kdo máchá slevami v desítkách procent, tak prostě musí být nedůvěryhodný.
Vydavatelství by udělalo mnohem lépe, kdyby místo nějakých tupých slev vydávali a podporovali KVALITNI tvorbu, více pěněz dávali do reklamy a snažili se usnadnit použití pro uživatele a například prodávali čtečky s minimální marží. To by jim prodalo mnohem více e-knih než sleva ze 170 Kč na 120 Kč :-)
Přijde na to, o jaký typ slevy jde...
Třeba zrovna u knih mi nepřijde nijak nepatřičný pokles ceny po nějaké době - novinka x, po půl roce x-10%, po 1,5 roce x-25%. Tím se prodlouží doba prodeje a určitě to neuškodí.
Zrovna tak může fungovat nepřímá sleva formou předplatného - to je zas všeobecně přínosné, obchodník dostane peníze předem "zaručeně", zákazník si vybere se slevou.
Souhlasil bych ale třeba v oblasti různých "nahodilých promoakcí", pokud vydavatel najednou u x věcí hodí slevu 50%, tak tím do jisté míry zákazníkům naznačuje, že má velmi slušnou marži, a navíc je tím vede k tomu, aby sledovali právě jen akce. Že pak tu marži reálně příliš nemá je už jen jeho chyba...
My vime, ze slevu nedavate, opakujete se tu casto. Nicmene faktem zustava, ze cast zakazniku nakupuje jen ve sleve, ikdyby to byla sleva typu "nechci slevu zadarmo", pripravujete se tedy sam dobrovolne o cast zakazniku, ale to je v poradku, je to vase rozhodnuti a urcite existuje nekdo, kdo se o tyto potencionalni zakaznky rad postara.