Vlákno názorů k článku HDTV v době ekonomické krize? Sebevražda, říká televizní producent od anonym - Zatím jsem nečetl ostatní názory zde, abych nebyl...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 2. 2010 10:13

    bez přezdívky
    Zatím jsem nečetl ostatní názory zde, abych nebyl ovlivňovaný, udělám to záhy. Připadá mi, že pan Frič je nějak mimo mísu, má asi nějaké komplexy, nebo zaměstnání dělá příliš dlouho (manažer by min.po 5ti letech měl vždy vyměnit místo). Z 90% s ním nesouhlasím. HD je budoucnost, která neklepe na dveře, ale už tu s námi žije. Odpovídá, jakoby byl rok 2008. Něco podobného se zřejmě musí dít i v obchod s Blu-ray disky, které u nás absolutně neodpovídají cenám v okolních státech. Je to obrovský nepoměr, kdy Blu-ray přehrávač dnes stojí 3500,- a film do něj tisíc!!! Musí se něco stát a to brzy, nejde se stále jen vymlouvat za finanční krizi. Kdo nepřišel o práci absolutně nemá důvod nějakou finanční krizi cítit a řešit. V HD kvalitě bych si zrovna tu "mrkev", ja píše p.Frič rád zkouknul, někdy raději, než-li HD zprávy. HD by přednostně mělo být u dokumentů a sportu.
  • 23. 2. 2010 10:29

    vojtech fric
    Netvrdim, ze HD neni budoucnost a obecne technologie... my naopak resime hodne veci ve 3Dstereu neb ta doba tomu nahrava. Ja poukazuji na to, ze to HD neco stoji a vsichni chteji HD, ale platit za nej nemohou, protoze na to nemaji.

    technologicky vek se tak zrychluje a predbiha financni moznosti instituci a investoru. Nekdo to musi profinancovat a driv nez se mu investice vrati, je tu nova technologia a zase odznova. Stejne tak koncovi "normalni" uzivatele, ti si asi nechteji kupovat kazdou chvili nove televizory s novou technologii .. DVB-T2 ...

    Netusim co vy delate za praci, predpokladam, ze ji rozumite. Takze i vy sam urcite ze sve praxe znate priklady, kdy lidi co tu praci nedelejai v praxi, tak neznaji spoustu drobnych okolnosti. Ta realita pri produkci je trochi jinde nez mate predstavy.

    Az budete mit mrkev doma ve 2K, tak to teprve bude zazitek, stejne tak jako moderatorka z 5cmm vrstvou makeupu a armadou vizazistu, aby nemela pocit, ze v tom vysokym rozliseni vypada hrozne :)

    komplexy mam ze spousty veci, treba ze neumim psat libreta k opere, ale z HD tedy ne :)
  • 23. 2. 2010 11:23

    bez přezdívky
    marketing bohužel dnes předbíhá tak trošku dobu, nedávno jsme se bavili o první barevné televizi a barevném vysílání a je pravda, že dokud lidem fungovala ČB televize, tak barevnou nějaký ten rok neřešili (někteří až do doby funkčnosti staré ČB), dnes je to bohužel o něčem jiném a v odvětví, kde každá nová technologie (DVB, HD, 3D) znamená pro TV stanice a distributory investice v řádech miliard je to znát, kolik lidí má na to, aby co 3-5let měnili TV přijímač? z readyHD na FullHD dále na 3D, 2K, 4K atd. :D
  • 23. 2. 2010 11:30

    bez přezdívky
    Děkuji za reakci, pane Friči. Já Vám rozumím a myslím, že i ostatní čtenáři zde. Jsou okolnosti, které se jednoduše nedají popsat a nebo naopak se popíšou tak jednoduše, že to ostatní pochopí jinak. Jsem velmi rád, že jako jeden z mála dokážete reagovat v diskuzi a toho si na Vás velmi cením. Prostě jsme v zemi, kde je vše stále dosti drahé a kde se nové technologie uchytí až tou dobou, kdy jsou ve světě běžné a to mě celkem mrzí. Byl jsem už před 10ti lety v USA a ani dnes stále v této zemi nemáme tak rychlý internet, jako tehdy u nich a to mě mrzí také, beru to jako příklad obecně. Prodávám elektroniku a ploché televizory se prodávají dnes více, než-li samostatné DVB-T set-top-boxy. Lidé pořád remcají, proč už nejsou programy v HD kvalitě dostupnější a už také nemám sílu hledat argumenty. Možná proto ta má reakce. Osobně mě velmi mrzí ta problematika drahých Blu-ray nosičů v porovnání se skvělou cenou jejich přehrávačů. Ten nepoměr už si všimli i obyčejní diváci, kteří by si také rádi pořídili film v HD kvalitě. popojedu pár KM do Bavorska a tam se má představa jeví jako reálná, chtěl bych mít ten samý pocit i v tuzemsku.
    Držím Vám palce v zaměstnání, ať se za snížené fin.zdroje daří vyrábět stále dobré materiály, jako v případě zdrojů podstatně vyšších. Vím, a tuším, že to není jednoduché.
  • 23. 2. 2010 14:14

    vojtech fric
    Ja jsem presne narazel na vas blog. Vy mate jasnou odezvu primo od lidi. Vite sam jaky je neuveritelny zmatek ve formatech pro lidi apod.

    Pro rozvoj techto technologii je idealni sport, ted to ukazuje i olympiada, ten obraz je paradni. A stalo to spousty penez - ve vyrobe, v distribuci - to vse nekdo zaplati.

    Takze ja treba mam Novu a CT HD - v pohode, neresim co je v nativnim HD, co rikam je, ze ne vse dnes lze takto vyrabet a ma to smysl.

    Jinak u nas proste ty veci vzdy budou pozdeji, tak to je, jsme v globalnim svete uplne nic. Ale treba i proto jsme schopni mit pro americke studio naklady na prevod filmu do 3Dsterea o polovicku levnejsi nez frantici. Co mne ale stve je, ze ta technika se u nas prodava pozde a jeste mnohem draz! to je peklo
  • 23. 2. 2010 18:04

    Michal Krsek
    Lidé pořád remcají, proč už nejsou programy v HD kvalitě dostupnější a už také nemám sílu hledat argumenty

    Jeden argument by tu byl. Zkuste tem lidem vysvetlit, ze dostupnost HD programu UZCE souvisi s moudrym rozhodnutim statnich organu nasadit DVB-T a MPEG-2 do pozemniho digitalniho vysilani. Take jim reknete, ze tytez organy jeste minuly rok prezentovaly, ze ten spravny rok pro HD v CR je rok 2013.

    Pripadne to muzete doplnit nekolika citacemi juchalu, kteri byli radosti bez sebe, ze muzou prodavat komoditni levne MPEG-2 STB, ktere vytvorili (spravedlive) potrestani soudruzi v cinskych veznicich.

  • 23. 2. 2010 20:28

    bez přezdívky
    Jo, to by mohl pan prodejce vysvetlit kolegovi prodejci Donatovi a mistnim expertum co povazuji DVB-T MPEG-2 za vrchol pokroku a nechapu proc nekdo byt jen testuje DVB-T2...
  • 24. 2. 2010 16:01

    Steve
    Ale prosímvás ..... hlavně by se mělo začít s kvalitou tam, kde opravdu má. Tzn. udělat kvalitní zdigitalizovaný film. Ted' je to kolikrát bída a hnus i v tom MPEG-2 s rozlišením SD a nízkým datovým tokem - zašuměné, krupice apod. neblahé efekty.Ani 10 násobné HD zde nic nezachrání a nevyřeší. Je třeba začít dělat kvalitu od zdroje, milý pane. Stačí se mrknout na vysílání v SRN - které je nám tu předkládáno volně a denně. Pouze nové studio a nové kabely to nevyřeší ani náhodou :-) Pan Ferkl si asi zřejmě nepotrpí na kvalitní nahraný základ, že? On jenom řeší asi tu techniku kolem toho, že?


    A dodnes nechápu ten jeho slavný výrok ze Zpráv o Západních Čechách, že by kvůli přechodu z 66.k na 35.k se musela měnit komplet anténa .... která snad dokonce jen rozměrově nevyhovuje :-) Profík pracující v oboru přeci není nějaká hloupá trubka, aby nevěděl o pozdějším přechodu a nepočítal s ním. Tak si nekoupí přeci jen kanálovou anténu :-) Koupím to snad na celé pásmo 21.k-69.k a je to, ne? To i blbej laik pochopí a přizpůsobí se tomu :-)
  • 24. 2. 2010 18:26

    Michal Krsek
    Mozna Vas to prekvapi, ale prakticky vsechny nove filmy, ktere maji nejakou postprodukci, nemusi prochazet digitalizaci :-)

    I kdyz do kin prijde print, ten film se tiskne z digitalniho materialu. Takze staci ten film zakodovat do vhodneho kodeku v vhodnym datovym tokem a voilaaa.
  • 24. 2. 2010 10:14

    ivovi (neregistrovaný)
    To jsou argumenty... Nebudu mluvit o roce 2001 a 2005 kdy se zacalo v Praze a Brne vysilat. Ale chtel jste snad v roce 2008, kdy se v CR naplno rozbehla "radna" digitalizace vysilat v DVB-T2, kdyz prvni T2 STB je dostupny v unoru 2010? Nebo kolik a za kolik bylo dostupnych STB/TV s MPEG-4 v roce 2008? Nebo co brani DVB-T+MPEG4+HD se rozsirit napr v muxu4? Statni organy? Vse je o penezich.

    A MPEG-4 STB se zarucene delaji mimo Cinu...
  • 24. 2. 2010 10:53

    Michal Krsek
    Ne, chtel jsem, aby se v roce 2008 rozebehlo vysilani v DVB-T s MPEG-4. Myslim, ze je to dohledatelne v mistnich diskusich. Diskuse o tom, kolik MPEG-4 STB bylo nebo nebylo dostupnych je irelevantni. Uz pred rokem 2007 bylo na stancich na NAB radove desitky referencnich designu pro MPEG-4 STB.

    Pokud si spravne pamatuju, tak vydane licence na provozovatele muxu nejsou technologicky neutralni, takze do radneho vysilani asi bude problem MPEG-4 propasovat.

    Ano, MPEG-4 STB se delaji mimo Cinu. Napriklad v Koreji.

    U MPEG-2 STB si troufam tvrdit, ze jich je v Cine tak ci tak produkovana vetsina.
  • 23. 2. 2010 12:33

    bez přezdívky
    k té ekonomice. Ano kdysi mohli světoví výrobci pozastavit/pozdržet například zahájení FM rozhlasového vysílání, nežli se plně využil ekonomický potenciál prodeje technologií k AM. Ale to dnes už neplatí. Těch konkurujících výrobců je mnoho a kdo má novou technologii, tak chce využít konkurenční výhodu a nasadí to. Kdo chvíli stál, již stojí opodál a zkrachuje. Ekonomická síla/životní úroveň diváků je mnohem vyšší nežli třeba po WWII a tak doba kdy jsme měli doma TV nebo rozhlasový přijímač 20 a více let a přijímal vše skončila. Prostě ten "hardware" bude "morálně" zastaralý - tak jako třeba u počítačů/výpočetní techniky, kde prostě nový software už na PC staré 5 let prostě nefunguje.
    Uvidíte, jak HD a 3D se rychle o světě rozšíří, ceny přijímačů nejsou pro miliony lidí nedostupné a výroba např. přímých přenosů (ty jsou nejatraktivnější) již nastupuje. taky nastupujíé "globální" soukromé TV stanice - např. ESPN, Eurosport, Sky - ty budou v čele. Pro malé místní stanice jako ty naše je cesta, stejná jako ve filmu - kupovat ze zahraničí a sem tam něco doma.
  • 23. 2. 2010 14:18

    vojtech fric
    Presne tak Pepo, problem je jen v tom tlaku a podle meho to take ma hranice. Masove proste lide pak uz budou unaveni z toho velkeho mnozstvi formatu typu atd. A nakonec to zbrzdi i ti vyrobci, i oni museji ty naklady rozlozit. A kdyz se ankonec nenajde nikdo kdo by vlozil mnoho penez do distribuce a pod. Broadcasteri nemaji penize platit tyto nove technologie, to je pak jednoducha matematika. Vyplati se Z1 platit drahe DBV-t? Vyplatilo se to Ocku?
  • 23. 2. 2010 15:11

    bez přezdívky
    já to vidím tak, že musí dojít ke sblížení PC s TV přijímači. Prostě obrazovka/monitor bude extra a mít delší životnost a hardware/software zpracovávající signál bude moci být průběžně updatován, tak jako jiný hardware/software na PC. "Doprava" signálu bude tak jako na internetu - vzduchem (pozemně)- DVB-T, Wifi, satelit, kabel atd.
  • 23. 2. 2010 15:14

    bez přezdívky
    ještě možná srozumitelnějí - i to, že budou/jsou lidé unaveni ze neustálého vývoje/změn formátu bude výrobci/nabídkou podchyceno a vyřešeno tím, že hardware/software bude možno aktualizovat jako je to u PC. Prostě konkurence na trhu vyřeší i tohle. Kde to nebude mít vypadne.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).