Ono je dosť podstatný rozdiel pri platbe DEBETNOU kartou vydanou k účtu, alebo platbou KREDITNOU KARTOU. Naštudujte si rozdiel medzi týmito kartami.... Niektoré banky možno umožňujú nastaviť autorizáciu platby cez SMS aj pri KREDITNÝCH kartách, ale nie je to pravidlo a ani povinnosť.
Ono je dosť podstatný rozdiel pri platbe DEBETNOU kartou vydanou k účtu, alebo platbou KREDITNOU KARTOU. Naštudujte si rozdiel medzio týmito kartami.... Niektoré banky možno umožňujú nastaviť autorizáciu platby cez SMS aj pri KREDITNÝCH kartách, ale nie je to pravidlo a ani povinnosť.
Typický príklad je Microsoft, alebo Google. Po prvom zadaní platobnej karty do Microsoftu to chce číslo karty, platnosť a CVV, následne je možné platiť bez ďalších potvrdení (zobrazí sa len posledné štvorčíslie karty, ktoré sa potvrdí a platba prebehne). každý kto kupuje software na XBOX si to môže overiť..... V Play Google je to obdobné, aj keď tam sa dá nastaviť potvrdenie platby cez SMS.
Nemáte pravdu. Vy jste prostě u objednávky předplatného autorizoval pravidelnou měsíční platbu. Tečka. Stejným způsobem funguje předplatné Office 365, služeb jako Voyo, předplatného časopisu v iStore, atd. atd. Ale od začátku je ta platba takto definovaná a v průběhu doby nemůže nastat, že by se vyměnily strany obchodu.
Peníze furt inkasuje stejný obchodík. A služba je poskytována stále stejnému kupujícímu. Ať už o opakovanou službu na začátku stál, nebo ne. Platbu může zrušit a nadávat si může maximálně sám sobě.
Pokud ale dojdete zaplatit do Alzy na nákup kupříkladu pevného disku, tak při příštím nákupu, který by za vás chtěl realizovat podvodník a vyzvednout si nákup nakoupený pod vaším účtem, tak k uložené platební kartě realizuje samostatnou novou platební operaci a banka bude ověřovat platbu pomocí 3D secure SMSky.
Čili, problém fakt neexistuje.
To se právě pletete. Registrace vyžadovala jméno a email. Mají tam měsíc za 1 kč, každý další za 299. Nikde žádný checkbox, který by mi dával na výběr, zda chci obnovovat předplatné pravidelně. Jen je tam napsáno: "s možností automatického prodloužení". Tedy objednal jsem měsíc za 1kč, po přesměrování na platební bránu jsem zadal a autorizoval platbu kartou na 1kč a tím jsem to považoval za skončené. Autorizoval jsem jednu platbu na platební bráně na 1 kč. Jenže ouha, po měsíci se mi stáhla platba na 299 kč, bez jakéhokoliv upozornění nebo autorizační SMS, a o tom je tahle diskuze.
A to, že to mají napsané někde ve VOP, se kterými jsem kvůli objednávce musel souhlasit, považuji za naprostou sfiňárnu. Ale to je jiná pohádka.
Mne sa také niečo stalo u veľkej spoločnosti v USA, ale týkalo sa to CVV.
Pri prvej platbe si ho pýtali, ale pri ďalších periodických platbách už nie, a to bez ohľadu na rozsah doobjednaných služieb.
Tu je zaujímavé video, i keď už trochu staré.
Podvody s platebními kartami: exkurze po světě internetové mafie. - https://vimeo.com/8869477
Vždyť právě jen potvrzuji to, že když jednou kartu autorizuji (a příjde mi autorizační SMS), obchodník na ní následně může dělat srážky a žádná další SMS už nepříjde. To byl smysl mého příspěvku.
V mém případě to byla platba přes platební bránu. Předpokládám, že pokud číslo zadám přímo obchodníkovi do jeho systému, bude to stejné, při první platbě autorizace (SMS), při následné u stejného obchodníka již nikoliv.
Ne, ta SMS samozřejmě nechodí.
Zrovna včera jsem to řešil se svojí bankou a u předplatného na IHNED.cz. CHtěl jsem zaplatit kvůli jednomu článku 1 měsíc předplatného, údaje karty jsem nikam do profilu nevyplňoval, pouze při zadání jednorázově do platební brány. Jaké bylo mé překvapení, když se mi další měsíc samo strhlo předplatné. Podle banky je to OK, autorizace karty proběhla už při tom prvním zadání do platební brány a i když jsem nikam jinam č. karty neukládal, stejně mi obchodník částku strhnul a to bez jakékoliv bezpečnostní SMS. A dle banky je to běžný postup.
A ano, taky jsem to vydýchával dlouho, protože mně nenapadlo, že něco takového je možné.
Realita je někde jinde, realita totiž nevyužívá všech možností. Pokud ztráty z této možnosti jsou přijatelné, tak je lepší zabezpečení plýtvání omezenými zdroji a o tom, co je ještě přijatelné rozhoduje trh, nikoliv předběžná opatrnost, která je přímou cestou k neefektivitě.
Text především demonstruje slabiny v zabezpečení. A vámi zmiňovaná omezen zmiňuje - včetně toho, že ne každý e-shop číslo karty ukládá. I tak lze ale získané údaje zneužít.
Ten článek je docela slátanina. Předvádí postup na příkladu Alzy kde se ukládá číslo karty. Jaká je pravděpodobnost že na stejné wifi natrefím na někoho kdo má takhle kartu uloženou? Kolik lidí to tak používá? 1 procento? 1 promile?
A závěr že shop co nemá zelený zámeček je nebezpečný už je úplná spekulace. Kolik e-shopů ukládá karty k dalšímu použití?
Soukupe! Je to trapná reklama na prodej SSL certifikátů a ne solidní článek! Styď se! FUJ!