Hlavní navigace

Názor k článku Ivo Lukačovič: Seznam mediální trh nedeformuje od anonym - MP jsem dělal a ještě dělám. Po více...

  • 8. 3. 2007 21:02

    anonymní
    MP jsem dělal a ještě dělám. Po více než 3,5 letech práce mi byla nabídnuta smlouva na dobu určitou na půl roku. S tím, že je ve smlouvě řada sankcí a i kdybych měl uhrazenou produkci třeba 700.000,- za měsíc, tak mi mohl Seznam dát jen základ 12.000,- hrubého.
    O změně na práce na HPP jsem se dozvěděl kolem 20.12.2006 na prezentaci, kde mě a mé kolegy nový ředitel víceméně jen urážel. Nepracujete dobře, děláte to jen na půl úvazku, děláte to špatně atd... Obhajoval převod sítě na HPP a nedokázal obhájit ani základní argumenty, které jsme vznášeli proti změně. Na žádost o ekonomické ukazatele výhodnosti této změny nereagoval. Vlastně nám jen oznámil rozhodnutí o převodu. Poctivě si ale zapisoval lidi, kteří vznášeli námitky.
    Po dobu tří let jsem byl v první 50 obchodníků obchodní sítě. Nikde ani jedno poděkování za odvedenou práci. Školeních od Seznamu bylo za celou dobu do 10 a to ještě hodně přeháním. Na kvalitu sítě management nikdy nedbal.
    Emaily jsme měli všichni na freemailu a jednoduchou úpravou to vypadalo na @obchod.seznam.cz. Když byly před několika měsíci problémy s maily, tak na centrále nikoho nezajímalo, že nám nechodí obchodní maily. Bylo jim to jedno. Vysvětlujte pak klientovi, proč Vám nechodí email, protože je to vlastně freemail.:-)
    Po většinu doby jsme byli lidem z centrály pracujícím na HPP na obtíž. Vadilo jim, že vyděláváme hodně peněz. Ano vydělávali jsme je a vyděláváme je. Kdo pamatuje začátky, tak si také ale pamatuje, že jsme v práci seděli někdy do 22:00 a někdy i déle. To ale nikoho nezajímá. Závist je přednější. Hodně lidí z centrály si radostně oddychlo, že končíme a ti "hloupí MPíci" konečně zmizí.
    Mám teď čas do konce května, kdy spolupráce se Seznamem jako OSVČ končí, abych si vytvořil a zajel novou práci. Nebojím se toho. Myslím, že pracovat umím a uživím se i jinde.
    Na Seznamu jsem ale nechal trochu i srdce a je mi smutno z toho, jak si Seznam vůbec neváží lidí, kteří pro něj tolik odvedli. Stovky schůzek, stovky miliónů produkce, přes 50 000 klientů. A co z toho?
    Jen urážky, neúcta a přemýšlení, jak s náma nejlépe "vyjebat". Prostě jsme jen pěchota, jak o nás rád říkával IL a pěchota se může holt někdy zradit a obětovat. Přesně tak si teď připadám.
    Ze Seznamu odchází přes 100 zkušených obchodníků a tím vznikla v ČR pro Seznam mnohem větší konkurence než je Google. Vznikla skupina aktivních, pracovitých, zkušených a trochu i "naštvaných" lidí, kteří se budou chít i nadále na internetu uživit. Tito lidé vědí, co dělat a to znamená kolem 500.000,- produkce měsíčně (za kus). Odkud pak se ty korunky asi vezmou? Potečou všechny do Seznamu jako doposud?
    Asi ne.
    Všichni lidé v síti prokázali svoji schopnost prodávat v lednu letošního roku. Byl to prý nejúspěšnější měsíc na prodej do Firem. Bohužel byl tento zvýšený prodej motivován heslem "prodat co nejvíce ještě než nás vyhodí".
    Dovedete si představit, že si to nový ředitel prezentuje jako jeho manažerský úspěch? Jeho úspěch bude měřitelný v červnu letošního roku, kdy zůstane jen nová síť. Už teď je ale jisté, že to úspěch nebude a přijde asi produkční propad. Seznam teď čeká těžký rok a může se jen modlit, aby Google neudělal firemní katalog a nestáhl si zkušené obchodníky, které Seznam velice neuvážlivě propustil. Většina věci, které IL zmínil jako důvody změny sítě, se daly udělat i za dřívějšího stavu. Za každé školení bychom byli jen rádi a každá změna, která by vedla ke zlepšení firemní kultury by se také ujala. Problém je, že s tím měl přijít management.
    Seznam je Ivova firma a má plné právo si s ní udělat, co chce. Může se přitom ale chovat alespoň jako člověk a říct "Děkuji za Vaši práci, odejdětě." Rozhodně by to bylo lepší, než posílat Třísku, který ještě v roce 2005 nevěděl, že Seznam existuje.