Přesně tak. Když se zadaří, bude agentura dělit mezi média cca 12000 Kč. Jako vtip dobrý :)
Máte-li 20000 Kč, zapomeňte na agentury a nasypte to do Skliku (AdWords), případně si to tam nechte nasypat od někoho, kdo to umí (určitě si za to nenechá 40 % a pokud ano, utečte od něj co nejrychleji). Máte-li čas a chuť učit se nové věci, vemte část z těch 20000 Kč a zainvestujte do školení Sklik či školení adWords - to vám nikdo nevezme a investice se vám v budoucnu bohatě vrátí.
Jsem velmi rád, že článek vyšel a že "fušuje" reklamním agenturám do řemesla. Pracuji jako internet marketing manager jedné velké české firmy. Za svoje působení jsem musel jednat s tolika ignoranty, kteří evidentně rýžují na neznalosti podnikatelů o základech internetové reklamy, že už mi to leze krkem.
Jeden SEO expert mi například dokazoval své schopnosti tím, že dostal jakési stránky na první místo v Seznamu při hledání výrazu: "tělový olej a jak jej nejlépe vybrat". Ahahaha! Pak tady máme firmy, které se ohánějí certifikáty, a pak vám nabídnou kampaň, kterou by moje asistentka vymyslela na sedativech, a chtějí za ni kolem 80% provizi. Bez jakékoliv přidané hodnoty pro mě jako inzerenta!
Takže kvituji jakýkoliv pokus, jak dostat informace o internetové reklamě, PPC, SEO apod. k zadavatelům. Ze stejného důvodu vznikl i můj nový (zatím nedokončený) projekt Internetová reklama | visible.cz. (Projekt je neziskový.)
Článek ani já ani nikdo jiný neříká, že internetové reklamní a mediální agentury jsou zbytečné. Pokud chcete investovat do internetové reklamy, nechte si ji vést alespoň konzultantem. Ale nejdříve si o principech a rámcových cenách reklamy na internetu něco zjistěte, jinak uvěříte každému diletantovi.