Tedy že datové schránky byly koncepčně navrženy a pořád jsou prezentovány jakožto webová aplikace, ke které se připojuje a se kterou pracuje jedna určitá (počítačově znalá) osoba. Té pak samozřejmě nevadí, že musí řešit problémy s prohlížečem, a ani teď jí nebude vadit, že na ní čas od času vybafne požadavek na změnu hesla.
Samozřejmě, z pohledu instituce, která má několik oprávněných osob, které se mohou přihlašovat v různých časových obdobích, je to katastrofa (a to už vůbec nemluvím o problémech s e-podatelnami, které přistupují do DS sami.)
Docela by mne zajímalo, jak je právně řešen případ, kdy subjekt díky tomu že mu expirovalo heslo a nemohl se přihlásit do své DS, prošvihl lhůtu na podání svého dokumentu . Nebo se zase na takovou "maličkost" zapomnělo????
Ale houby, to jsou problémy subjektu, a ten ať si klidně ryje nosem v zemi a teče z něho krev. To je jeho problém.
Všechny problémy se dají přehodit na subjekt, a ještě ho pořádně zmáčknout.
Pravděpodobně to bude řešeno stejně jako obvykle: Může utratit velké peníze za právníka, začít se soudit a utratit spoustu peněz a času. To jsou jeho peníze a čas a z cizího krev neteče.