Mediálky jsou upřímně řečeno v reklamě na internetu úplně zbytečným článkem. Nerozumějí tomu příliš a jen si inkasují provize. Leckdy se setkávám s tím, že zadavateli zajistí kampaň, která stojí x stovek tisíc a je absolutně neefektivní. Je to na delší debatu, ale mediálky jsou fakt zbytečný a jen kazí trh. Na druhou stranu chápu, že třeba velké firmy, které mají reklamu jinde za miliony a taky efektivitu nezjistí, tak je pár set tisíc na internetu nezabije. Přijde mi, že se pořád zapomíná na to, že internet má kouzlo v tom, že tu efektivitu a dokonce i obraty můžeme změřit a navíc ještě velmi rychle.
Kdyz uz se tady diskutuje o medialkach a velkych klientech tak mi prosimte porad, jak zmerit obraty (a tim padem skutecnou efektivitu kampane) u takovych zadavatelu jako jsou napr. ET, CTc, T-Mobile....Vetsina kampani probiha (mimo Internet) i v jinych mediich. Takze jediny zpusob jak zmerit narust prodeje (berme v potaz produktovou kampan) je nejaky dotaznik, ktery budou koncovym zakaznikum cpat na pobockach. V lepsim pripade se jich muzou pouze zeptat. Coz imho nema uplne dostatecnou vypovidaci hodnotu. Takze jak jste to mysleli??
vůbec bych nerekl, ze medialky jsou zbytecne. to by kazda vetsi spolecnost musela mit marketingovy personal minimalne o 10 lidech, aby v ni byli obsazeni specialiste na konkretni obory, internet-outdoor, tv, rozhlas, indoor, directmail apod... pokud se tento pocet redukuje na prumerne 2-4 osoby,ktere kampane zadavaji medialkam, urcite je to pro ne vyhodnejsi. to, jak kvalitni medialky si vybiraji je samozrejme vec jina (je hodne spatnych, ale i dobrych). vzhledem, k faktu, ze medialky nespolupracuji zpravidla jen s 1 spolecnpsti, dokazi vzhledem k mnozstvi zakazek u konkretnich medii vyjednat mnohem lepsi ceny nez primy klient. takze pro klienta je to vzdy uspora. jejich 15% provizi stejne plati medium...o coz vam jde asi nejvic:)