Zaváděli jsme tohle u nás, ClassServer byl samozřejmě první zvažovaný (vždyť ho prosazovalo ministerstvo, ne?), jeho cena k zakoupení byla také slušná, pokud si to pamatuji dobře, tak kolem 40 tisíc. Ovšem to bylo jen zdání - po diskusi s prodejcem jsme byli silně zaskočeni otázkou "A vy to chcete provozovat na internetu?". Odpověď byla samozřejmě ano, přece to nebude přístupné jen ze školní sítě, že. No a už to jelo - to prý potřebujeme neomezenou licenci, a ta stojí necelých 900 tisíc. To by mě zajímalo která škola by si to mohla dovolit.
Tenhle pronájem zní dobře, i když bych potřeboval vyšší variantu učiatel/žák než je nabízená. V předchozí demo verzi jsme byli zapojeni, ale to bylo takové "nic moc", funkce byly ořezané, nebylo to ono.
Takže jsme vsadili na OpenSource řešení - těch existuje dost, u nás je to MOODLE (www.moodle.org). Máme teď systém, nad kterým máme plnou kontrolu, běží na našem stroji a jediné co musíme řešit je dostatečná linka ven na internet. Taky řešení ne? A ve výsledku nás stálo i s HW zhruba stejně jako kdyby jsme koupili ClassServer bez neomezené licence. A navíc nemám další licenci ve skříni, o kterou je třeba se starat, aby náhodu nepropadla:-)
ClassServer u nás neuspěl, ale ne kvůli funkcím nebo kvalitě. Kvůli ceně. Kvalitou je výborný a určitě si tento projekt své uživatele najde. Ono je taky jednodušší zaplatit si hotové řešení, než si dělat svoje :-)
Ano, plne souhlasim, take na VSB-TU Ostrava EkF fakulte kde jsem drive pracoval se dlouho diskutovalo ohledne e-learningoveho reseni az se katedra matematiky nastvala a zavedla pro studenty reseni OpenSource Moodle, behem kratkeho obdobi byl zaveden a nyni jiz hojne vyuzivan (bohuzel stale v ramci katedry a ne celofakultne) ...
Ano, taky souhlasim. Centralni projekty vetsinou slouzi jen k rozkradeni prostredku nebo k jejich presunu z kapes danovych poplatniku jinam... Jake jsou napr. zavery ze zpronevery jedne miliardy korun v projektu INDOS? Vite o tom nekdo neco?
Predpokladam, ze si nyni firma zazada o dalsi prostredky a tento clanek slouzi pouze presne k tomuto...
Dobry den,
myslim ze v ramci korektnosti by tu melo zaznit ze pan Docekal je zamestnancem Autocontu Online, tento clanek je tedy v podstate PR textem. O projektu Indos si jiste kazdy udelal usudek sam....
...ale byl jste zamestnancem AutoCont Online, nepletu se? Psani clanku tedy neni uplne koser, zvlaste jestli jsou tam nejake ty lukrativni e-"konzultace".
Byl jsem zaměstnancem jak AutoContu, tak AutoCOnt OnLine, znamená to snad, že nikdy v životě již nesmím vzít název těchto firem do úst či umístit na papír?
Jinak žádně lukrativní ani nelukrativn "e-konzultace" nejsou.
Je mi vcelku jedno, zda je pan Dočekal jakkoliv svázán s Autocontem...
Nicméně by mě enormě zajímalo, proč se pod svůj názor nepodepíšete...
Popravdě řečeno mi to teď připadá, že se potřebujete jenom vyblinkat...
Víte ono by mělo smysl se asi zamyslet nad tím zda INDOŠ měl vůbec nějaký smysl. Samotný název napovídá INDOŠ - INternet DO Škol - jenže ve skutečnosti to je pár vyčůránků schovaných za kravatou, košilí a hezkými vizemi.
1/ Tak prvně INDOŠ je/byla nehorázná loby několika firem.
2/ Zaplatili jsme to ve finále my všichni z daní
3/ Znám lidi co do INDOŠe dodávali zařízení, znám i project managera INDOŠe a sami víte jak to skončilo - jeden velký disaster
4/ A když zajedete na několik škol - ostatně jak jsem to učinil sám - tak zjistíte že školy vyžebrali většinou na státu rozpočty na vlastní zasíťování a internet.
5/ A co INDOŠ - nechávají ho vyhnít a povětšinou jej označují za nefunkční, pomalé řešení a sami dost dobře nechápou proč jim na školu byl "vecpán".
Takže můj názor je ten - ať se pánové v košilkách seberou a jdou si krást někam jinam a tenhle píseček už nechají být.
Myslím tím úvodní přesměrování na www.classserver.cz.
Cožpak není v RFC2616 jasně napsáno, že v položce Location má být absolutní adresa - A né pouhé /default.aspx
A to už nehovořím o tom, že tamtéž doporučují uvést je tělo odpovědi.
Nebo to neví ani u Micrososftu, aby alespoň oni na české pitomce dohlédli?
toto neni problem Classserver.cz, ale problem Microsoft Sharepoint Services. Mimochodem proc pouzivaji bezplatnou verzi (jak je zmineno v clanku) u ktere by asi byly problemy s licencovanim (primo odpoved naseho licencniho poradce u Microsoftu) a ne Microsoft Sharepoint Cental Server, ktery je licencne i technicky lepe nastaven pro vyrobu takovehoto portalu?
Mne zase muj WWW-prohlizec hlasi na samotnem default.aspx chybu, ze (druhy) <input ... > se otevira pri uzavrenem <form>.
Koho je pro zmenu toto blbost?
Ja se nedovedu predstavit, ze bych byl kantorem nekde na skole a ted me nejaky mimoradne nadany student dusil na tom, zda najdu do pristi hodiny chybu na default.aspx . (A to by za to jeste nase skola musela nejakym "expertum" platit.)
Po ukončení vztahu s Autocontem se po více desítek pracovních dnů nepodařilo našemu poměrně znalému člověku zprovoznit síť ve školní učebně INDOŠ. Snad to byl nějaký záměr fy Autocont?
Na firmu Autocont si vždy dám velký pozor.
Když přihlédnu k ceně v začátcích:
Čím to, že nikdo si nesedne? b.
Tak to byla asi neznalost obsluhy nemyslite? Obecne dokumentace k reseni mela nalozena kazda skola pozehnane(alespon ta nase zaskatulkovana jako E). Naopak ja problem nemel. Vsechno jsem mnel rozplanovane a dle dokumentace jsem si vse pripravil. Predem jsem si vyzadal draft dokumentu od CTc k technickym podrobnostem o zajisteni konektivity. Navic v indosi aplikaci ASDW slo stahnout konfiguraci jednotlivych interfacu serveru, ktera taky mohla pomoci. V dokumentaci a na webu indose byla konfigurace portu switche.
Jako clovek z oboru vam rikam ze co se tyce site a nasledne zanechane konfigurace NIC NESTANDARTNIHO POUZITO NEBYLO. HW serveru-Compaq ProLiant se mi podarilo vsechen rozjet pod jednou linuxovou distribuci bez problemu a byly pripraveny i krizove scenare u ocekavanych kritickych fazi instalacniho procesu. Zadny vaznejsi problem se nestal(inu znackovy hardware z penez danovych poplatniku). Cisco Catalyst 2950 je taky dosti bezny managementovatelny switch a o vyborne podpore na webu cisca nemluve. Vse se dalo nastudovat.
Takze problem byl zrejme v onom znamem. Ono nic neni jen tak a vse chce dukladne promyslet a rozebrat si eventuelni problemy ktere mohou nastat pri implementaci noveho reseni. Zaklad byl v mem pripade rozjety tyz den a to jsem nijak nepospichal. Zbyle dny byly jen takove donastavovaci, doladovaci. Znovu rikam nic nestandartniho pouzito nebylo a v konfiguraci nebyly zadne umyslne prekazky. Nechci se nijak naparovat ale jak rikal einstein ,,Stesti preje pripravenym".
Možná byste mohl začít tím, že definujete pojem "poměrně znalý člověk". Nenapadá mě, co za problém v zasíťování jedné učebny se může řešit několk desítek pracovních dnů.