Ve škole (www.fmk.utb.cz) jsme před pár dny dělali malý průzkum tištěnými médii.
Já jsem zpracovával jedno číslo časopisu Instinkt (listopad 2004). Společenské časopisy vycházeli všechny podobně, tedy poměr reklamy a obsahu.
Instinkt
Počet stran:
-celkem 76 stran
-redakčních 64 stran
-inzertních 12 celostránkových reklam a 12 menších reklam
Členění redakčních stran:
-Zpravodajství žádné stránky
-Publicistika 42 stran a z toho na 6 stranách reklama
-Servis 1 strana a na ní 1 strana reklamy
-Zábava 17 stran a z toho na 4 stranách reklama
-Self Promo (redakční strany, obsah, obálka) 4 strany a na 1 straně vlastní reklama (soutěž)
Jo ale to jsi měl ještě všechny články přečíst a zjistit v kterých je skrytá reklama. Pokud článek není označen jako reklama, pak to ještě neznamená, že v něm není reklama. Specielně o takových časopisů, jako je instinkt. O hodnotě článků ani nemluvě, většinou neříkají nic nového a vše je psáno tzv. populárně. To znamená, že je to nafouknuto podobně jako články v blesku jen proto, aby to za každou cenu zaujalo.
Všechno je to brak a reklamy, raději čtu knihy.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).