Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Jak motivovat virtuální komunitu ke spolupráci od Jan Jirasko - Nejsem programator, ale vice jak rok vytvarim server...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 10. 2000 23:14

    Jan Jirasko (neregistrovaný)
    Nejsem programator, ale vice jak rok vytvarim server www.dobrodruh.cz, urceny pro publikaci vlastnich zazitku a dobrodruzstvi z cest - staram se o komunitu. Predpokladem pro vznik serveru bylo vytvorit strukturu pro ukladani informaci komunikovanych na serveru.

    Zakladni formy:
    1. kniha - uceleny text doplneny fotografiemi
    2. reportaz - kratky sled zprav s moznosti pokladani dotazu cestovateli - duraz na zpetnou vazbu.
    3. internetove odkazy zamerene na problematiku cestovani
    4. kalednar akci
    5. e-mailova konference pro komunikaci mezi autory bez zasahu tvurce serveru Dobrodruh.cz

    Vetsina ulozenych informaci ma priznaky pro dalsi zpracovani - kategorizace. System tak umoznuje preskupit informace - personalizovat.

    V soucasne dobe se nam nekolik autoru vratilo z cest, na kterych pravidelne komunikuji takrka on-line. Umoznuji tak ziskat ctenari rychlou a efektivni informaci o deni v lokalite. Zpravidla i po autorove navratu domu...

    Forma komunikovanych prispevku je naprosto svobodna, co autor, to jina forma, ale vse v dusledne strukture umoznujici vyuziti ulozenych informaci. Komunitni stranky na www.geocities.com jsou sice zajimave, ale numoznuji vytezit prehlednym zpusobem informace v nich ulozene. Jak pro samotneho autora, tak predevsim pro ctenare.

    Jak motivovat komunitu pro cinnost?
    Uvedomit si, ze ctenarem je predevsim clovek, ktery miluje, ale i nenavidi, smeje se, ale i place... Klavesnice a znaky na obrazovce jsou velice neosobni, ale zakladem vzniku komunity je "virtualni" osobni vztah.
  • 17. 10. 2000 23:51

    Jan Jirasko (neregistrovaný)
    Vlastni chybou je nedusledne plneni edicniho planu.
    Spravce komunity musim mit cas se o komunitu starat a sledovat jejich vyvoj. Povzbuzovat a opravovat, hledat nove myslenky, sehnat sponzora atd. Jakmile ma clovek zamestnani a nechava server zit vlastnim zivotem, bez vnejsich zasahu, klesne zpravidla jeho navstevnost o vice jak jednu tretinu. A zivot komunity tak chudne. Nasazenim vysoke latky v obsahove urovni a jeji nedodrzeni ovlivni sledovanost serveru a infomracni kvalitu informaci komunikovanych celou komunitou.
    Neni vhodne, aby si spravce komunity neuvedomil jeji vyznam a nutnost staleho kontaktu. Jestlize nepravidelne sdeluji sve "city" komunite, nechavam ji opustenou, zachova se prozaicky - opouti mne ... Na druhou stranu v pripade projeveni zajmu z me strany oziva a reaguje ...

    Dalsim zdrojem podpory komunitniho zivota je jeji edukace.

    Autori - programatori, vymysleji reseni, ktera dovede pouzivat a pochopit opet jen programator.
    Vynikajici technicke reseni tak neni vyuzivano ve vsech moznostech 80% funkci zustava nevyuzito. Proto je dulezite, aby vedle autoru software stal i tzv. "zkusebni kamen". Ten pak je neocenitelnym zdrojem informaci. Mym tajnym tipem je moje manzelka, ktera reseni otestuje a poskytne mi prvni zpetnou vazbu.

    Uzavirame se mnohdy do vlastniho sveta opajejic se genialitou vlastniho reseni, ktere vsak neni schopen nikdo pouzivat. Zajimal jste se nekdo, jaka reseni vlastne vytvarime - za jakou cenu? Kdo je uzivatelem nasich reseni?