Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Hrozba ukrytá v Googlu od David Bubeníček - Muj nazor je ten, ze kvalitni a pravdiva...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 2. 2003 0:35

    David Bubeníček (neregistrovaný)
    Muj nazor je ten, ze kvalitni a pravdiva optimalizace se zadnych extremnich vykyvu obavat nemusi. Prece jenom dost zalezi na zpetnych odkazech - na jejich kvalite a mnozstvi.

    Co se tyce SEO konzultantu si myslim ze je lepsi si ho najmout za procenta. Takovyto SEO se zadnych podvodnych praktik dopoustet nebude a odvedena prace je xkrat lepsi. Vyber konzultanta pak podle jeho vlastnich vysledku, resp. umisteni.

    Predstavte si jak budou vypadat prvni stranky vysledku hledani za 3-5 let. Ve vsech lukrativnich oborech bude vsech prvnich 10-20 webu VYSOCE OPTIMALIZOVANYCH s OBROVSKYM MNOZSTVIM A KVALITOU BACKLINKS a pro novou firmu ktera bude chtit uspet je najmout si SEO za pevnou castku sebevrazda a vyhozenim penez.

    SEO konzultant totiz BUDE jedna z nejdulezitejsich profesi sales a marketing managementu.
  • 8. 2. 2003 1:08

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    V soudech, co a jak bude za pět let, bych bylo hodně opatrný. V oblasti počítačů se totiž pravidelně ukazuje, že samozvaní vizionáři mají příliš malou fantazii. Ve svých proroctvích se tak omezují na extrapolace současných trendů a představa, že by někdo přišel s něčím principiálně novým, jim nepřijde na mysl. Dokážu si docela dobře představit, že za pět let bude nějaké SEO beznadějně mimo stejně jako dnes věci, které hýbaly webem před pěti lety.

    Co vám třeba říkají takové kanály (push) a megalomanské vize o obrácení směru fungování webu? A našli se před pěti lety tací, kteří prorokovali, že v tom je budoucnost a že klasické zobrazování stránek na vyžádání uživatelem zajde na úbytě. Dnes by se k tomu nepřiznali ani pod pohrůžkou násilí... Z vize, že všechny problémy světa vyřeší portály, už také vystřízlivěli i ti nejpomaleji chápaví...

  • 8. 2. 2003 1:11

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Už jste si někdy najímal SEO konzultanta za procenta? Pokud ano, zajímaly by mne vaše zkušenosti, protože jsou s mými zřejmě v rozporu.
  • 8. 2. 2003 3:57

    David Bubeníček (neregistrovaný)
    Pane Kubečku, na webu se Vami zminovanych 5 let pohybuji a nevsiml jsem si, ze by prodelal nejake ZASADNI ZMENY (je tady proste spousta stranek a jejich vyhodnocovace-vyhledavace)a abych s Vami souhlasil, ze prijde neco lepsiho nez vyhledavace (at uz funguji jakkoliv) musel bych uverit, ze existuje lepsi tvar nez kolo/kruh.

    Vyhledavace se proste snazi jen priblizit cloveku. VIDET a VYHODNOCOVAT co nejlip.

  • 8. 2. 2003 4:11

    David Bubeníček (neregistrovaný)
    jsem SEO konzultant/ITmanazer/webdesigner najaty za procenta a vim, ze takhle se tomu budu venovat nejvetsi merou.

    Moznosti jak si najmout SEO ani neni mnoho:
    a) za jednorazovou odmenu
    b) za pausalni odmenu
    c) za procenta obratu/zisku
    popr. kombinaci vyse uvedenych

    a mne osobne nejvice motivuje k nejlepsimu DLOUHODOBEMU vykonu c)

    Mozna, kdyby jste napsal ty Vase zkusenosti, ktere jsou v rozporu s mymi - mohl bych nejak konkretizovat...
  • 8. 2. 2003 9:59

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Já si velmi dobře pamatuji, že před pěti lety se za klíč k úspěchu považovaly portály a vyhledávač, to byl jen takový nenápadný doplněk. A portál, který si uživatel mohl upravovat podle svých potřeb, to byla dokonalost sama (ten váš kruh) - vždyť co může být lepšího? Dnes jsou klíčové vyhledávače, po portálech nikdo nevzdechne, a vy tvrdíte, že vyhledávač, to je dokonalost sama a přirovnáváte je ke kruhu. Je možné, že máte pravdu a že už nikdy nikdo nic lepšího nevymyslí. Ale kdybych se musel vsadit, raději bych si vsadil na opak.
  • 8. 2. 2003 19:00

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Ač jen jako divák, myslím, že Marek může uvést zkušenosti, které jsou v rozporu s Vašimi, jen pokud svoje zkušenosti uvedete. Pokud Marek ty Vaše nezná, nemůže vědět, které jsou ty sporné, dokonce nemůže vědět ani, jaké jsou ty sporné.
  • 8. 2. 2003 19:49

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Před dvěma lety jsem objevil jakousi knihu od Unisu (jmenovala se vtipně nějak jako Referenční příručka k HTML -- je strašně špatná, ale spousta lidí na ni nenechá dopustit kvůli její přehlednosti) a strašně jsem se smál, když jsem tam právě o kanálech četl.

    Teď mám na počítači nainstalovaný RSS reader (Bottom Feeder, není to ještě úplně ono, ale hledal jsem dlouho) a většinu zdrojů, které mě zajímají, čtu nejdříve prostřednictvím kanálů RSS, a teprve když mě něco zaujme, přecházím na web. Dnes tak čtu i Lupu a její zprávičky.

    Microsoft se sekl jen s formátem a aplikací, ale co bych dal za to, kdyby utlouk uměl vedle mailů a newsů číst také RSS! Microsoft měl pravdu v tom, že není právě pohodlné denně navštěvovat X webů a že by bylo lepší mít informace dle vlastního výběru někde pohromadě i s pravidelnou aktualizací. Dokonce měl pravdu i v tom, že vhodným formátem pro definici kanálů je XML.

    Pokud má vize nějaký spisovatel sci-fi, pak je opravdu málo pravděpodobné, že se splní (není-li to génius jako Verne ;-), ale pokud vize prezentuje šéf nadnárodního koncernu, pak si myslím, že se můžeme spolehnout, že to nejsou vize, ale plány.
  • 8. 2. 2003 20:12

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Například "prague hotel" (475.000 dokumentů v Google/28.579 požadavků v prosinci) je celkem ostrý a nejspíš bych pro něj ani nechtěl optimalizovat, natož pak za provizi. Ovšem na "prague vacation" (84.000 dokumentů v Google/159 požadavků v prosinci) bych si troufnul.

    Jestli bych vzal zakázku na "prague vacation" na procenta, to je otázkou zpracování toho webu, které jde mimo možnosti pouhého SEO. Pokud je tu šance, že alespoň 5 % (což je mimochodem dost nízký konverzní poměr) těch, kteří na dotyčný web přijdou přes slovo, na které jsem ho optimalizoval, opravdu služeb zákazníka využije a já bych věděl, že dostanu za každý den a osobu na území ČR alespoň 250 korun, pak bych do toho opravdu šel, protože to je sázka na jistotu.

    U frází nerozhodne, jestli jim vyhoví 10.000 nebo 1.000.000 dokumentů, ale spíše, jak jsou na tom s optimalizací ty dokumenty, které se zobrazují na prvních místech. Na provizi bych potom asi šel u webů, které opravdu prodávají a kde ta provize může dosáhnout rozumné výše. Což neznamená těch 250 korun na osobu a den, ale spíš součet částek za měsíc nebo rok. Domnívám se však, že tam, kde zákazník chce vyplácet provizi, dělá chybu.

    Věřím, že pokud by prosinec nebyl výjimečným měsícem v ohledu počtu požadavků, pak by mi za rok jen provizemi mohla tahle fráze vydělat nejméně 126.000 korun (7 ze 159 požadavků měsíčně, vždy pro dvě osoby na tři dni po 250 korunách -- nejsem odborníkem na cestovní ruch, pokud jezdí na delší čas, spokojil bych se s nižší provizí). Ovšem žádný zákazník není tak hloupý, aby za optimalizaci platil tolik.
  • 8. 2. 2003 21:23

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Moje zkušenost je velmi jednoduchá: dosud jsem nenarazil na SEO konzultanta, který by byl ochoten pracovat za procenta a přitom mne přesvědčil o tom, že už má v oboru rozsáhlé zkušenosti a že je jeho přístup k SEO seriózní (tj. nepoužívá různé riskantní triky s krátkodobým efektem).

    Zároveň bych ale nechtěl tuto zkušenost nějak zevšeobecňovat, neboť jsem zatím pro různé cizojazyčné projekty najímal SEO konzultanty asi pětkrát a výbíral je celkem z necelé padesátky v podstatě náhodných možností. Proto jsem se ptal, zda vaše zkušenost není podloženější než moje.

    Mimochodem, nakonec jsem pro všechny běžné jazyky našel konzultanty, se kterými jsem dlouhodobě naprosto spokojen, a to i přesto, že pracují za fixní odměnu a dokonce nedávají ani žádné záruky.
  • 9. 2. 2003 0:28

    David Bubeníček (neregistrovaný)
    ehm...jak bych to jenom bez vlastního public relation řekl..

    SEO služby samy o sobě jsou značně omezené. Tim mam na mysli fakt, že byt prvni v google neznamena byt obchodne uspesny i kdyz to je jednodussi nez byt treba paty. CELY projekt musi byt vzajemne marketingove (opet to slovo) sladeny.

    IMHO je velice spatny postup na nejaky jiz funkcni web implementovat nejake SEO. Je treba jit z druhe strany. Zaklad je produkt. K tomu pripravit online strategii. Vytvořit NOVY web s ohledem na SEO. a potom se uz jenom NEUSTALE se venovat optimalizaci pro vyhledavace.

    Dam priklad :
    firma a), firma b) i firma c) prodava treba cédéčka. firma a) najme seo konzultanta a) za 50 000 jednorazove firma b) najme seo konzultanta b) za 5 000 mesicne firma c) najme seo konzultanta c) za 5 % obratu

    vsechny tri firmy chcou byt ve vysledcich na prvnim miste.

    firma a) se tam (mozna) dostane a zaplati 50 tis.
    potom ale konzultant b) se diky pravidelnosti (nebere prece penize za jednorazovy ukon) dostane na prvni pozici (doufam ze s tim nemusime polemizovat)
    jenze firma c) ma konzultanta, ktery nepracuje jenom v ramci "platu" ale VÍ že jeho pocatecni a stala investice ve forme prace se mu vrati a take firmu a) ale i firmu b) preskoci a dostane se na prvni pozici. Firma mu sice plati 50 000 mesicne ale proc ne, kdyz ten SEO firme vydela 20x tolik.

    Co se stane:
    firma a) najima znovu SEO sluzby - již ale neni mozne se dostat na prvni pozici (mozna se dostava na druhou pozici) a zjistují ze to bez vlastniho SEO nejde.

    Firma b) si stezuje u sveho konzultanta. (ten svou praci neodvadel jak nejlepe mohl, ale jen v ramci "platu" a firme sdeluje ze vzhledem ke konkurenci mohou byt prvni pouze za x krat vyssi castku mesicne a to jeste mozna a firme dochazi ze to bez vlastniho SEO nejde)

    firma c) tyto otazky vubec neresi a zaklada firmu c1) c2) c3) atd. a konkurenci tim posila do vecnych lovist.

    Uznavam ze to neni ferovy scenar co se tyce predchoziho odstavce ale kdo a proc by nekdo resil moralni aspekty podnikatelskeho boje, ze?

    Zatim je situace jeste pomerne volna, protoze takovych kvalitnich SEO konzultantu mnoho neni (kdyz pan Prokop nedokazal zadneho najit, bez ironie) - kdo chce alespon tusit jak to IMHO bude, at se vrati k memu predchozimu prispevku.

    Ale, prosim, pane Prokope a pane Kopto - presto si o sobe nemyslim ze jsem pobral vsechnu moudrost sveta a rad se take poucim jestli se pletu.

    navrhuji pokracovat v event. diskuzi na seo.nawebu.cz
  • 9. 2. 2003 15:09

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Myslím, že se mýlíte už v tom konceptu, že dostat se na x-tou pozici lze za více peněz. Také se domnívám (a už jsem to tu napsal), že 5 procent z obratu pro SEO konzultanta je z dlouhodobého hlediska příliš mnoho, i kdyby se provize vztahovala jen na obchodní případy vzešlé z vyhledávání. Ovšem, je to Váš obchodní model, a pokud některý zákazník na probvizní systém přistoupí, tak nechť.
  • 9. 2. 2003 18:12

    David Bubeníček (neregistrovaný)
    bohužel jste nepochopil o čem jsem psal. DULEZITY je cas, kvalita a uspesnost optimalizace - ne vyse castky - i kdyz to jde vlastne ruku v ruce.

    Take se odvolavate na cisla ktere jsem uvedl, ale asi jste si nevsiml, ze tam je napsano Příklad. Tzn. muze to byt 5%, ale i 1% stejne jako 20%. Neslovičkařte, prosim.

    Take nikde netvrdim ze muj obchodni model je POUZE prace za procenta. Vzdy je dulezita dohoda s klientem.


    Dale pisete ze na konkurenci 475 000 vyskytu/28 579 požadavků mesicne by jste si netroufl - ale na 84.000 dokumentů v Google/159 požadavků by jste si troufl -

    momentalne pracuji na projektu ktery ma pomer 470 000/120 000 a tady by kazdy kvalitni SEO konzultant uctoval tak vysokou castku (a to bez jakyhkoliv zaruk) ze by klient byl naivni kdyby to bral tak jak navrhujete, ale v mem pripade ma klient ZARUKU že tomu budu venovat maximum svych sil a ja jsem osobne presvedcen ze klienta ferovym zpusobem na 1. misto za nekolik mesicu dostanu. Mimochodem muj klient je natolik INTELIGENTNI, ze si dovede spocitat co mu to prinese a proto jsme k nasi oboustrane spokojenosti domluveni tak ja jsme. Klient neinvestuje ani korunu, ale ziska sluzbu v hodnote ktera se neda dost dobre vycislit. Jenom podotknu, ze to neni GOOGLE ONLY strategie.

    Na druhou stranu kvalitni optimalizaci pro projekt, ktery ma teoretickou uspesnost 159 prichozich z GOOGLU bych se vubec za procenta nezabyval, protoze jak je napsano vyse takova stranka se dobre umistuje sama o sobe (takovou SEO zakazku bych udelal zdarma za jeden vecer straveny v tom byte:)

    Jaksi Vam prece musi byt jasne ze kdejaka mala firmicka NEMUZE mit kvalitniho staleho manazera (chcete-li SEO) - ale musi si tyto sluzby jednorazove nebo pausalne najmout. Nevim jestli jste pracoval v nejake vetsi spolecnosti jako manazer (ja to stesti mnel - konkretne sales a marketing manag.) a vim ze zde je nejefektivnejsi spoluprace za %.

    Tagze jsem se te vlastni PR prece jenom nevyhnul, za coz se omlouvam, jakoz i za pravopisne chyby.

  • 9. 2. 2003 20:39

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Špatně jsem se vyjádřil. Nechtěl jsem říci, že bych si netroufl na 475.000/28.579, ale že bych nedělal optimalizaci na "prague hotel" (pokud by k tomu nebyl opravdu nějaký důvod). Je proste vyhodnejsi udelat optimalizaci na jine fraze, na ktere se konkurence tolik nesoustredi, rekneme na "prague accommodation" (210.000/2.976).

    Vzdycky je ale dulezite brat u tohodle rozhodovani v potaz taky schopnost zakaznika uspokojit poptavku. Pokud mate 120.000 pozadavku, porad jeste to neznamena, ze kazdy z navstevniku se zaroven stane taky zakaznikem.

    Ten pripad s temi 159 pozadavky jsem uvedl ciste jako provokaci, ale vpodstate si myslim, ze i tech sedm obchodnich pripadu denne muze byt vynosnym byznysem.
  • 9. 2. 2003 22:03

    David Bubeníček (neregistrovaný)
    jiste, i jeden uspesny obchodni pripad denne muze byt za jistych okolnosti vynosnym.

    Nase debata ale prece byla o tom jaky SEO je schopen se v takove konkurenci (např. 470 000/120 000) prosadit. Jestli SEO za jednorazovy poplatek, nebo SEO za pausal nebo SEO na plny uvazek. A to je myslim jednoznacne.

    Abych to zhrnul - IMHO bude mit kazda rozumne kalkulujici firma obchodujici na Internetu (jak B2B tak B2C) sveho vlastniho SEO konzultanta.

    Jeste bych podotknul, ze si samozrejme nemyslim ze obchodni uspesnost ze vsech navstev webu bude 100% - ale 1-5%. Ano, ve finale kalkuluji s petiprocentni uspesnosti - ktera se odviji od zadanosti produktu, cene, vyhledavane frazi, webdesignu (ve smyslu duveryhodnosti webu), jednoduche pouzitelnosti webu a dalsich kriterii...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).