Nevím z jaké pozice si toto autor troufá tvrdit. Dělám v reklamní branži poměrně dlouho a zkušenost mám přesně opačnou. Média se mají křížit a doplňovat a to nikoli jako média konkurenční, ale doplňková - ve smyslu např. televize, rozhlas, tisk.
TV (a i rozhlasová) reklama má velmi specifické vlastnosti - především trvá velmi krátkou dobu a divák či posluchač ani nejsou schopni vstřebat mnoho informací touto formou. Je tedy dobré, aby reklama byla maximálně stručná, výstižná, zajímavá s pouze jednou ústřední myšlenkou.
Tisková reklama je naopak "pomalé" médium. Člověk si může takovou reklamu v klidu strávit, vrátit se k ní, kdy chce on, zopakovat si některé obraty apod. Tisková reklama dokonce vykazuje mnohem vyšší dlouhodobou účinnost než TV reklama (která je vynikající v krátkodobém účinku).
Je tedy velmi podstatné média kombinovat. Jako výborný příklad perfektně zvládnuté a i velmi kvalitní kampaně bych uvedl Oskara. TV šoty jsou stručné, většinou vtipné a jsou spíše imagovou reklamou, která dostane do podvědobí spíše společnost, než produkt (vím, že společnost je v tomto případě Český mobil, ale tady jde o společnost ve smyslu Oskara a produkt ve smyslu tarif, mobil apod.).
Teprve tisková reklama potom nabízí jednotlivé produkty této společnosti a lidé si to už automaticky spojí. Už znají společnost a vědí, co očekávat.
Kéž by takových kampaní bylo více. Ubylo by i méně stížností na reklamu jako takovou. :o)
Ale abych uzavřel - autor se zkrátka mýlí, když tvrdí, že křížení médií je kontraproduktivní. Opak je pravdou.
-drb-