Nelibí se mi, jak IT komunita jednohlasně opěvuje mojeID, aniž by se kriticky zeptala A) Kolik to stálo? B) K čemu je to dobré.
Ad A) Stálo to přebytek rozpočtu CZ.NIC. Neziskovka z definice nesmí vytvořit zisk, přičemž CZ.NIC s tím má odjakživa problém. Nic proti této snaze, ovšem nemohu za tím nevidět základní účel - utratit za něco rozpočtový přebytek.
Ad B) CZ.NIC tímto naráží na uzavřený kruh jakékoliv sociální sítě: Pokud nemám uživatele, nemám ani podporu. Mám-li se jako provozovatel rozhodnout implementovat podporu nějakého přihlašování, použiju dnes Facebook connect, případně možná ještě Google ID. Nic jiného mi za tu podporu prostě nestojí a skutečně si nemyslím, že mojeID bude mít sílu to jakkoliv změnit.
A kolik najdete aplikací, kde ji potřebujete? E-shopy? Co když chci zboží zaslat jinam?
Mimochodem účtů na mojeId si můžete vytvořit také kolik chcete. Jenom k tomu narozdíl od Google potřebujete navíc novou sim kartu.
S tím se mimochodem pojí také desítky problémů (změna čísla, převod čísla na někoho jiného /firemní mobily/, cizí státní příslušníci), které pochybuji, že mojeID vůbec řeší..