Vlákno názorů k článku Jak funguje e-účet? od Pluton - Jestli se nepletu, tak vysledkem te debaty byl...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 12. 2002 18:21

    Pluton (neregistrovaný)
    Jestli se nepletu, tak vysledkem te debaty byl prave zaver ze zpusob uctovani ktery dela telekom je nesmyslny a bylo by dobre s tim neco delat ;-)

    Jinak pokud to zjednodusim - kazdy musi vydavat ucet tak, aby byla mozna zpetna kontrola spravnosti vypoctu placene sumy. To u telekomu neni. Tam se proste musite spolehnout na to ze to je jak telekom rekne (pokud si teda nepriplatite za poradnou uctenku). Jakykoliv jabka si muzete prevazit, spotrebu elektriky nebo vody mate u spotrebitele, muzete si delat libovolne grafy. Jak rikam - jedine telekom ma ze zahadnych duvodu povoleno uctovat nekontrolovatelnym zpusobem.
  • 20. 12. 2002 21:34

    W. K (neregistrovaný)
    Jak jsem psal, mesic zpet byla debata na 20 reply ktera do detailu jak spravne jisti jogurt a urcite tam najdete vice prirovnani. I kdyz nevim co myslite ze jablka a kotlety se daji zvazit najednou. Ohneda me zvlaste vazili zbozi ktere bylo takrka stejne (nejaky suseny bobule) a melo stejnou cenu. Zrejne kvuli informacnimu systemu skladu.
  • 20. 12. 2002 14:44

    Daniel Peder (neregistrovaný)
    ale p.r.o.s.i.m.v.a.s :))

    jabka nebo kotlety si muzete zvazit najednou a je to. TO byste mohl srvonavat jedine kdyby TELECOM mel jediny tarif napr. s jednotnym minutovym zpoplatnenim 24hodin 7dni v tydnu lokalne, mezimestky i mezistatne. Pak byste si mohl k telefonu poridit stopky a presne sledovat kolik jste utratil. JENZE TAK TO NENI. Telecom vam prodava temer kazdy hovor zvlast a za jinou cenu podle toho v kolik volate, kam volate atd... Takze detailni rozpis je zcela na miste a uplne souhlasim s tim, ze jeho neposkytnuti pripadne zpoplatnovani je srovnatelne s tim, kdyby po vas v hypermarketu chteli navic priplatek za uctenku za nakup.
  • 20. 12. 2002 6:25

    Jaromír Suchý (neregistrovaný)
    S těmi účty je to velice zajímavý námět k přemýšlení. Účet od Telecomu (ten papírový bez detailního rozpisu) je zatím relativně zdarma, ale jsou jiné účty (sporožiro či všechny banky), které si za to nechají pěkně platit. Předpokládám sice, že kdyby se s nimi někdo soudil, že chce dostat účet zdarma, a vyhrál by, vyřeší to banky nejspíš tak, že si všechny zvednou paušální (měsíční) poplatky alespoň o dvojnásobek toho stávajícího poplatku za výpis, a ještě na tom vydělají.
  • 20. 12. 2002 0:31

    hujer (neregistrovaný)
    S timto naprosto souhlasim. Ale nadavat na toto, stejne jako na nechutne drahe hov(n)ory, pripojeni k internetu apod., je imho naprosto zbytecne. Vzdyt Telecom je statni podnik! A vy od nej zadate dodrzovani zakonu a nejen to, jeste po nem chcete fer jednani se zakaznikem?!? Kde zijete???
  • 20. 12. 2002 0:28

    W. K (neregistrovaný)
    O tom se nema smysl bavit, cca mesic az dva zpet byla na toto tema debata na 20 reply. Napriklad tam byl nazor, ze mam na obalu napsano Jablka GOLD, 1,3 kg, 47 Kc. A ne jablko c.1 3,60,- Kc, jablko c.2 2,70 Kc. Pripadne kotleta balena - vakuovana, 56 Kc, a ne prvni kolteta 18,60 Kc, druha kotleta...apod. <br>
    Taky by me mohlo napadnout ze "uplne bezne, nutne a vymahatelne" je ucet za proud s grafem v realnem case. Toleruji papirovou rolicku nebo digitalni graf v excelu.
  • 19. 12. 2002 20:08

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    vy máte nyní možnost nechávat si zdarma poslat položkový, tedy detailní účet? Já vidím že pro některé tarify to nejde vůbec a pro jiné za min. padesát korun a tuším něco za každou lajnu.
    Opravdu si myslíte, že vám můžou v zelenině či samoobsluze napsat místo padesáti řádků prostě ---jídlo---520 Kč---? Jestli ano, tak já změním naší pokladu.
  • 19. 12. 2002 19:18

    W. K (neregistrovaný)
    Tomu moc nerozumim. Vy mate moznost nyni nechavat si posilat ucet zdarma. Co jako budete u soudu vysvetlovat??? Ze jste si dobrovolne vybral posilani za penize? To bude trvat asi tak dve sekundy, zaplatite stani a pujdete domu.
  • 19. 12. 2002 19:08

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    ještě abych doplnil zákonné normy

    Zákon č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele:
    § 16
    (1) Na žádost spotřebitele je prodávající povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak,12a)

    zvláštní předpis:
    Zákon 356/1999 Sb.
    (12) Podnikatel je povinen vydávat doklady o prodeji zboží a o poskytnutí služby, není-li dále stanoveno jinak. Na dokladu musí být uvedeno označení podnikatele obchodním jménem a identifikačním číslem, datum prodeje zboží nebo poskytnutí služby, druh zboží nebo služby a cena, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak. Nepřesahuje-li účtovaná cena částku 20 Kč a při prodeji cenin, jízdenek hromadné dopravy, telefonních karet, denního a periodického tisku, zboží prodávaného prostřednictvím prodejních automatů a zboží souvisejícího s poskytováním doplňkových služeb v prostředcích železniční, autobusové, letecké a vodní dopravy, je podnikatel povinen doklad vydat pouze na žádost zákazníka, nestanoví-li zvláštní právní předpis jinak. Kopie dokladů je podnikatel povinen uschovávat po dobu 3 let ode dne jejich vydání, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.

    Žádnou výjimku, která by zprošťovala Telecom této povinnosti jsem nenašel.
  • 19. 12. 2002 18:49

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    no je tu teoreticky nefixní náklad a to je hardware, který se musí upgradovat skokově. Jenže e-účet jistě není služba, do které by se člověk podíval více než jednou krát za měsíc, zejména kdyby umožnili posílání na e-mail. A těch lidí by nebylo zas takové kvantum, možná nějaký boom na začátku, spíš si ale myslím, že by na to lidé přicházeli pozvolna.
    Jenže Telecom a Česká Pošta jsou tak stejné monopolní molochy, že si chtějí nahrávat, navíc si samozřejmě Telecom na tom dělá marži, protože má slevu jak prase a přesto účtuje jako by to posílala sekretářka a olizovala obálky.
    Mimochodem, podle mě je vůbec posílání faktury či účtu za úplatu nezákonné - podle zákona MUSÍ být účet a faktura vždy zdarma. Navíc musí každý zákazník dostat na požádání účet zdarma, ba dokonce by jej měli vždy zdarma dát ať jej zákazník chce či ne. Vždyť mezi vztahem Telecom/zákazník a potraviny/zákazník není naprosto žádný rozdíl!!!
    Je někdo ještě u Telecomu a chtělo by se mu je zažalovat? Třeba by museli vrátit prachy za posílání za posledních deset let!
  • 19. 12. 2002 18:40

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Kdyz ten gigabit budes mit Praha - Brno a na obou koncich budes mit CISCO 12416 GSR, bude to trosku drazsi :-) Tim nerikam, ze to tak nekdo ma udelane :-)
  • 19. 12. 2002 15:54

    Root (neregistrovaný)
    Ale blbost. Na prenos dat ma CT pouze fixni naklady nezavisle na tom, jestli tam neco tece nebo ne. Specialne na gigabitu do NIXu naklady na mnozstvi prenesenych dat nemuze u teto sluzby nikdy presahnout na jednohu 0,10 Kc a to i v pripade, ze by vzali sve fixni naklady na NIX a vydelili je mnozstvim prenesenych dat a tak ziskali nejaka hausnumera.
  • 19. 12. 2002 15:09

    Daniel Peder (neregistrovaný)
    to je mozna jeden z duvodu proc je detailni a elektronicky vypis zpoplatnen - aby to odradilo lidi od moznosti kontroly. Ty drobne kradeze asi zatim vynaseji vice nez by prinesly uspory za papir.

    Avsak, pozor oni sjou taky uspory a uspory ... kdyz budu predpokladat, ze do elektronicke verze zacnou kvanta lidi chodit nekolikrat mesicne, tak tak prenos dat na jednoho cloveka by mozna taky ty dve-tri kacky udelal.
  • 19. 12. 2002 13:54

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    BTW Sakra Lupo, tento tyden jsi uz 3x ztratila moje cookie nebo pres co to ovladas!!!

    Ale k veci...

    Ten 1s hovor neni nelogicnost, to je empiricka zkusenost a uprimne receno u komercnich i rezedencnich zakazniku, kteri si nechali udelat podrobny vypis (a kazdemu doporucuji to apson 1x zkusit) a opravdu ho radne prostudovali objevili takovych 1-3s hovoru kolem 6-10 za mesic!!!!

    Vas pripad, kdy jste zacal 2 hovory ve stejny okamzik povazuji za jasny dukaz, ze to co jsem jiz nekolikrat psal a co mi skoro nikdo neveri se skutecne naprosto normalne deje a pri poctu zakazniku, ktery CTc ma je ta suma mesicne neopravnene vybranych hovoru dost... - vemte si to jinak - 1. minuta stoji rekneme 2Kc. Na vypisu se naslo vzdy minimalne 5 takovych hovoru - to mate 10 (!!!) Kc ze zakaznika... Stanic mame zhruba 4mil... pokud se to deje 1% zakazniku, pak je to 400 tisic - nevim jak je velke % zakazniku, kterym se to deje, ani nevim kolik tech hovoru muze byt mesicne - v mnou zaznamenanych (a nakonec CTc uznanych reklamacne po X mesicich) pripadech to bylo vzdy minimalne 5, ale vyskytly se i pripady nekolika desitek.

    Bohuzel cesky clovik je tvor nesmirne shnily, radsi si necha neskutecne srat na hlavu nez by hnul prdeli. Spousta znamych si stezovala, ze nejak podezrele ten mesic je drahy apod. - lidi ktere jsem dokopal zajit si jednou pro ten podrobny vypis a dokazat tyto nehoraznosti (a ze to nekdy byly (pri udajnych telefonech napr. na mobily) sumy ne par kacek, jak je zde), to je temer nadlidsky pocin...

  • 19. 12. 2002 13:30

    SNAP (neregistrovaný)
    Jo SPT je furt tak chytry ve sve politice a dela si prd z nas obcanu. Kazdopadne hodne zamestnancu SPT pochopi, ze by se konecne meli chovat slusne ke svym zakaznikum viz. Klima dostal kopacky, dale pry poleti cele predstavenstvo a dozorcni rada - predpovidam taky spatne vanoce a neprospane noci pro radu SPTlekomackych zamestancu......

    SNAP


  • 19. 12. 2002 12:51

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Taky jsem o te sluzbe zauvazoval - ale kdyz jsem zjistil, ze za prostou vymenu papiroveho vypisu za elektronicky (sumarni) nedostanu naprosto nic (pricemz tvrdim, ze tato zmena je predevsim v zajmu SPT, ktery tim usetri), dospel jsem k zaveru, ze SPT vlastne o prechod na elektronickou komunikaci nestoji a ja se mu tedy vnucovat nebudu. Az SPT dojde k zaveru, ze opravdu chce omezit naklady a omezit papirovani a postovne, jiste mi dokaze nabidnout nejakou pobidku, kterou me k prechodu na elektronicky styk bude motivovat. Zatim ale nevidim nizadny duvod, proc SPT setrit naklady - nejsem jeho akcionar.
  • 19. 12. 2002 9:24

    Yenya (neregistrovaný)
    Prijde mi to trochu drahe vzhledem k tomu, ze ta data CTc stejne sbira. To jako mam platit (oproti stavajicimu stavu) 45 Kc vypalne, ze ktereho se pak pokryji moje reklamace nesrovnalosti, ktere ve vypisu objevim?

    Zpristupneni kompletniho polozkoveho uctu aspon v elektronicke podobe by melo byt samozrejmosti, nikoliv nadstandardni sluzbou.

    -Yenya

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).