cesty domů sice dosahují nějakých 800 tis. diváků, ale když se podíváte na rozložení, tak zjistíte, že v kategorii 15-54 je to necelých 300 tis. ostatní jsou 55 až smrt. a ačkoli prima prezentuje veřejnosti čísla v absolutních počtech, tak prodává a zodpovídá se majitelům v komerční cílovce. takže to jsou výsledky na prd. bohdalka dtto. úterky a čtvrtky rovnou přeskočím. jestli má prima naději být úspěšná v primetimu, tak snad neděle s cs talentem.
Prima cílí na 15+ a tyto výsledky taky prezentuje. Nova cílí na 15-54, prodává reklamu na 15+ a výsledky prezentuje jak se ji hodí. Takže tu nemelte.
Krom toho, Prima úmyslně staví program tak, aby měla i početné starší publikum. Vyloženě pro mladé byla po VV1, kdy se stala součástí MGT a její program se skládal ze seriálů pro mladé a kupy reality show. Tím ale ztratila hodně početnou skupinu starších diváků, ke které se postupně vrátila. Kdyby Prima chtěla cílit jen na mladé, jak nám tu vnucujete, tak nevysílá Krampola, Bohdalovou a Podlahu. Trochu logiky by to chtělo.
ale fuldo juldo... když se Prima opět vrátila od pokusu s 15-54 k 15+, začala deformovat trh, proto se i Nova vrátila k 15+, aby vyrovnala deformaci, proč by to jinak dělala, když v 15+ dosahuje mnohem menší sledovanosti než v 15-54
15+ funguje jako rámec, ve kterém jsou všichni komerčně zajímaví diváci (obecný rámec je 4+), pak se udělá jedna velká čára, za kterou se nedostanou diváci 55+, no a právě to je to divácké jádro, na které stejně všichni prodávají reklamu, protože si mohou nastavit mnohem lukrativnější ceny
marketingové řeci jsou taky různé řeči o "menších kanálech", které cílí např. na ženy 15-44 nebo muže 15-40, protože to se pak nedá mluvit o žádné "group", když každý kanál cílí na jinou skupinu, pro tyhle kanály je taky důležité 15-54 (nebo 15+ jako rámec) a společný rating v téhle skupině
Sám si odporuješ - když "15+ funguje jako rámec, ve kterém jsou všichni komerčně zajímaví diváci", tak těžko bude komerční stanice tvrdit, že ji 15+ vůbec nezajímá. Že jsou tu i komerčně zajímavější skupiny je věc jiná.
A povídačkám, jak si Nova kvůli Primě strachy sedla na prdel a když Prima 15+, tak Nova honem taky 15+, taky nikdo neuvěří.