D. Vávra si v průběhu vývoje docela stěžoval na nedostatek lidí, třeba z Umprum prý na pozice grafiků chodili lidi, kteří vlastně vůbec nic neuměli a když mu z DAMU přišli herci na daberské zkoušky, tak zjistil, že tam nebyl jeden jedinej normální chlap, který by se při větě "podej mi klíče", "nerozplakal".
Tak třeba to pomůže, ale řekl bych, že zrovna v herním designu je potřeba mít lidi, kteří si něco prožili jaksi mimo na míru ušitého studijního programu a vlastně se ke hrám dostali nějakou složitější životní cestou, než přes fabriku na tituly. Velký herní designéři jsou přesně ten typ lidí Josh Sawyer - historik (Baldur´s gate, Fallout), D. Vávra - umělecký rytec (Mafie, KCD), David Jones - programátor (GTA, Lemmings), Patrice Désilets - ten měl k hrám asi nejblíž, studoval literaturu a film (Assassin´s Creed) apod.
A to si predstavte, ze ty skoly v tom uzasnem systemu se cim dal casteji chlubi tim, ze vyucuji pocitacove hry. Pricemz ti, kteri to uci, a to vcetne VS, vzivote zadnou hru nevideli. Kdyz se odvazite zahloubati se do obsahu ktery se pod timto nazvem oboru skryva, tak zjistite, ze jsou defakto pouze teoreticke a casto se hrami naprosto nesouvisejici.
Jake asi tak vedomosti muze totiz predavati nekdo, kdo za cely svuj aktivni zivot nikdy neopustil skolu, cemuz presne odpovidaji jeho zkusenosti a dovednosti na bodu mrazu. Vysledkem je produkt, ktery se pri kontaktu s realitou chova jako velmi nestabilni traskavina. Zadejte mu vyresit ve hre vrh kamenem, a dostanete fyzikalni vypocet trvajici 1/2 hodiny.