Určitě bych polemizoval s bodem 2. Analýza a výzkum je hezká věc, ale jak známo, uživatelé sami nevědí, co je pro ně dobré. Pokud máme v týmu vizionáře se skvělými nápady a citem pro zákazníka, tak ho žádné analýzy nenahradí.
Stručně a pocitově:
Výzkumy a korporátní myšlení = Microsoft
Cit a vize = Apple
UPC <> "Lidé jsou základ"
Uvedu jen jeden příklad z mnoha.
Zrovna včera jsem chtěl nahlásit výpadek internetu. Chtěl jsem to udělat z práce, jenže chyba lávky. Optimalizovaný Web UPC vyžaduje kontakt se zákaznickým číslem či číslem smlouvy... Jestli toto je ono "Lidé jsou základ" a "optimalizované stránky" v podání UPC, pak je jasné, že nastal případ "Problém viditelných výsledků po skončení testů", které skutečně vidět nejsou...
Mám podobnou zkušenost. Chybu jistě nepřiznají. Maximálně (když budete mít nezvratnou pravdu) vám grandiózně dají jeden měsíc nějakou tu slevu (tak 10 % :) ).
Pro šťourali - ano, rád bych odešel, ale není ke komu (jde mě o dostupnost v lokalitě, rychlost bych bral klidně minimální). Dokonce jsem zvažoval internet zrušit, ale už bych se bez něj neobešel.
Zdravime neodbornika na cokoli, nevim nic o tom, ze by prodejce vysavacu 12x rocne vystavoval fakturu (tedy ho to 12x rocne neco stalo), nevim nic o tom, ze by prodejce vysavacu musel 24/7 zajistovat funkcni elektrickou pripojku pro ten vysavac (tudiz ho to neco stalo) ... takze bych doporucoval nezvanit o hovadinach.
Z části máte určitě pravdu. Analýzou a výzkumem nebyl myšlen jen klasický výzkum trhu, focus groups atd. ale spíše analýza konverzního trychtýře, analýza vstupních stránek, jak se uživatelé pohybují po webu, proč odházejí z objednávkového procesu atd.
Řekl bych, že tenhle typ analýz dělají i v Applu (nebo to pro ně dělá jejich agentura)
Já si původně nevšiml, že děláte v UPC. Tím se vysvětluje, že nejste svědkem dvouciferných zlepšení.
Pokud totiž máte špatný produkt, pak se můžete rozkrájet, ale prodat ho nedokážete. S UPC jsem si též zažil svoje a to koukáním do trychtýřů a laděním webu nikdy nespravíte!
Když se řekne UPC, co si představíte? Já: arogance, pocit bezmoci, nefunkčnost, odezva končící v černé díře, lež, exekuce, vyhrožování..
Bohužel záleží na lokalitě a když ten 100/10Mbit opravdu chcete a není alternativa, tak zapomenete na hrdost a nějak to přetrpíte. Ale při první příležitosti - bič a pryč! A pak dlouho zvracet.
A zase to bude české (nebo možná postkomunistické) specifikum - třeba v takovém Švýcarsku se UPC chová úplně jinak, až se mi nechtělo věřit, že je to "stejná firma". Milí, vlídní, osobní kontakt, smlouvu jsem uzavřel více-méně přes Twitter (ve finále jsem teda zašel na kontaktní centrum, mám to cestou z práce domů), prostě spokojenost.
Možná se podceňujete, podle některých zdrojů naopak korporátní centrála ovlivnila kvalitu a pověst UPC v ČR velmi zásadně...
http://media.mrak.cz/Cenzurovane-cteni/DFENS-Na_vecne_casy_s_UPC.html