My vime, ze slevu nedavate, opakujete se tu casto. Nicmene faktem zustava, ze cast zakazniku nakupuje jen ve sleve, ikdyby to byla sleva typu "nechci slevu zadarmo", pripravujete se tedy sam dobrovolne o cast zakazniku, ale to je v poradku, je to vase rozhodnuti a urcite existuje nekdo, kdo se o tyto potencionalni zakaznky rad postara.
Přijde na to, o jaký typ slevy jde...
Třeba zrovna u knih mi nepřijde nijak nepatřičný pokles ceny po nějaké době - novinka x, po půl roce x-10%, po 1,5 roce x-25%. Tím se prodlouží doba prodeje a určitě to neuškodí.
Zrovna tak může fungovat nepřímá sleva formou předplatného - to je zas všeobecně přínosné, obchodník dostane peníze předem "zaručeně", zákazník si vybere se slevou.
Souhlasil bych ale třeba v oblasti různých "nahodilých promoakcí", pokud vydavatel najednou u x věcí hodí slevu 50%, tak tím do jisté míry zákazníkům naznačuje, že má velmi slušnou marži, a navíc je tím vede k tomu, aby sledovali právě jen akce. Že pak tu marži reálně příliš nemá je už jen jeho chyba...
Slevy nemají smysl a obchodník si s nimi jenom škodí!
Já osobně slevy nedávám, nikdy, nikomu... Nedával jsem je, už jako obchodník-zaměstnanec a nedávám je ani jako podnikatel. Protože když má mít zboží nebo služba opravdu tak vysokou hodnotu, jak by z ní někdo mohl dát několik desítek procent slevu??? Slevou tak obchodník sám popírá, co o zboží nebo službě prohlásil, stává se nedůvěryhodným a zákazník mu už něvěří, tímpádem nevěří produktu a nekupuje ho!
Sleva je něco jako žolík vytažený z rukávu v kartách - je to prostě podvod na zákazníka a kdo máchá slevami v desítkách procent, tak prostě musí být nedůvěryhodný.
Vydavatelství by udělalo mnohem lépe, kdyby místo nějakých tupých slev vydávali a podporovali KVALITNI tvorbu, více pěněz dávali do reklamy a snažili se usnadnit použití pro uživatele a například prodávali čtečky s minimální marží. To by jim prodalo mnohem více e-knih než sleva ze 170 Kč na 120 Kč :-)