Vlákno názorů k článku Huawei jde do boje s Googlem. S dalšími čínskými firmami chce zbořit monopol v Androidu od Vindis - Tak jedna výjimka se stejně najde. A tím...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 2. 2020 10:22

    Vindis

    Tak jedna výjimka se stejně najde. A tím je TikTok. To je čínská služba, kterou ve velkém využívají Američané a objevuji kouzlo i Evropané. Takže svým způsobem je to i náhrada za YouTube ;)
    Jinak ono ani tak nejde o existující čínské služby, ale především o náhradu za Google služby. Něco z toho převezme HMS. Něco se vyjednává - mapy převezme TomTom. Prohlížeče, emaily, vyhledávače jsou tu dostatek, takže i za ně je náhrada. Obchod už mají rozjetý. Zde jde jen o přílákání velkých hráčů. No a pokud jde o Google Pay, tak zde může jít Huawei vlastní cestou vytvořením třeba HuaweiPay, nebo ještě lepší by bylo dohodnout se s AliPay, který je už v Evropě rozjetý a měl by mít lepší vyjednávací pozici s bankami.

    Sice jde o rozjetý vlak, ale v tomto případě není situace beznadějná. Zvláště, pokud se připojí i další čínští hráči. Xiaomi, Oppo a Vivo sice mají možnost mít GMS, ale nevyzpytatelnost USA a agresivita Google je může kdykoli odstavit. Huawei je pořád silný hráč, takže pochybuji, že bude nahrazen.

    Jinak máte pravdu, že lidem je to jedno. V takovém případě je ale také jedno u koho budou. Jestli u Google nebo u Huawei. Stejně to nepoznají. Teda poznají, ale tady jde o různorodost značek. Každý má jiné prostředí, jiné ikony, jiné uspořádání. Tak nějaké odlišné aplikace je rozhodí stejně, jako první zapnutí mobilu. Vždyť někteří ani nevědí, jaký mají Google účet, natož tak heslo, natož tak, že nějaký Google účet používají. Prostě při prvním nastavení něco nastaví, a pak už zapomenou.

  • 26. 2. 2020 14:25

    Vindis

    Nebudeme se hádat. Každý máme svůj pohled na věc. Já jen oponoval.

    Z mého pohledu jen vidím, že to berete tak nějak jasně, že Huawei prostě nemá šanci. To může být. Ale také nemusí.
    Huawei už dávno není jen výrobce OEM. Proč by jinak ztrácel čas vytvářením nějakého HMS? Jinak Huawei se neomezuje jen na Čínu. Ve své domovině je jasné, že bude propagovat domácí služby. Jenže Huawei je zároveň globální firma, tak musí brát ohled i na svět. Proč by jinak vyjednávala s TomTom, aby jako mapové podklady použily je.

    Porovnávat to s jinými platformami zde není na místě. Huawei přece nevytváří něco nového. Většina android aplikaci bude fungovat i na Huawei, takže vývojáři nemusí nic dělat. Problémem jsou pouze aplikace, které jsou závislé na Google službách. Proto vytváří HMS, aby vývojář mohl co možná nejsnáze předělat aplikaci. Navíc mícháte i něco co s tím nemá nic společného. Známá IDčka jsou externí služby, kam má přístup kdokoli, kdo využije jejich API. Huawei pouze rozšiřuje o vlastní IDčko, které už stejně dávno existuje.
    Jinak to celé je jen na ochotě poskytnou své aplikace i do Huawei App Gallery. Zde může být kámen úrazu. Když tam nebude to, na co je uživatel zvyklý, tak je to nevýhoda. A zde popravdě nechápu smysl těch restrikcí. Primárním důvodem je obava ze špionáže. Tak nechápu, k čemu je to riziko u Facebooku, u Youtube a u GMS obecně. Na součástky nebo SW pro specifické zařízení, které by se daly použít ke špionáži, bych to chápal. Ale dávat restrikci na všechno americké je padlé na hlavu, a americké firmy to dávají jasně najevo.

    Ostatní čínští výrobci se samozřejmě nemusí zapojovat. Mohou i nadále zůstat u Google. Ale popravdě se zapojuji, protože i oni cítí, že to riziko se může přenést i na ně. Tak je lepší být připraven než dopadnout stejně, jako Huawei.

  • 26. 2. 2020 12:22

    Martin P.

    TikTok je čistě záležitost dětí a teenagerů. Nad kterou už visí meč a rozhodně není náhradou Youtube. Tiktok je spíš náhradou instagramu či Twitteru. A to není plnohodnotná univerzální sociální síť.

    Samozřejmě že o služby jde . Microsoft by mohl vyprávět, o Samsung Bada OS nebo Megoo a Maemo nemluvě . Lidé nebudou čekat až to dodělají chtějí to těď hned. Neaktuální mapové podklady, nepodporované bankou, nepoužívá to nějaké známější ID ( OpenID, FB ID, Google Id, MS ID)

    Huawei je silný hráč především jako výrobce OEM a myslím že právě na tom jak Čína a Evropa vnímá různý obsah si rozbije pusu. Čína má obsah a služby především sama pro sebe.

    Xiaomi, Oppo( One Plus ) se v tom ani nemusí připojovat protože ti nejsou na blacklistu a třeba sami jsou v projektu AndroidOne. do kterého Huawei třeba nešel . Stejně v tom může hodně získat jakoby Evropské Nokie.

    Tohle celé co říkáte staví na tom že koncový zákazníci musí chtít. A těm je osud Huawei ukradený oni chtějí za své malé peníze získat co nejvíc. A jak se opšt zachovají jje v historii docela dost. Jedna z "nejvtipněších" a největších příkladů chování spotřebytelů byly změny u Flickeru, konec "porna" z Thubleru a konec Google + Ukážou Vám záda a ok jednoho velkého poskytovatele služby přejdou k jinému. A na morálně lepší a často finančně né tak výhodné nebo praktické řešení se vykašlou.

  • 26. 2. 2020 9:16

    Martin P.

    Vzhledem k tomu ze uvedené čínské služby tu jsou roky a nijak zvlášť si zákazníky v kontinentální Evropě ani USA nezískaly. To samé platí o službách pro Ruský region, které také nebojují. Byť jsou tlačeny státem jako vyžadované OEM sw při prodeji, nebo ubohý Yandexphone.

    Těžko čekat že teď se něco změní. Je to rozjetý vlak a lidi tak nebere značka. To neí ani Apple ani Samsung ale cena a co za to dostanou. Dosp prevděpodobně Huawey v koncovém segmentu nahradí Oppo, zopo, Xiomi a jiní asijští výrobci.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).