V článku se píše pouze o předsudcích o hrách, zatímco významnější roli hrají předsudky ve hrách. Nejprve uvedu pár příkladů:
- Kingdom Come: Deliverance - požadavek některých lidí na zahrnutí people of colour do prostředí Českého království ve středověku, kdo to zavrhuje je automaticky označen jako rasista - zde jeden příklad (těch případů bylo více) https://imgur.com/gallery/omnobVt
- Playerunkowns Battlegrounds a kauza camel toe musí z výchovných důvodů pryč - https://bonusweb.idnes.cz/playerunknown-s-battlegrounds-pohlavi-fc1-/Novinky.aspx?c=A171212_153403_bw-novinky_Srp
- For Honor a umírací animace sáhnutí na prsa ne versus kop do slabin ano - https://bonusweb.idnes.cz/for-honor-ubisoft-0mz-/Novinky.aspx?c=A171220_082446_bw-novinky_srp
- Wolfenstein II: The New Colossus - Hitler z výchovných důvodů jako neschopná karikatura, která se pomočí a pozvrací a k tomu Hitler v německy mluvících zemích pouze bez knírku (svastiku raději přejdu) https://bonusweb.idnes.cz/wolfenstein-cenzura-nemecko-dgt-/Novinky.aspx?c=A171103_164151_bw-novinky_srp
- Mass Effect - sexuální scéna ve filmečku
- GTA III: San Andreas - kauza Hot Coffee
Dá se pokračovat dále (Battlefield 1, Fallout, Carmageddon ...), ale na ukázku to stačí. Hry se stávají významným polem působnosti pro SJW (social justice warrior) a další dobrosery a začíná se to projevovat čím dál více. Předsudky o hrách mají významně nižší společenský dopad než předsudky ve hrách a proto si předsudky ve hrách zaslouží větší pozornost. Za výchovu dítěte a jeho rozvoj jsou do osmnácti let zodpovědni rodiče a poté je za svůj vlastní rozvoj zodpovědný každý sám. Snahy dobroserů o výchovu celé společnosti jsou nejen škodlivé, ale především neoprávněné a svým způsobem uzurpátorské, protože si nárokují výchovu jiných, na což ale nemají právo. Je to podobné, jako kdyby se někdo rozhodl, že nějakým jiným rodičům vezme jejich dítě a bude ho vychovávat on sám namísto nich. Mělo by se více diskutovat o snahách SJW manipulovat společnost různými prostředky, včetně her. O šíření předsudků propagovaných dobrosery, o manipulaci mecenášů spozorujících různe projekty zaměřené na výchovu (čti manipulaci) společnosti. Hry se stávají cílem dobroserů a jejich předsudků stále častěji.
Hraci si tim jak vidno problem maji, a to naprosto zasadni, nebot mnohe hry byly v nedavne dobe narychlo predelavany, ci dokonce odlozeny. Prikladem budiz Star Wars Battlefront II.
Vy zcela zjevne nechapete o cem je reci. Nejde o to, ze si hrac neco koupi a nasledne je to zdarma (nebo vyrazne levneji) jde o to, ze hraci si neco koupi (s tim, ze jde o system jednou zaplat a hraj), aby nasledne musel platit dalsi poplatky, stejne jako ten, ktery totez dostal zdarma. Opet mohu uvest priklad Black Desert Online. Tak jak klesala cena hry az prakticky k nule, rostlo mnoztvi obsahu ve hre, vyzadujici dalsi (a to i mesicni) platby, pricemz hrat bez nekterych placenych soucasti je prakticky nemozne.
A to je presne to, co hracum vadi, a proc, zcela opravnene, pozaduji, aby za sve penize tedy dostali alespon to, co za stejne penize dostanou hraci, kteri za hru jako takovou nedali nic. Tim spis, ze bez nich a jejich nakupu hry by nejspis hra (a mnohdy i vydavate/provozovatel) jiz davno neexistovala.
D. Vávra si v průběhu vývoje docela stěžoval na nedostatek lidí, třeba z Umprum prý na pozice grafiků chodili lidi, kteří vlastně vůbec nic neuměli a když mu z DAMU přišli herci na daberské zkoušky, tak zjistil, že tam nebyl jeden jedinej normální chlap, který by se při větě "podej mi klíče", "nerozplakal".
Tak třeba to pomůže, ale řekl bych, že zrovna v herním designu je potřeba mít lidi, kteří si něco prožili jaksi mimo na míru ušitého studijního programu a vlastně se ke hrám dostali nějakou složitější životní cestou, než přes fabriku na tituly. Velký herní designéři jsou přesně ten typ lidí Josh Sawyer - historik (Baldur´s gate, Fallout), D. Vávra - umělecký rytec (Mafie, KCD), David Jones - programátor (GTA, Lemmings), Patrice Désilets - ten měl k hrám asi nejblíž, studoval literaturu a film (Assassin´s Creed) apod.
Corneje jsem necetl, ale velmi pochybuji o tom, ze by popisoval utocniky bitvy u Lechu (955) jako lidi turkickeho puvodu nebo jak vy predkladate primo Kumani, coz je podle vas vetev Madaru.
Madari jsou ugrofinskeho puvodu, zatimco Kumani turkickeho. Kumani utekli do evropy pred mongoly az ve trinactem stoleti.
Zajimalo by me jak by se na to tvarili Madari, ze jim prisuzujete turkicky puvod, kdyz proti turkum branili evropu nekolik staleti.
Bože můj to bych fakt nevěřil že po deseti letech co dělám hry potkám tak naivního člověka. Schválně si zkus představit že firma dá měsíčně 140 000 za kodera a těch potřebuje několik, 80 jednoho za grafika, 80 za dobrého designéra. 80 za animátora Po třiceti za testera. Padesát za šéfa testerů. + support a management. Kancly, elektrika, cloud, assety, zvuk, dabing....
Monetizace je to druhé na co se musí při vývoji hry myslet. Ani hru střední velikosti nezpachtíte za vlastní prachy, potřebujete investora a co chce investor slyšet? No to jak máte vymyšlené že se mu jeho prachy vrátí i s patřičným ziskem.
Je rozdíl dělat dabing do hry, jako byla třeba mafie 2. Mafie zabere 10h na dohrání. Takže nadabovat hru není zas takový problém. Kingdom come má 110h hodin dabingu. Český trh je prostě malý.
Kůmáni to není úplně evropský národ. Takže čistě Evropané ve hře taky nejsou.
Žena ve hře původně být měla. V tohle vývojáři sice nesplinili, ale rozhodně jsem neslyšel co píšeš.
Takže bych se nejprve informoval než hned nadával.
Viděl jsem animované filmy, které byly patrně vytvořeny na základě herní engine. Je docela možné, že tohle by byla taky cesta uměleckého projevu, a zejména pro FAMU.
MMCH engine a data hry Kingdom Come by se docela hodily pro zfilmování Jiráskova románu "Mezi proudy", který se odehrává v době hry, případně románu Jana Č. Galety Lvi Lucemburští (dtto).
Na (postupne nejen) mobilech si dneska lidi nekoupi hru ani za dolar, protoze ty hry jsou tak otresne, ze za dolar nestoji (a ty mikrotransakce ventir budou tak jako tak). Otresne jsou pak prave proto, ze monetizace je zakladem; obsah musi byt tak nasiraci, ze hraci radeji zaplati za to, ze jej misto hrani preskoci, a tak P2W, ze budou muset zaplatit, aby meli vubec nejakou sanci. Velka veda spociva v tom zajistit, aby hraci u otresne hry zustali, a tady na scenu prichazi stary dobry gambling (plus nedostatek alternativ).
Já jsem toho názoru, že ta "obrna" se dá řešit (mj.) tím, že se patřičné sekvence druhotně zrychlí (čili co engine vykreslovala, dejme tomu, minutu, z toho bude půlminutový záběr (=nemusí to běžet v reálném čase, na rozdíl od hry).
Zvuková stopa se dělá extra a ta může být nadabovaná tak, že to nejsou mentální retardové.
"Jaký vliv na smýšlení o hrách mají mobilní hry a mikrotransakce? Za mnohými z nich stojí propracovaná datová analytika a strojové učení, díky čemuž je možné hráče chytit tak, že už to skoro hraničí s gamblingem."
"To ani nevím."
Lol.
Ale alespon si muzeme oddychnout, protoze pokud si na FAMU zatim nevsimli slona v mistnosti, nehrozi, ze by novy studijni program chrlil profesionalni designery gamblingu.
Budete se divit, ale za Lucemburků (speciálně za Karla IV.), ale i posledních Přemyslovců byla dvorským jazykem čeština. Naopak, původně německojazyční šlechtici si často počešťovali jména (např. z německé rodiny Wolframů, která se poddala českému králi, vznikli čeští Olbramové - viz Olbramkostel na trase Znojmo - Jihlava).
Latinsky mluvila šlechta v Uhrách, ne v zemích koruny České.
Tak to vůbec není jisté, s tím "královským výdělkem". Krátkodobě máš pravdu. Ale to je jako v hospodě. Ty mi natočíš podmíráka, dáš na talíř flákotu a ještě mě okradeš při placení. To jsou hned 4 příjmy, oproti tvému sousedovi, poctivému hospodskému, který vydělá jen na jedné věci. Tvůj zisk vzrostl o desítky, možná i stovky procent. Vyplať si manažerský bonus.
Ovšem z dlouhodobého hlediska je to prodělek. Příště nepůjdu k tobě, ale k poctivému sousedovi.
Inu, jsou běžci na krátkou trať, a běžci na dlouhou trať. Jedna z důležitých věcí v kšeftu je důvěra, kterou B/A tímto promrhal.
No ale to tě trápit nebude, ty se zbalíš, a půjdeš škodit jinam. A poté zase jinam.
Nevim jestli se tak rikalo, je to ale velmi nepravdepodobne. Kumani meli svoji risi od Aralskeho jezera (spis jeste dal na vychod) az po Dnestr (s mirnym presahem), kde je prave zastavilo madarske kralovstvi. Nevim proc by rikali madarum kumani, kdyz uz tehdy byli oba staty jasne rozlisitelne. Navic madari byli krestane a kumani ne, dalsi duvod proc by je v te dobe tezko michali do jednoho naroda.
Jak uz u Vas byva zvykem nadhodite neco neoveritelneho/zavadejiciho a tvrdite ze je to pravda.
Pro pomalejší zde uvádím význam slova
Monetizace je proces převodu čehokoli do zákonných platebních hodnot. Může se jednat jak převody vlastnictví zlata, cenných papírů, tak i tisk neboli Emise státních bankovek. Často ale také používá v souvislosti s nabytím práva na inkasování financí za jakékoli hodnoty.
Pro ještě pomalejší dodávám že monetizace znamená způsob jak za svůj produkt dostanete protihodnotu.
Nyní se dost hovoří o hře Kingdom Come. Zdá se, že bude úspěšná.
Hra stojí cca 1300 Kč. Zaplatíš a hraješ. Neslyšel jsem, že by v ní byla ta... jak říkáš "monetizace". A to musí její tvůrci také platit kodery, grafiky atd.
Takže o čem to vlastně hovoříš a co rozporuješ? Já mám dojem, že kolega hovoří pouze o jednom z mnoha možných způsobů té tvé "monetizace" (umíš vůbec čéééésky?). O způsobu založeném na principu úmyslného vyvolání psychické závislosti. Nikoli o odmítání placení za hry obecně, o čemž naopak asi hovoříš ty. Asi jedině jen ty sám víš proč. Takže o voze a o koze.
Blizzard taky SC2 nedaval zadarmo nechal si ho pekne zaplatit a hned 3x kdyz hru rozdelil na tri casti ikdyz ji rozsiril porat za dalsi 2 dily si nechal zaplatit jak za prvni prestoze rozhodne neprinesli tolik obsahu jako mel prvni dil! A vysledek dnes? Presli na mikrotransakce ti co si hru koupili nedostali NIC (jo vlastne jednu ikonku ve hre) a ostatni ji maji zdarma + mikrotransakce kdyby a spon ti co za ni zaoplatili dostali veskery dodatecny obsah zadrma kdyz to do te doby tak fungovalo a bylo zvykem....
Já jsem pochopil předchozí příspěvek tak, že si potenciální hráči rozmyslí, jestli půjdou do her od této firmy, nebo od nějaké jiné. Při vcelku dostatečné saturaci trhu hrami by to mohl být, ne hned ale časem, pro podobné firmy problém.
IMHO jako v politice: O posledních volbách "demokratické" strany sklidily to, co si zasely "církevními restitucemi". Trvalo to víc než jedno volební období, ale nakonec té sklizni neunikly a patrně s tím budou mít problémy i nadále.
Vycházel jsem z informací na Wikipedii, kde je jejich migrace do uher zmíněna:
"Šlo o turkické[4][5][6] nomády, kteří byli součástí západní větve kumánsko-kypčacké konfedereace. Po mongolské invazi (1237), mnoho z nich hledalo útočistě v Uhrách[7] a následně v Bulharsku. Kumáni však v Uhrách i Bulharsku sídlili i před invazí.[8][9][10]"
Proto nevidím rovnítko mezi Kumány a Turkity.
Prostě kočovníkům z maďarské pusty se říkalo Kumáni a asi i před mongolským vpádem. Je docela možné, že se s nimi ti Kipčáci nakonec smísili a zmaďarizovali se. Rozhodně v Uhrách, vyjma pozůstatků po tureckých nájezdech, žádná turecky mluvící menšina nebyla.
Panáčku možná by sis měl místo blábolení přečíst finanční výsledky a výroční zprávy. Bl/Act vydělává na mikro víc než na fyzickém prodeji a padlo rozhodnutí vydat se cestou mikro. Chceš jít jinam? Ale kam když chceš hrát jejich hry.
Tihle pánové rozhodně problém nemají a jdou nahoru místo dolů.
A to si predstavte, ze ty skoly v tom uzasnem systemu se cim dal casteji chlubi tim, ze vyucuji pocitacove hry. Pricemz ti, kteri to uci, a to vcetne VS, vzivote zadnou hru nevideli. Kdyz se odvazite zahloubati se do obsahu ktery se pod timto nazvem oboru skryva, tak zjistite, ze jsou defakto pouze teoreticke a casto se hrami naprosto nesouvisejici.
Jake asi tak vedomosti muze totiz predavati nekdo, kdo za cely svuj aktivni zivot nikdy neopustil skolu, cemuz presne odpovidaji jeho zkusenosti a dovednosti na bodu mrazu. Vysledkem je produkt, ktery se pri kontaktu s realitou chova jako velmi nestabilni traskavina. Zadejte mu vyresit ve hre vrh kamenem, a dostanete fyzikalni vypocet trvajici 1/2 hodiny.
Kamaráde ony se ty hry nedělají zadarmo. Na mobilech si lidi dneska nekoupí ani hru za dolar, protože jsou zvyklí platit až vevnitř. Mikrotransakce u her za full price to už je ovšem jiná písnička. Monetizace je základem a vytvořit systém který bude vydělávat a zároveň nebude nasírací nebo pay to win je velká věda.
Tady nepomůže nic jiného, než odstavení těchto "dobrodefekantů" od moci, což v podstatě znamená nevolit "tradiční" a "demokratické" strany, v nichž mají toto lidé zabetonované pozice.
Ideální postup:
1. Odchod z EU
2. Zablokovat nevládkářům peníze ze zahraničí (bez bodu 1 neproveditelné)
3. Tlačit na ně dalšími cestami (bez bodu 1 a 2 neproveditelné)
4. Obnovit právní stát, v němž jsou platné rozsudky tvrdě vymáhány exekutivou. Viz jak to nefunguje např. u Klinikářů, kteří už dávno měli objekt vyklidit - v právním státě by na ně nastoupili těžkooděnci a vykopali je odtamtud.
Jo, s tím Kingdom Come je to fakt legrace. Když někdo nadhodí, že by tam mohly být i jiné postavy, než čistě bílé, tak ho Vávra posílá do p*** protože historická přesnost, vole! Když někdo nadhodí možnost ženské postavy, tak ho zase seřve, že tenkrát ženský jen rodily děti a poslouchaly muže, historická přesnost především, konzultujeme s top historiky!!! No a pak ta jeho "historicky přesná" hra z českého vrcholného středověku konečně vyjde a postavy tam mluví anglicky. To prostě nevymyslíš :-O Víc už se Vávra ztrapnit nemohl. Evidentně zapomněl s těmi svými historiky zkonzultovat, jaký jazykem se tenkrát mluvilo.
Ne, vážně. Je k uzoufání smutné, že v české hře z české historie je víc dialogů v maďarštině než v češtině :(