Jak už jsem psal v jiné reakci níže, Seznam rozhodně nikoho nespamuje. Vydělává na prodeji bannerové, PPC reklamy (Sklik) a placených zápisech na Firmy.cz.
Příjmy z reklam samozřejmě stoupají u drtivé většiny mediálních firem, které se soustřeďují na internet. Je to dáno tím, že lidé internet čím dál více vnímají prostředí internetu jako dalšího média, něco jako např. televize, a čím dál více ho ve svém životě využívají (nechávají si zobrazovat reklamu).
Jak už zmiňoval někde pode mnou pan Marek Turnovec, k tomu, aby Vám poslal někdo e-mail přímo z Vaší adresy, nemusí znát žádné Vaše heslo, neboť emailový protokol už v samotné podstatě pro odeslání nepotřebuje žádné ověřování. Klidně tak může někomu, koho znáte, kdokoliv poslat zprávu z Vaší e-mailové adresy, a Vy s tím nic neuděláte. Ověřit tak odesílatele lze pouze na základě elektronického podpisu. Doporučuji pročíst článek na Wikipedii: http://cs.wikipedia.org/wiki/E-mail
Obchodní sdělení Vám začnou chodit, ať už si založíte svoji schránku kdekoliv. Stačí její adresu jednou někde na webu zmínit, a můžete se téměř vždy spolehnout, že za chvíli Vás bude mít v hledáčku kdejaký spamovací robot, který tyto adresy shromažďuje automatickým procházením internetu.
Dokonce ani není třeba, abyste tuto adresu někde uváděl. Některé systémy fungují tak, že pokud zná nějaký tvar e-mailové adresy, zkusí jej poslat i na stejné adresy, ovšem s jinou doménou známých freemailů.
Seznam.cz rozhodně nikomu nepřeprodává žádné takovéto informace. Pouze stejně jako ostatní poskytovatelé, je oprávněný Vám zasílat obchodní sdělení, minimálně podle odstavce v podmínkách při registraci:
"f) Uživatel tímto ve smyslu zákona o některých službách
informační společnosti souhlasí s tím, že Provozovatel
bude oprávněn zasílat Uživateli Služby Email jakékoli
emailové zprávy, obsahující informace o novinkách,
které Služba Email nabízí, o novinkách, které nabízejí
ostatní služby provozované provozovatelem,
a o produktech třetích osob."
Avšak nestalo se mi již dlouho, zda-li někdy vůbec, že by mi nějaká obchodní sdělení třetích osob, zprostředkovaná Seznamem, do této shránky kdy dorazila, a to jsem si svoji schránku zakládal již v roce 1999, zatímco třeba na takové freemailu Centrum.cz mi od nich chodí taková sdělení v téměř denním intervalu (viz. ukázka http://janelznic.cz/files/temp/amplion.png), a dokonce adresované i mimo moji "cetráckou" schránku.
Jelikož na Seznamu funguje jednotné přihlášení pro všechny služby, tím že jako přihlášený uživatel, některou jeho službu, která přihlášení podporuje, navštívíte, vytvoří se Vám tam automaticky profil. Příkladem budiž např. Lidé.cz. Tento profil je potom veřejně dostupný na stránce http://lide.cz/NAZEV_UCTU, a po nahrání profilové fotky také ve výpisu uživatelských profilů na stránce http://profil.lide.cz. Stačí tedy ve webovém rozhraní Seznam Emailu neklikat na odkaz Lidé.cz, anebo alespoň nenahrávat profilovou fotku.
Naopak se snaží Seznam.cz dostatečně soukromí uživatelů maximálně respektovat. Nedávno dostal za pozitivní přístup ke svým uživatelům v tomto směru také pozitivní ocenění Big Brother Awards: http://seznam.sblog.cz/2012/01/19/322
Asi jste to nepochopil vy. Autor chtěl řící, že Seznam prodává funkční emalové adresy reklamním agenturám. Není tam řeč o spammerovi. A pokud je free, i tak ho to těžko opravňuje prodávat aktivní a funkční emailové adresy? To skutečně dříve nebylo.Založte si na Seznamu schránku a za nedlouho vám začnou chodit ochodní sdělení.
Boha jeho... Jestli jste si toho nevšiml, tak Seznam je freemail. Adresu si tam může založit kdokoliv. Dokonce i Vy. Ale stejně tak dobře nějaký spammer. A nic za to platit nemusí, tak jaký prodej ve velkém?
Po nějaké spamové aféře s konkrétní adresou ji sice Seznam možná i zablokuje. Ale co jim brání, vytvořit si jinou adresu...
A pozor, celkem často je ta adresa i vymyšlená, na Seznamu ani neexistuje. Taky jsem kdysi z legrace posílal spolužákům e-maily z adresy bill@whitehous.gov...
I když zrovna v českých podmínkách se najde dost hlupáků, co spamuje i z platné adresy. Některé firmy to dokonce nabízí jiným, ještě blbějším firmám, jako tzv. "emailový marketing"...