Vlákno názorů k článku Internetové aukce, zadní vrátka standardní e-komerce od anonym - Na internetovém tržišti tak musí být zákazník neustále...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 6. 2010 11:14

    anonymní
    Na internetovém tržišti tak musí být zákazník neustále ve stavu vysoké ostražitosti, používat svůj veškerý fištrón a ještě držet ruku na kapse s peněženkou – to ve svém oblíbeném obchodě, kde jej prodavač zná jménem, nemusí. Pro internetová tržiště, dříve aukční servery, tedy existují velké možnosti právě tak jako limity růstu.

    U eBay je toto nesmysl, nekupujete-li opravdu něco hodně drahého. U plateb Paypalem existuje ochrana kupujícího a ta je propracována celkem k dokonalosti. Na vlastní kůži jsem si to několikrát ověřil. Ať jako podvedený, kdy jsem od eBaye dostal peníze komplet zpět nebo při problémech s dodávkou zboží, kdy jsem eBayi ohlásil, že jsem zboží nedostal a obchodník promptně vrátil peníze, přestože, jak se poté ukázalo, zboží poslal a za zdržení mohla pošta (a já mu to samozřejmě poté zaplatil ještě jednou).
    A pokud si člověk vybere prodávajícího, co má několik set referencí a kvalitu nad 99%, pak musí svůj fištrón používat akorát na to, aby koupil kvalitní předmět, protože z popisu aukce ne vždy poznáte, jak velký to je šmejd a rozptyl cen je takový, že se klidně může stát, že úplně ten samý šmejd koupíte jinde za dvojnásobek a vaše iluze o to, že jste zaplatili víc a dostanete tudíž lepší zboží, je v pytli.

    Nicméně i zde pomáhá reputační systém. Kouknete se, komu prodejce prodal podobný předmět před vámi, napíšete mu a tak v 70% případů dostanete i odpověď, což vám v klasickém obchodě opravdu nehrozí.
  • 30. 6. 2010 13:17

    Flasi (neregistrovaný)
    No pokud se to neměnilo, tak ochrana kupujícího na Ebayi je v kostce tato:
    Kupující nahlásí, že nedostal nic - cenu zboží uhrazenou přes paypal dostane zpět od Ebay zpět, aniž by se vyšetřovalo, jestli skutečně, něco dostal, nebo ne.
    Kupující nahlásí, že dostal balíček, který zboží neobsahoval, nebo obsahoval jiné, zboží, nebo vadné zboží - Ebay se pokusí zprostředkovat dohodu s prodejcem, ale vůbec není jisté (a ani pravděpodobné), že kupující dostane od Ebaye své peníze zpět.

    Nepřipadá mi to dokonalé ani z jedné strany.
  • 30. 6. 2010 13:49

    anonymní
    Tak nevím, nakolik s tím máte osobní zkušenost, ale zrovna druhý případ (kupující nahlásí, že zboží neodpovídá popisu) jsem teď absolvoval a peníze vrací eBay na základě potvrzení, že jsem zboží odeslal prodávajícímu zpět.

    Plus prodávající má u eBaye vroubek a pokud jich má víc, eBay mu dá varování, případně s ním ukončí spolupráci. Přesto, že eBay přijde o provize z aukcí takového prodejce, jim to stojí za to, že mají kultivované obchodní prostředí. Protože i díky tomu se nebojím na eBay nakupovat a utrácím tam bez problémů tisíce USD.

    Nepochybuji o tom, že by nějaký vykuk mohl zkoušet toho benevolentního a pro koncové zákazníky velmi vstřícného přístupu k reklamacím zneužívat, ale věřím, že po pár případech by si na něj v eBayi dali pozor, přece jen pokud mají ostatní na svých sto nákupech problém jednou a jiný na deseti nákupech osmkrát, tak to asi trochu smrdí, že.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).