Kvalitní eshopy rozhodně nezahynou. Když chci nakoupit, tak nakupuju. Nepotřebuju se s někým vykecávat nebo číst nedůvěryhodné recenze, navíc chci vědět jasnou cenu bez smlouvání.
Aukce - ano, ale jenom na něco. Prodávat nové zboží formou 'aukce' je blbost. I na eBay to nejsou 'aukce', ale prostě se na zboží nasadí nějaká hodně akční cena a za tu se to pak prodá. Aukce je vzájemné přihazování, a to při takovém nákupu neprobíhá. Navíc je otázkou jestli na nákup prostřednictvím aukce platí stejné zákonné podmínky jako při nákupu v seriozním eshopu.
Sociální weby o nakupování - v českém podání nic takového neexistuje. Je zde jenom pár webů které by se tak chtěly takhle tvářit, ale v podstatě jde jen o kombinace MFA webů nebo webů které žijí z placených registrací od obchodníků. Žádná přidaná hodnota pro klienty tam není, spíš naopak. Stačí se jenom zeptat na Google na recenzi nějakého zboží a ve výsledcích vypadnou jen Heuréky a podobné weby, kde je jen uvedeno že na dané zboží XYZ žádná recenze neexistuje. Reálné recenze zboží pak aby člověk pohledal :-(
Heuréku doporučuju nahlásit práskacím Google formulářem. Jen zaplevelují výsledky vyhledávání s nulovým přínosem pro uživatele vyhledávače.
Čím víc lidí to nahlásí, tím dřív je Google zabanuje :)
Je to jen otázka času, lidi ještě nejsou zvyklí kvalitní recenze na produkty psát, častečně proto, že není kam je psát. Ale celkově názory uživatelů na jednom místě bych uvítal, je to ale ještě na delší trať.
Každopádně jsem článek pochopil spíš tak, že shopy musí s těmito možnostmi počítat jako zdrojem svých zákazníků, jinak přijdou o velkou část potenciálních klientů (tak beru to zahynou).
No ono je to hlavně o tom, že když vám google nahoru hodí web bez recenze, tak to většinou znamená, že těžko lze nějakou jinou recenzi vůbec najít. Kdyby o tom produktu už psal někdo něco jinde, např. na blogu, určitě by to bylo první, ale když je těch recenzí na některé produkty málo, nelze se čemu divit.
Kéž by to byla pravda... Ale trošku zmáknuté SEO stačí k tomu, aby heuréka a spol byly na začátku, pak tam budou shopy s textem typu 'na XXX zatím nebyla žádná recenze' a až na konci obyčejné blogy...
No pro mě osobně je důležitější jedna recenze zboží na blogu, než deset pidirecenzí na heuréce - u kterých vůbec nevím nakolik můžou být důvěryhodné.
Ale díky heurékám a podobným 'skvělým a moderním' systémům je čím dál tím těžší něco podobného najít. :-(