OSS je i pro WIN. Ale hlavně jsem chtěl poznamenat, že takový idiot jako ty by měl přispívat spíše na root.cz, tam hezky zapadneš. Jinak dělat soft na platvormu, kterou používá 4% lidí, tak jsem si jistý, že tu tvojí naprogramovanou srágoru využíje tak 0,5% uživatelů max.
Ale to ja prece vim:-) Snazil jsem se jen metodou zvidavych otazek ukazat zdejsim pobitvegeneralum, ze svet kolem nich je slozitejsi a lide od ZZ nejsou tak blbi, jak si mysli.
Místo té pulzní regulace tam totiž spíš měly být asynchronní motory. HDV s pulzní regulací tady jezdí už od 70. let (střídavé žehličky). Ale ani u Pendolina se nakonec nastavení KO neupravovalo, jen se našla alternativní cesta, jak je tam pusit i při vyšším rušení. Nicméně toto stejně se zmizeními souvislost nemá.
Ke ztrátě šuntu docházelo i na RZZ, jenže to narozdíl od ESY nemá log, takže se to vždy ututlalo.
Jo, na ten zmizelej vlak v Hodonine jsem daval link. Kupodivu opet ESA a tentokrat se nikde nepiskovala. Mam dojem, ze cely tenhle system od AZD bude peknej smejd.
Se zavedením vozidel s pulsní regulací a elektronických stavědel se tyto parametry několikrát měnily, protože šetřit se musí, ať to stojí, co to stojí a ejhle, výsledky se rychle dostavily.
Nemenilo se to hlavne kvuli tem pripitomelejm Pendolinum? Jinak samozrejme souhlas.
Záleží na tom, jaké ZZ v té stanici je. Elektromechanika a elektrodynamika (to druhé už je v podstatě muzeální záležitost), obsazení kolejí nehlídají a obsluhující zaměstnanec je před stavěním vlakové cesty povinen zkontrolovat volnost koleje vizuálně. Releová zab. zař. volnost kolejí hlídají a na obsazenou kolej nedovolí postavit vlakovou cestu, nanejvýš posun. Elektronická stavědla by měla dělat totéž, ale jaksi se nedaří. Ve skutečnosti je to dost složitá záležitost, navíc provázaná zcela specifickou signalizací jízdních podmínek a spoustou různých předpisů. Spokojte se s tím, že dělat zabezpečovačinu je mnohem složitější, než programovat a jezdit s vlakem je o něčem úplně jiném, než řízení auta, nebo tramvaje.
Hezký nápad, ale bohužel nerealizovatelný. Až budete o železničním provozu po několikaleté praxi něco vědět, pochopíte to sám. Na zjištění, kde se vlak, nebo jeho části nacházejí jsou dva použitelné recepty: Kolejové obvody (lepší varianta, víc toho umí) a počítače náprav. (Používají se hlavně na Slovensku). Vtip je v tom, že kolejové obvody musí mít určité parametry, aby byly spolehlivé. Se zavedením vozidel s pulsní regulací a elektronických stavědel se tyto parametry několikrát měnily, protože šetřit se musí, ať to stojí, co to stojí a ejhle, výsledky se rychle dostavily. Zabezpečovací zařízení musí být konstruováno tak, aby všechno, co není výslovně povoleno, bylo zakázáno a v případě kolizní situace musí reagovat tak, aby byla v maximální míře zachována bezpečnost provozu. Releovým HW se toho dosáhnout dá a snadno. Jenže ne každý umí s releovou logikou pracovat.
V AŽD, specielně ve vývoji, dělají hlavně blbečkové. Kdysi jsem si s nimi užil své. Navrhli zmetek, který evidentně nefungoval, připomínky nerespektovali, návrhy na změnu odmítli, jako drahé a neopodstatněné, nechali vyrobit prototyp, nasadili ho do provozu a po dvou měsících stálých průserů s ostudou odvezli. A tento postup opakovali během těch 15 let, co jsem měl s touto firmou cosi společného (tenkrát se jí říkalo Armáda Žebráků a Darebáků), několikrát. BTW, dnes opět zmizel vlak, pro změnu v Hodoníně. Ten Copperfield je opravdu na roztrhání.
Vite, pokud nejste schopen dat technice najevo, co na tech kolejich budete s vlakama pachat, tak mate opravdu "neresitelny" problem. Napr. moznost zadat do systemu pri staveni vlakove cesty, ze i po odjezdu vlaku zustane dana kolej obsazena (posun, rozdeleni vlaku atd.) je naprosto trivialni reseni.
OK. Vlak rozpojite, jedna jeho cast odjizdi, dojde k selhani KO a opet vam vlak zmizi, byt dle logiky zarizeni se presunul. Jak osetrit tohle?
Nebo: Oba sousedni KO jsou obsazene dvema vlaky. Vlaky spojim a odjedou spolu. Kdyby ke spojeni nedoslo a odjel jen jeden a zaroven doslo i k selhani KO, opet takovy stav nepodchytim.
A to je přesně to, proč já mnohé programátory nazývám IT-blbečky.
Obecné pravidlo, že vlak by se neměl ztratit raději neaplikují, protože se to v Horní Kamenici může stát, ale v mnoha stanicích vlečka buď není anebo se na ni nedá z tratě přímo najet. (A stejně by to vždy muselo být nejprve avizováno nějak v systému.)
Také jsem se již doslechl, že se dnes situace opět opakovala v Hodoníně.
Pro mě je zcela nepochopitené, že po těch IT-kodérech někdo od nehody v Moravanech nezkontroloval zdrojové kódy. (Někdo neperspektivní, kde není schopen rychleji programovat než přemýšlet.)
Ale když IT-expert suverénně tvrdí,že on chybu nemůže udělat, tak si o tom nikdo nesmí odvážit pochybovat. Bohužel, tohle jen dokresluje situaci, že jen (IT-)blbcům je vždy a hned všechno jasné a nikdy nemají o ničem pochybnosti.
S těmi blbci, kteří programují ESU a podobné zmetky, nic společného nemám. Naopak jsem si dnes nechal patentovat HW řešení, které podobným průserům, jako v Moravanech, nebo Hulíně, spolehlivě zabrání. A elektronická stavědla považuji za vítězství marketingu nad zdravým rozumem.
Vubec nezalezi na veku. Kazdy kdo programuje predevsim pro widle je proste idiot. Urcite to byl nejaky stary IT-blbecek ktery proste na vsechno cely zivot kasle, jelikoz chce jen penize za to, ze zustava s winblows. Takovych je vetsina - mainstream a na veku nezalezi. Zkurvi to stejne kazdy, vcetne M$ samotneho, protoze cely design winblows je nelogicky, kycovity, zkonstnately a taky na hovno.
GNU/Linux saves the world ! Use Free Software. Contribute or sponsor it.
Konečně se ozval blbec, který u AŽD programuje zabezpečovací zařízení.
Místo sprostých slov by měl vysvětlit, jak nějaký mladý IT-blbeček může jedinou informaci o volnosti cesty přebírat z kolejových obvodů a ignorovat informace, které má v paměti a jsou najednou v ROZPORU s oním údajem?
To přece souvisí s Windows jedině tak, že takto nelogická tvorba softwaru ve Windows naučí začínají kodéry postupně vynechávat vlastní logiky. - No a zrovna u vlaků občas někde kvůli těmto mladým, kreativním, prespektivním IT-suverenům přijde o život.
Pokud rozlisite "program bez chyb" a "program bez chyb, ktere maji dopad na funkcnost", tak uz se nekam dostavame. Jsem si jist, ze cast cihel v dome, ve kterem bydlim, ma nejakou vnitrni vadu, nehomogenitu apod., a dum pritom bezpecne stoji. Jsem si jist, ze mnoho soucastek v mem aute ma nejakou nepravidelnost tvaru, bublinku v materialu apod., a auto pritom bezpecne a spolehlive jezdi.
Je mi jedno, kolik chyb je v softwaru kardiostimulatoru. Podstatne je, zda se takova chyba dokaze projevit navenek, nebo zda zustane zamaskovana pod desitkami vrstev opravneho kodu...
Mozna je to folklor, ale v jedne knize autor tvrdil, ze v software telefonni site je zhruba 30% vykonneho kodu a zhruba 70% kodu, ktery zpracovava a opravuje/obchazi/maskuje chyby tech 30% zakladu.
Vodoprd nepomlouvám, to snad ani nejde. Firmu, která se chová k zákazníkům tak, jako O2 nelze pomluvit, i když o ní řeknete naprosto cokoli. Pomluva by byla jedině, kdybys tvrdil, že jsou dobří.
Jenže Windows k něčemu takovému (stejně jako většinu dalších systémů) použít nesmíte, licenční ujednání vám zakazuje používat je v aplikacích, kde by mohlo dojít k velkým škodám nebo újmě na zdraví.
Pokud je někdo i přesto takto používá v rozporu s licenčními podmínkami, tak je to zcela na jeho triko. :-)
Některé systémy dokonce i zakazují, že když je k něčemu takovému už použije (a je to tím pádem na vaše triko), tak se nesmíte zmiňovat, že je k takovému účelu používate.
Málokterý software je tak kvalitní, aby se v něm nějaká díra nenašla. Bohužel právě Widle jsou jedny z nejděravějších. To by samo o sobě nemuselo být až tak tragické, pokud jde o ztrátu dat, nebo vytuhnutí domácího počítače. Průšvih nastane teprve tehdy, když je takto ,,vysoce kvalitní" SW použit jako základ nějaké průmyslové aplikace, nebo pod ním,,funguje" např. železniční zabezpečovací zařízení!
Jak do techto pravnickych zalezitosti zapada problem prakticke nerealizovatelnosti programu bez chyb? Pripada mi, ze kazdy takovy clanek by mel osahovat odstavec s timto tematem.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).